Cerent Skrevet 15. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2015 Hei, Forsøkte å installere Debian fra Windows 7 og da fikk jeg meny før jeg Windows starter med tittelene Windows Oppstartsbehandling der jeg har valgene mellom Windows 7, Debian GNu/Linux - Fortsett med installasjonsprosessen eller Windows Minnediagnose. Nå fikk jeg ikke Debian til å funke noe bra på den maskinen så jeg fjernet den, men menyen kommer opp når jeg starter Windows alikevel. Det gjør jo ikke noe annet enn at jeg må trykke enter en ekstra gang før jeg starter Windows, men jeg skulle gjerne ha fjernet den slik at Windows starter direkte alikevel. Det er altså ikke en Linux loader som GRUB e.l., men noe som heter "Windows Oppstartsbehandling", der jeg ønsker å få fjernet menyen slik at operativsystemet starter direkte i stedet for å gi meg det valget hver gang jeg starter. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2015 Kjør msconfig Velg boot. Fjern Debian. Lenke til kommentar
Cerent Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2015 Får ikke opp noe annet enn Windows 7 under boot, får ikke fjernet det der:/ Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2015 Prøv med EasyBCD http://neosmart.net/EasyBCD/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå