Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sumo Markløft:

 

60kg x5

80kg x3

100kg x3

110kg x1

120kg x1

125kg x5 (ny pers)

130kg x3

135kg x3

140kg x2 - Er litt stolt av måten jeg dro denne på idag. Har aldri prøvd mer enn 120kg i Sumo før idag og tenkte jeg skulle teste meg litt.

Første forsøk, brukte 15sekunder på å få stanga 1cm opp av bakken og måtte gi meg.

Ble forbanna, ble stående i 10sek og gjorde et nytt forsøk - en 2`er med fin teknikk :w00t:

 

Sånn går det når man holder seg edru på metal-festival hele helga :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En generelt rotete økt idag. usikker på hva som skjedde men den føles ihvertfall slik - og var full av fails :huh:

I det minste - planen er å kjøre til fail denne uka :)

 

Benkpress:

 

80kg x5

90kg x3

100kg x2

105kg x4 og fail med en rep. (pokker ta elendige spottere som absolutt skal ta i stanga unødvendig)

112.5kg x1 og fail med 1 rep.

 

Knebøy: (litt vondt i det ene benet idag og det tok nok litt overhånd på psyken min)

60kg x5

80kg x3

100kg x3

110kg x3

115kg x3

120kg x2 og fail med 3 reps

120kg x3 - avslutter sterkt synes jeg og er fornøyd med teknikken. Går dypt.

 

Alt i alt ser jeg meg fornøyd med økta :)

Lenke til kommentar

Ojojoj...idag var det seigt å komme igang. Kroppen kjentes stiv og tung og var vel litt demotivert.

I tillegg til tung styrkeuke er jeg også inne i tyngste volum-uka så det er vel naturlig.

 

Jobba hardt med psyken og fikk fullført relativt greit:

 

Markløft (Klassisk)

 

60kg x5

80kg x3

100kg x3

110kg x2

120kg x2

130kg x1

135kg x3 (Fail med 2 reps - likevel pers)

130kg x2 (tok av 5kg og kjørte et 2`er sett til slutt for å teste teknikken litt men hadde ikke stort å hente nå)

 

Glute Bridge:

190kg x5 (x3)

 

Gleder meg til Boksbøy imorgen, en fantastisk øvelse :)

Lenke til kommentar

haha, det er allerede :eek: på mitt lokale gym - det er ingen andre gubber der enn meg som kjører denne øvelsen, kun jenter og de ligger jo på rundt 50-60kg, så ja, folk lurer litt på hva det her er.

 

Men jeg er nok langt unna det du antyder - Det er som i de andre baseøvelsene, jeg kan kjøre strøkne 5`ere men om jeg legger på 5-10kg til får jeg det ikke opp. Som Akse og antydet for noen uker siden, at jeg nok drar en fin 150 i ML nå - det tror jeg ikke jeg klarer selv om jeg har kjørt en 5`er på 130 - neste syklus riktignok klarer jeg det, det kan jeg garantere.

 

Det er jo slik jeg har trent siden jeg startet med styrke i januar da, kun 5`ere og kroppen har vendt seg til det - derfor prøver jeg nå å tweake litt med 2`ere og 3`ere i siste uka for å venne meg til litt tyngre vekter. :)

 

Jeg kjører fine 5`ere på 200kg i GB lett, men da jeg la på 220kg manglet jeg noen cm fra å få stumpen skikkelig opp. Dette regner jeg som en fantastisk støtteøvelse til ML og KB og har ikke tenkt tanken på å kjøre færre rep. her og tenker derfor bare teknikk, altså går ned noen kg for å kjøre det strøkent - Det burde jeg kanskje gjøre, i samme uke som jeg er i nå?

 

Det er ikke plass til mer enn 220kg på stanga - legger jeg på mer får jeg ikke på klypene :hmm:

Lenke til kommentar

Ja har vurdert det Akse, må bare få ut fingeren og komme meg ned til styrkeklubben. De har elendige åpningstider og jeg jobber skift.

Stikker ned når jeg får friuke neste gang tenker jeg, føles som en evighet til haha..

 

Senteret jeg er på til daglig bygger splitter nytt senter som skal være klart til jul - legger inn en søknad imorra om at de da kjøper inn litt tyngre skiver samt et BP-Stativ med justerbare avløftsknekter.

Lenke til kommentar

Ett som ikke har 45grader helling på fangerene er kjekt.

Heller flat fanger med liten tupp på , så man kan dra stanga frem før avløft.

Hmmm...det er høyden jeg sliter med, eller misforstår jeg deg kanskje :xmas:

 

- Det er 2stk fangere (45grader) hvor jeg må bruke fremsiden av skuldrene for å rekke opp og løfte av i den øverste posisjonen (grusomt). Dette ødelegger også oppspennet med skulderbladene bak og sammen da jeg må starte det hele med å strekke armene max.

Den nederste posisjonen er så lav at jeg ikke får løftet av med latsen da heller, men må heller gjøre litt over et halvt løft for å få den av og opp hehe..

Hadde det vært et rack fullt av hull hvor man bare drar ut en splint på hver side, justerer og entrer splinten igjen hadde jeg fått det som jeg ville :) ....3cm vipp-off med lats og ut i posisjon.

 

For å ikke skade meg i avløftet må jeg derfor ligge langt opp på benken hvilket igjen fører til at jeg klinken til fangerne når jeg løfter haha..

 

Jeg får hjelp med avløftene heldigvis men hadde vært kjekt å klart seg alene :wee: ikke alltid det er noen der og en eller annen gang "skulle jeg bare..."

 

Skal se hva de sier, kjenner de som driver godt så det kan hende jeg kan smiske meg til å kikke i utstyrsblekka dems.

Lenke til kommentar

Neida, du har helt rett, jeg bare tenkte at når de først får nytt stativ, kunne avløftsdelen være brukbar også.

45grader er jalla og vil ødelegge mye når vektene blir tunge.

Latsen må da dra stanga mye lenger frem og for noen kan det bli for langt frem VS rett oppspenn.

Lenke til kommentar

Fin boksbøyøkt igår med 5`ere på 110kg.

 

Idag, siste Benkpressøkta før jeg kjører en deload til neste uke:

 

60kg x5

80kg x3

90kg x2

100kg x2

110kg x2

115kg x1 (1 rep. fail men ny pers)

110kg x1 (1 rep. fail...totalt utslitt)

 

Blir snart kasta ut av senteret om jeg ikke slutter med magnesiumspulver :rofl:

Svetter som en gal i nevene og er totalt avhengig av det - reiste til sverige og kjøpte flytende magnesium. Tror dette er noe skikkelig svineri men jeg har ikke noe annet valg enn å prøve.

Testes imorgen - SumoMark på programmet.

Lenke til kommentar

Flytende magnesium funker vel så bra som blokker.

Ok? Ser for meg at det bare blir jækla seigt i neven jeg, liker tørt, men, gir tilbakemelding imorra på hva jeg syns (:

 

Svindyrt i forhold til blokker da() :

 

Og... Det er "flameable"... Hihi..

Får være forsiktig med vannflaska fremover (:

Lenke til kommentar

Nok en merkelig økt idag hvor jeg satte 2 personlige rekorder i Sumo Markløft.

Da jeg egentlig følte meg ferdig med økta ble jeg nok en gang forbanna og fikk et røsh i kroppen som fikk meg til å sette en 5`er pers med 10kg i siste sett haha..

 

Elsker Sumo som sagt, så mye bedre enn klassisk - Her går det liksom an å dra på litt uten at det går ut over rygg-teknikken. Fotstillingen føles mye sunnere ut, på samme måte som Boksbøy føles bedre enn Klassisk Knebøy.

 

Sumo:

 

60kg x5

80kg x3

100kg x2

115kg x2

125kg x2

135kg x2

145kg x1 (Fail med en rep)

130kg x3

135kg x5 (10kg pers på like mange repetisjoner)

 

Glute Bridge:

200kg x5 x3

 

@Akse - Det flytende magnesiumet var grusomt dårlig. Jeg tror ikke det er magnesium heller når jeg tenker meg om.

Det heter "GRRRIP" og er på sprayflaske.

Hadde satt pris på om du tipset meg om den du skrøt av igår(?)

 

Kreatin skal jeg aldri mer ta og den siste boksen ga jeg bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...