Gå til innhold

Raspberry pi 2 og plex server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel hovedsaklig at Plex kun har binær-distribusjoner av Plex server. Så hvis det er denne oppskriften du har sett:

https://bitbucket.org/inkubux/cubox-i/wiki/Plex%20Wheezyså skjønner jeg at den går litt over hodet på de fleste.

Man bruker en binær versjon egentlig beregnet på et NAS (drobo) men som tilfeldigvis har lignende arkitektur. Likevel er det såpass store forskjeller at den ikke vil fungere direkte på Raspbian. Så derfor lager man en "changeroot" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Chroot) med andre bibliotekfiler enn det som er standard i Raspbian. Det kan tenkes at noen vil lage et image av en slik løsning men det er vel trolig at flere anser RPi 2 som en bedre Plex klient enn server.

Raspberry Pi 2 er vel fortsatt ikke noen racer på transkoding av video, så hvor brukbart resultatet blir vil være avh. av bruken.

All hail the Resistance.

Lenke til kommentar

Vet du om noe med tilsvarende funksjoner som Plex man kan bruke?

Lastet ned Kodi, men det var knotete å bruke og fikk ikke streamet fra Kodi til f.eks ipad. fikk riktignok spilt av via VLC når man la til UPNP direkte fra disken, men ble langt ifra en god løsning.

Lenke til kommentar

Det finnes flere "mediaservere" som lar seg kjøre på en RPi, men hvis du er avhengig av transkoding av materialet for avspilling på enheter med redusert kompabilitet ( les: apple produkter ;) ) så er kanskje utvalget litt mindre.

Ser at MiniDLNA er mye brukt, men siden det er software opprinnelig ment for NAS så vet jeg ikke om den støtter transkoding.

Mediatomb vet jeg støtter transkoding, men hvor godt det fungerer på RPi2 har jeg ikke sett noen resultater på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...