jeh87 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Hei. Jeg har internett igjennom GET. Og jeg skal nå ha 100 mbit linje. Når jeg kjører tester så måler den maks 19-22mbit ned og samme opp. Har testet på trådløs og kabel. Har også ringte GET kundeservice, men de sier at alt er fint hos dem. De tok også en resett av routeren og sendte en slags oppdatering til boksen min. Men er fremdeles like lavt. Noen her som har hatt samme problem? For et par måneder siden så hadde jeg 50/50, og dette fikk jeg også igjennom trådløs.Så nedgraderte jeg til 20/20 og fikk dette. Så for 1 uke siden så fikk jeg et tilbud fra dem. 100mbit i 3 mnd for prisen jeg betaler for 20/20. Kan routeren være halveis defekt eller? :S Endret 15. mars 2015 av jeh87 Lenke til kommentar
ipconfig Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Ta nettverkskabelen fra modemet rett inn i pc'n din og sjekk? Da unngår du router problematikk (trådløs). Hos meg er 4-port switchen bak helt fin men trådløst sliter routeren med dårlig software. Tror ikke routeren din er problemet. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 ipconfig: Han sier han har testet med Kabel. Jeg tipper at abonementet ditt ikke har blitt skikkelig oppgradert. Med den hastigheten du har nå tyder det at du har 20/20 linje. Tror ikke utstyret er defekt, men ring gjerne å sjekk med GET, de har muligheten til å kjøre hastighetstester på linjen din. Lenke til kommentar
jeh87 Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Ja. Har snakket med de nå.. De skal sende en tekniker å se. For hos de så er alt fint.. Jaja :/ Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 xClaymanx, han sier han har testet med kabel inn på ruteren. Å teste med kabel direkte inn på modemet utelukker feil på ruteren. Dersom dette er en 3.parts ruter, og feilen ligger på den, vil jeh87 bli fakturert for å sende ut tekniker, og det kan fort koste flesk. Så lønner seg å teste med PC direkte inn på modem først! (pluss at man finner feilen kjappere) Lønner seg også å teste med 2 PCer Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Mistenker her at jeh87 har kun multimodemet fra GET Lenke til kommentar
jeh87 Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg har Huawei modem ja. Alt i ett liksom. Har testet med 2 maskiner, nettbrett og mobiler. Med og uten kabel Tror nesten det må være noe galt boksen spør du meg da. Lenke til kommentar
jeh87 Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Og der funket alt som det skulle igjen Hjalp godt med en ny router : Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Så bra. Men dette er noe de burde ha funnet ut fra Sentralen spør du meg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå