Mr. President™ Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei. Er det noen som vet eller har gjort denne gamle eksamensoppgaven fra våren 2013? Antar at jeg skal bruke for-løkker, men litt usikker på hvordan jeg skal få det til. Har alle tallene inne i arrayer. 1 array for hver enhet. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hvis du har antall melk, egg osv. i en array, og antall kcal i melk, egg osv. i en annen, så kan du loope med x fra 0 til 4, og ta var totalKcal += antallArray[x] * kcalArray[x] Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Antall produkter i en array? Hva mener du? Er det ikke lettere å ha en knapp for hver enhet som oppdaterer et diagram med totalt antall kcal fra enhetene som er valgt? Og samtidig oppdatere proteiner, fett og karbohydrater til en eller flere labels? Kan vel også nevne at det er C# alt skal gjøres i. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 ha en knapp med f.eks. +/- melk, trykker brukeren på + så utføres antallArray[0] += 1. deretter kan du loope slik jeg skrev over for kcal, protein, fett og carbs I loopen kan du også ha f.eks. diagramSøyleVerdiArray[x] = antallArray[x] * kcalArray[x] og til slutt oppdater utverdiene i tekst/diagram Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Aha, ser hva du mener. Gjenstår bare å få det til nå Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Jeg har altså lagt til alle kcal i en egen array, men hvordan printer jeg ut det totale antallet kcal til en lab? Hvis jeg fortsetter å trykke på knappen til Melk så skal også antallArray[0] ganges med kcal[0]. Og i 0. posisjon så har jeg kcal til melk som er 92, men jeg får bare 92 selv om jeg trykker flere ganger. E: Måtte legge til static, men tallene er fortsatt forskjellige avhengige av hvilken knapp jeg trykker på. Altså, hvert produkt har sin egen static. Får ikke lagt sammen alt, bare per produkt. Endret 15. mars 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 sikker på at du ikke har antallArray[0] = 1 heller enn += 1 ? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Jepp. Men ser at det er fordi jeg bare har spesifisert arrayene og kcal for det produktet under hver knapp. Det tar for lang tid å skrive inn antallArray[0]*kcal[0] + antallArray[1]*kcal[1] etc. Er det ikke en annen måte? e: nå har jeg ihvertfall gjort det på den måten Endret 15. mars 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå