dyre Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 jeg har nettopp bygget en pc som har til vane for å fryse etter oppstarten i windows xp. Den pc'en som jeg nettopp har solgt(en amd athlon 800mhz) brukte halvparten av den tiden den nåværende pc'en min(amd xp 2500+ barton) bruker på oppstarten i windows xp. installasjonen av windows xp gikk smertefritt. etter et halvt minutt ferdig boota i win xp fryser først musen, deretter kan jeg fortsatt bruke tastaturet til å finne fram, men etterhvert fryser hele maskinen. da jeg bygget pc'en var den ene pinnen på prosessoren _bøyd_. Har nå sendt tilbake bare prosessoren til undersøkelse til komplett.no. høres dette ut som om det er et problem med prosessoren eller er det større muligheter for at det er andre datakomponenter i burken som det er problemer med. pc'en: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton DFI LanParty nForce II Ultra, Sokkel A Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB Samsung IDE ATA133 120GB 7200RPM 8MB Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Velkommen til Forumet Høres tvilsomt ut med den pinnen. Tror nok det er CPU ja :grine: Edit: systemet ser "Kick-ass" ut *grin* Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Velkommen til Forumet Høres tvilsomt ut med den pinnen. Tror nok det er CPU ja :grine: Edit: systemet ser "Kick-ass" ut *grin* ihvertfall dfihket Lenke til kommentar
dyre Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 hehe.. i mellomtiden mens cpu'en min er på sjekking hos komplett.no så har jeg fått de to samsung 19" lcd 193t-skjermene mine. er ikke det bare typisk da at maskinen ikke funker!? :grine: men jeg gleder meg da selvsagt som en unge til alt er oppe å går Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hmm en liten input til dette her : Hadde lignende problemer og det viste seg å være en defekt rambrikke. Byttet den og da funket alt som en drøm, så det lønner seg å sjekke ram brikkene. Så før du river av deg alt håret når du får tilbake cpu og prøver på nytt og det fortsatt henger seg så prøv med en annen ram brikke hvis du har mulighet. Mvh Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå