Pingwin Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei alle der ute jeg sitter denne søndagen og sliter med analyse,virkemiddler og effekt. Har noen jobbet med 22 juli diktet til Lars Saabye Christensen før? eller er du flink til å finne metaforer eller andre virkemidler? Den som hjelper meg er en knupp!!! " rammet av flamme og skyggeslipper jeg alt jeg har i hendeneog ser: tingene mister sin vekthimmelen mister sin fargevinden mister sine seiltankene mister sin tyngde og ordene sin meningnatten mister sin morgendagen mister sin sol jeg ser: sorgen er et hardt materialevi er sorgens arbeiderevi hamrer den, bender den og bøyerog former dentil vi ser: sorgen har ikketilbakevirkende kraft å minnes de døde er å huske demslik de levdei øyeblikk og år, i time og sekundå ære de døde er å oppfylle deres livselv om ingenting blir det samme rammet av flamme og skyggeslipper vi alt vi har i hendeneog løfter en roserosen har rett så samle dine blomster i en vid bukettsamle ditt lys for å se gjennom mørketsamle din glede for å bære all gråtsamle ditt håp for å holde på drømmensamle dine tanker for å tåle all tvil så samle ditt menneskesamle våre medmenneskersamle oss sammen" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå