Knuttz Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei! Tven min har begynt og vise tegn på at det er ende nær. Hvitbalansen er helt på topp virker det som og farger er ikke som det skal(trær er blå, rød blir grønt). Noen som har forslag på hva problemet kan være? Og eventuelt hva som må byttes? Lenke til kommentar
Knuttz Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Prøvd alle HDMI portene og scart, men ser at det gjelder selve tv bildet og ikke inngangene Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Basert på den lille infoen (merket), så tipper jeg det kan være en eller flere kondensatorer som begynner å bli dårlig. Har forstått det som at det er en vanlig feil på samsung skjermer/TVer når de begynner å bli noen år gamle. Har selv en Samsung PC-skjerm som får alle mulige rare feil, sannsynligvis er det kondensatoren(e) som skal sørge for jevn spenning til syringskretsen som begynner å svikte. Bildeinnstillinger som som normalt går på en skala fra 0-100 kan plutselig ha kontrast på 180% og blåfarge på minus 250%. For å få det tilbake må jeg nullstille skjermen til fabrikkinstillinger ved å trykke noen knapper i en bestemt rekkefølge og lengde. Lenke til kommentar
Knuttz Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Har reset innstillinger og oppdatert tven og 0 resultat. Noen som har peil på om det er mulig og bytte den chippen selv? Og hvis det eventuelt skal gjøres på verksted, er det verdt det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Er det LE40A559 fra 2008 syns ikke jeg det er verdt å bruke noen anstrengelser eller midler på reparasjon. Man må ut med noe mellom 500 og 1000 bare for å få det sjekket hos et spesial verksted - Om det kan repareres og evt et kostnads overslag. En som verdsetter samme til 2000 på finn (alder ukjent) http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=56773199&price_from=0&q=Le40a559&price_to=9999&sort=0&ref=fas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå