Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke den hastigheten jeg betaler for!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har internett igjennom GET. Og jeg skal nå ha 100 mbit linje.
Når jeg kjører tester så måler den maks 19-22mbit ned og samme opp.

Har testet på trådløs og kabel.

Har også ringte GET kundeservice, men de sier at alt er fint hos dem. De tok også en resett av routeren og sendte en slags oppdatering til boksen min.

Men er fremdeles like lavt.

Noen her som har hatt samme problem?

For et par måneder siden så hadde jeg 50/50, og dette fikk jeg også igjennom trådløs.
Så nedgraderte jeg til 20/20 og fikk dette. Så for 1 uke siden så fikk jeg et tilbud fra dem.

100mbit i 3 mnd for prisen jeg betaler for 20/20.

Kan routeren være halveis defekt eller? :S

Endret av jeh87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta nettverkskabelen fra modemet rett inn i pc'n din og sjekk? Da unngår du router problematikk (trådløs). Hos meg er 4-port switchen bak helt fin men trådløst sliter routeren med dårlig software. Tror ikke routeren din er problemet.

Lenke til kommentar

ipconfig: Han sier han har testet med Kabel.

Jeg tipper at abonementet ditt ikke har blitt skikkelig oppgradert. Med den hastigheten du har nå tyder det at du har 20/20 linje.

Tror ikke utstyret er defekt, men ring gjerne å sjekk med GET, de har muligheten til å kjøre hastighetstester på linjen din.

Lenke til kommentar

xClaymanx, han sier han har testet med kabel inn på ruteren. Å teste med kabel direkte inn på modemet utelukker feil på ruteren.

Dersom dette er en 3.parts ruter, og feilen ligger på den, vil jeh87 bli fakturert for å sende ut tekniker, og det kan fort koste flesk. Så lønner seg å teste med PC direkte inn på modem først!

(pluss at man finner feilen kjappere)

Lønner seg også å teste med 2 PCer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...