AfterGlow Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 IT-giganten IBM jobber med spennende idé.Snart kan Bitcoin-teknologien også bli brukt av vanlige valutaer Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Nærmere bestemt er det den desentraliserte «blokkjede»-løsningen som Bitcoin-transaksjonene baserer seg på som har fanget IBMs interesse. "Denne desentralisterte teknologien har potensiale, la oss sentralisere den" Endret 16. mars 2015 av Jaybug 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg forstår det over hodet ikke sånn Jaybug. IBM ønsker tydeligvis noe desentralisert a la Bitcoin, men uten grave-muligheten og muligens uten anonymiteten. Gravingen ser jeg ikke noe egennyttig poeng med, men blokk-kjede transaksjoner ser jeg stor nytte og poeng med. Dagens betalingssystemer tapper vanlige folk og bedrifter for enorme beløper gjennom mange "små" gebyrer. Siden profitt er målet så vinner de betalingssystemene som tapper kundene mest. Både gjennom åpenlyse og mer gråsone metoder. Et betalingssystem bør ha minst mulig kostnader og gebyrer og det ser ut som IBM er i ferd med å finne en oppskrift på nettopp det. For å få noe sånt til å få utbredelse må sentralbankene spille på lag. Godt initiativ fra IBM. Jeg skal følge spent med på hva prosjektet utvikler seg til. 3 Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 IBM ønsker tydeligvis noe desentralisert a la Bitcoin, men uten grave-muligheten og muligens uten anonymiteten. Gravingen ser jeg ikke noe egennyttig poeng med, men blokk-kjede transaksjoner ser jeg stor nytte og poeng med. Mining er det som sikrer bitcoin nettverket. Uten mining er bitcoin verdiløst. (Og uten bitcoin er mining poengløst.) Du kan ikke ha en desentralisert cryptovaluta uten å ha desentralisert verifisering (mining). Grunnen til at folk miner er at de får betalt for det. Det er fullt mulig IBM kan finne opp en smart måte å bruke blockchain på, men hele poenget med mining og bitcoin er at det er umulig å "hacke" og stjele bitcoins fra nettverket. At man kan bruke blockchain og bare bytte ut bitcoin med annen valuta er en misforståelse av teknologien. Jeg kan sende kroner på sekundet med mCash. Hvorfor trenger jeg da en blockchain? Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Du kan ikke ha penger uten en sentralbank, akuratt som at du ikke kan være religiøs uten kirken. Lenke til kommentar
brogamer Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Ingen trenger Blockchain, den er bare en super interessant løsning på et problem som ikke finnes. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Ingen trenger Blockchain, den er bare en super interessant løsning på et problem som ikke finnes. Når handla du på nett sist uten å oppgi all din personlige informasjon? Lenke til kommentar
brogamer Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ingen trenger Blockchain, den er bare en super interessant løsning på et problem som ikke finnes.Når handla du på nett sist uten å oppgi all din personlige informasjon? Hvor lenge siden er det silk road 1 ble lagt ned? Lenke til kommentar
G Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Er det slik NSA finansierer sin spioneringsvirksomhet? Derfor de har så sabla kraftige serverparker, så de kan mine bitcoins elns. (grave fram cryptocurrency) Lenke til kommentar
brogamer Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Er det slik NSA finansierer sin spioneringsvirksomhet? Derfor de har så sabla kraftige serverparker, så de kan mine bitcoins elns. (grave fram cryptocurrency) LOL! Alle pengene involvert i bitcoin er bare et desimal på NSA sitt budsjett. Prøver du å trolle her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg