george-the-slut Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei. Jeg har R1 matte, og skal ha prøve i et kapittel. Den er ganske utfordrene og jeg føler meg ikke klar i det hele tatt. Klassen min er den eneste klassen mattelæreren underviser, og har retter prøver derfor veldig fort. Vær så snill og ikke si at jeg får bare ta det som det kommer og ta prøven.. for det vil jeg ikke enda. Så jeg lurte på om dere kunne si noe av egen erfaring? Lar de fleste matte lærere elever som ikke har vært tilstedet til en prøve, ta den en annen dag? Har ikke noe kontakt med de i klassen, og det er læreren klar over selv. Lenke til kommentar
Neymar10 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Bare å sette seg ned med matte Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Det er faktisk slik det fungerer, at du bare får komme deg på skolen og avlegge prøven. Det er ingen som har lyst til å ha prøver og det er ditt ansvar å forberede deg til riktig tid. Jeg tviler på at du får utsatt prøva kun fordi du ikke er klar. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Du får sikkert ikke ta prøven om igjen dersom du er borte, det er noe heller skjer dersom det er manglende vurderingsgrunnlag i et fag og læreren er snill. Jeg vil heller tro at det beste du kan gjøre er å arbeide med det du sliter med og gjerne spørre om hjelp, som f.eks i denne tråden Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Kommer nok veldig an på skolen og læreren. Da jeg gikk på videregående var det vanlig at man fikk prøver om igjen hvis man var "syk", i hvert fall hvis læreren følte han trengte resultatet for å gi eleven en rettferdig karakter. De skjønte nok at mange spekulerte i dette, men det er ikke så mye vits i å straffe elevene for det. Står en elev i fare for å miste karakter i faget blir det jo uansett ekstraarbeid for læreren som må lage ekstraprøver for å skaffe seg et inntrykk. Endret 15. mars 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå