Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internett (tror det skyldes ruter)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i mange uker hatt problemer med internett. Det funker sånn delvis. Men det er mye treghet. For eks. Facebook, kan ikke laste opp bilder, bytte profilbilde osv. Nettbank: får ikke logget inn i nettbank får en feilmelding. Kontaket banken om dette, men de sier at det ikke er en feil som er så lett å løse... Og generelt at nettet er veldig tregt. Det funker grei med spotify og youtube for tiden, men det har også vært mye problemer med dette som egentlig ikke kan forklares.

Hvis jeg tar ut kontakten til ruteren og setter inn igjen, vil nettet fungere problemfritt et liten stund. Da kan jeg plutselig laste opp bilder på fb, logge inn på nettbank osv.. Bør man se etter ny ruter, eller er det en billigere måte å løse dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg noe bedre, f.eks. Asus. En mulig alternativ løsning kan være å resette ruteren og oppdatere firmware hvis det finnes nyere.

Det er stadig folk her som sliter med ruterproblemer og det virker som det ganske ofte da er Jensen-rutere...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en jensen router for 1-2 år siden..

Funket godt i begynnelsen.. så bare vræl.. De lovde meg at det var livstidsgaranti på den så det var i huet på dem på elkjøp.

Omtrent samme som TS beskriver her..

Kjøpte meg da en netgear r7000, men etter nå å ha byttet til Asus RT-87U så blir det bare asus framover.

Kjøp deg heller en Asus router.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...