Mekkeren Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 jeg er nå møkk lei av Bråket på min pc. jeg har en Aopen big tower kabinett med 2 kabinett vifter litt bråkete, og en stile cpu vifte(19db?). og en forferdelig bråkete Strømforsyning. skal ha ny pc etter jul. noen som vet om noen "rolige" vifter og strømforsyning som ikke tar helt av?. så microplex hadde en strømforsyning uten vifte. aaa, det må være deilig og slippe bråket. men denne har vel ikke noen som helst bra kjølig tenker jeg? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Den uten vifte er en skikkelig pingle PSU. Gå heller for en fortron/source 350w med 120mm vifte. Den er ikke hørbar. Det er en glimrende strømmforsyning. Så den kan du ta med deg når du bygger ny pc. en CPU kjøler på 19db er en rolig kar. Med kabinett viftene har du to valg. 1. kjøp nye som bråker mindre 2. Kjøp fanmate, rheobus etc. eller lodd på en motstand Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Gå heller for en fortron/source 350w med 120mm vifte. Den er ikke hørbar Den er definitivt meget hørbar - men er langt stillere enn det meste. Ikke glem at i en vanlig tower kasse står den vifta rett over CPUen, og varme stiger som kjent opp. Det betyr at jo varmere det er i kassen, jo varmere blir det inni PSUen, og jo fortere går den vifta. Og jo mer du har i kassen som bruker strøm, jo mer varme blir det både av egengenerert varme og varme som siger opp fra kassen. Min 300watt Fortron/Source bråker definitivt langt mer enn jeg skulle ønske den gjorde, selv om den i seg selv er en svært fredelig strømforsyning. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 voltmodd viftene dine hvis du ikke allerede har veldig høye temperaturer. rød og svart ledning ut ifra psu gir 5v strøm - koble viftene dine til rød og svarte ledninger (her må klippes og limes litt) så har du en rask, enkel og gratis måte å fjerne vifte støy ifra pcen. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Kabinettviftene (2x 12cm) er allerede "voltmodda" ned til ca. 5.7V ved bruk av en motstand og vifta i FS PSene er temperaturregulert. Årsaken til at vifta i PSUen bråker er at det faktisk er varme som må bort, ikke at den konstant får på full guff. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har du Aopen HX8 så er jo det en skikkelig skranglekasse. Tipper støyen går ned bare ved å få vekk "kabinettlyder". Noen tynne gummiforinger osv kanskje ? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Vist du førs skal kjøpe ny strømforsyning, ville jeg heller ofra den gamle først med en liten test. Kjøp en rheobus og koble alle viftene til, de 2 kab. viftene og skru opp PSU en og klipp opp ledningen til vifta og koble den til rheobusen. Da kan du styre alle viftene, alt etter bruk. Klipp gjærne vekk gitteret til PSU vifta for å minske luftmotstand. Det er en billig investering som gjør at du har full kontroll over støynivået. Mulig at PSU kan bli litt varm. Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Fant denne på DinSide i dag: http://www.dinside.no/php/art.php?id=95116 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Kabinettviftene (2x 12cm) er allerede "voltmodda" ned til ca. 5.7V ved bruk av en motstand og vifta i FS PSene er temperaturregulert. Årsaken til at vifta i PSUen bråker er at det faktisk er varme som må bort, ikke at den konstant får på full guff. Har du penger gå for vannkjøling..CPU,GPU,NB,HD(Pakke den/di godt inn) da har du så og si null varme som må ut fra kabinettet,alt du trenger da er 5v på Strømforsynings vifta.. Har du i tillegg mulighet til å flytte radiatoren til et annet rom/kott så er det bare digg... Anbefales... PS.Først når jeg får skjermbilde etter power on,da vet jeg at pcen min er på.....Lydløs..DIGG Skjermen min bråker mere en PCen(19" samtron) Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hvis du skal ha deg ny maskin, gå først for en slik en: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL Så kjøper du en slik strømforsyning: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC26002 AC er nok det aller kuleste vannkjølings-systemet som er å oppdrive. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Og hva driver du med da Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 det er Aopen HQ8 den heter tror jeg er ikke helt sikker. men det er ihvertfall big tower(58cm høy tror jeg) og viftene er ikke akurat beskjedene! Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Hvis du skal ha deg ny maskin, gå først for en slik en:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL Så kjøper du en slik strømforsyning: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC26002 AC er nok det aller kuleste vannkjølings-systemet som er å oppdrive. Jeg tør ikke ha Vann i Pc'en. vann+ elekrtisk = ikke lurt Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Fant denne på DinSide i dag: http://www.dinside.no/php/art.php?id=95116 den strømforsyninga her ja. den fristet! bare 17-19Db det er jo ordentlig bra! Målet er og ha vifter som lager under under 20Db. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Men hva er vitsen? Har du SVÆRT god hørsel? papst 19/12 db x 4/3 Fortron/Source 350W, og zalman cpu kjøler, vips, woila perfecto Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Hvis du skal ha deg ny maskin, gå først for en slik en:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL Så kjøper du en slik strømforsyning: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC26002 AC er nok det aller kuleste vannkjølings-systemet som er å oppdrive. woow, det kabinettet var lekkert! men Det var jo ikke akurat på den riktige siden av tusen-lappen da! LIAN LI sitt Midi tower M/akvarium er også litt rått! men skal man ha noe lekkert koster det jo også dereter! :grine: Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Problemet med det lekre kabinettet (HELT ENIG), er at det er liksom ikke så LAN aktig. Er du på lan kommer du til å være pissredd for riper etc hele tiden Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Men hva er vitsen? Har du SVÆRT god hørsel? papst 19/12 db x 4/3Fortron/Source 350W, og zalman cpu kjøler, vips, woila perfecto Ja jeg har faktisk veldig bra hørsel, kan høre en mus i andre etasje omtrent. Nei da så ille er det vel ikke, men jeg hører bra!. derfor hadde det vært deilig med en "Rollig" data som ikke tar helt av, som denne gjør! Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hadde jeg vært deg hadde jeg seriøst vurdert vannkjøling. Kjører med vannkjøling selv og har gjort det i ett og et halvt år nå - kan aldri tenke meg å gå tilbake til luft. Er du bekymret for å sette sammen noe sånt selv så kjøp deg et Asetek Waterchill - 2500 ca og da har du alt du trenger: Cpu, nb og vga. Da er det ikke stort med varme som skal ut av kabinettet så sett alt av vifter på 5V. Det som bråker i min maskin er CD-brenner og en gammel IBM 120GXP som hyler verre (denne må ut så snart som mulig!!!). På strømforsyniga er det bare å hive ut den som sitter der og sette inn en Papst på 12dB - kjør denne på 7V eller 5V også om det må til (min Chieftec 340W lever nå enda etter 2 år med 12db på 7V og mye nye hull i PSU-dekslet). Kabinettet bør du også kjøpe noen matter til. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Og hva driver du med da Sorry men forumet var helt på tryne i går kveld/natt..Vet ikke hvorfor det kom opp så mange poster... TaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå