Gå til innhold

Countryman`s styrketråd

Anbefalte innlegg

Kroppsvekta har nå såvidt bikka 64kg og ting går strøkent etter planen.

Benkpress m/stopp igår:

95kg x3 x4sett - luft.

Markløft idag:

Planen var 140kg x3 x4sett, men etter å ha kjørt første sett fikk jeg lyst på en ny 3RM.

140kg x3

147.5kg x3 (ny 3RM)

140kg x3 x2sett

Siste reppen på 147kg var nok god underholdning for alle som var tilstedet haha...jeg skalv og rista i hele skrotten og det var kun viljen som fikk den opp. I det fjerne kunne jeg høre folk som ropte og skrek haha.. :rofl:

Tror denne repetisjonen tok omkring 15 sekunder fra bunn til topposisjon, men det var aldri snakk om at jeg skulle stoppe opp og gi meg :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var jeg tilbake i bøy med ny 1RM :)

Hadde en annen type oppkjøring enn vanlig idag og denne noterer jeg meg bak øret. Følte meg helt ræv frem til jeg nærmet meg 100kg, men etter det var det en slags eksplosjon i beina mine.

Arti å kjenne at et par av Sandvik-teknikkene begynner å sitte også :)

Endelig har jeg 2.0 i Bøy.

Dagens oppkjøring ser slik ut:

post-268618-0-03901100-1464436160_thumb.jpg

Avsluttet økta med 60kg x3 x3sett med en ny bøy-variant: Knebøy til pin-bar stopp (eller no..)

Den var særdeles tilfredsstillende og skal med videre i programmet.

Stanga legges 100% ned på safety-barene og beintrykket må bygges opp helt fra "null" i bunnposisjon.

Kremt...avsluttet en gang til med en 40-repper i bulgarsk utfall med 8kg`s hantler..

...og enda en avslutning med et par sett legger...21sek pr. rep. x15reps..

Leggene ble svære som tømmerschtokker etterpå.. :rofl:

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gratulerer med ny pers mann. Jeg tror du kunne skvist ut noen ekstra kg hvis du hoppet over 120 og 125 før toppsettet. Hva tenker du?

Takk :)

Er usikker, men det er absolutt mulig Akse. :)

Er blitt veldig avhengig av disse pre-løftene, og det gjelder i alle øvelser.

Grunnen til at jeg gjorde det slik idag var fordi jeg ikke hadde noen plan om maksløft. Det kjentes bare så bra ut at jeg måtte prøve. Føler meg heller aldri "sliten" i knebøy slik jeg kjenner det i mark og benk...kan liksom bare kjøre på i det uendelige føles det ut som, og det er bare fornuften som gjør at jeg avslutter økta.. :hmm:

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny pers mann. Jeg tror du kunne skvist ut noen ekstra kg hvis du hoppet over 120 og 125 før toppsettet. Hva tenker du?

Takk :)

Er usikker, men det er absolutt mulig Akse. :)

Er blitt veldig avhengig av disse pre-løftene, og det gjelder i alle øvelser.

Grunnen til at jeg gjorde det slik idag var fordi jeg ikke hadde noen plan om maksløft. Det kjentes bare så bra ut at jeg måtte prøve. Føler meg heller aldri "sliten" i knebøy slik jeg kjenner det i mark og benk...kan liksom bare kjøre på i det uendelige føles det ut som, og det er bare fornuften som gjør at jeg avslutter økta.. :hmm:

Man gjør selvsagt det man er mest komfortabel med, men det er artig å eksperimentere også.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Haha, ja det er en massiv oppkjøring detta her Akse, massiv i forhold til normalen min og nettopp derfor la jeg den frem :)

Den fungerte veldig bra idag.

Normalt sett pleier jeg å gjøre som i eksempelet ditt. Skal prøve litt forskjellig, gøy å eksperimentere ja :yes:

Tror ikke den vil fungere i benk - her blir jeg mye fortere utmattet :sleep2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uke1 av 10 er over - har kost meg med lette vekter og litt høyere rep.frekvens denne uken.

Neste uke blir litt færre reps og høyere progresjon prosentmessig enn det jeg har kjørt tidligere.

Slet med både et håndledd og en skulder forrige uke og fikk ikke testa meg skikkelig i benkpress da jeg hadde maks-uke. Det er en glede å kjenne at jeg nå har fått kontroll på`t :)

Om noen skulle være interesserte - legger ut et bilde av hvordan den første delen i programmet mitt ser ut her.

post-268618-0-80374400-1465148105_thumb.jpg

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uke2 nærmer seg ferdig - den har bestått av 6reppere og 6sett pr. øvelselse. Fokus er teknikkteknikkteknikk :dremel:

I øvelsene hvor jeg kjører div. varianter har jeg kjørt variant x3 sett og normal x3 sett.

Benkpressteknikken begynner jeg faktisk å bli fornøyd med - det skal litt til! :rofl:

Har finjustert oppspennet med en litt bredere fotstilling og økt fokus på å presse knærne utover. Synes dette gir en mye med stabil feeling når jeg presser.

Her er et klipp fra siste settet i BP igår - 80kg x6:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Haha :lol:

Ja, det brede grepet er optimalt for meg - har prøvd de fleste grepsbredder og jeg har helt klart mest styrke her ute (81cm :roll: ), men det er ikke nødvendigvis noen fordel for folk flest da - det vet jo dere alt om :)

Pirke er gøy - Jeg ser jeg har et punkt rundt det nederste ribbeinet som ligger høyere enn der jeg lander stanga pr. idag - tror riktignok ikke det vil hjelpe meg noe særlig da det vil sette for mye trykk på skuldrene, og da stjele krefter fra bryst. Skal forske litt mer på dette. :dremel:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ny 5-ukers nærmer seg over og denne har stort sett vært preget av sykdom og møkk. Har trent elendig, men har i det minste fått i meg kaloriene mine. Nok om det.

Hadde ingen store håp om denne 5RM-uka mi, men har kommet meg bra de siste 2-3 dagene og bestemte meg i det minste for å gjøre et forsøk. Og glad er jeg for det! :)

Ny 5RM i markløft her - skiiiikelig slitereps - ingen skal ta meg i å ikke satse 100% ihvertfall :rofl:

Benkpress m/stopp har vært et mareritt helt siden jeg startet deffen på nyåret. Er fremdeles ikke tilbake der jeg var (100kg x5) - men igår fikk jeg i det minste fremgang for første gang på lang lang tid.

95x5 - Da var fremgang på plass. Fortsettelsen av økta var kun for å få tømt meg 100%.

97.5kg x3 - 2 reps fail

95kg x4 - 1 rep fail

92.5kg x5

92.5kg x4 - 1 rep fail

90kg x4 - 1 rep fail

87.5kg x3 - 2 reps fail og totalt tom.

Fantastisk godfølelse nå fordi jeg hadde dårlig med tro på at det skulle gå så bra :)

Avslutter runden med knebøy imorra - får se hvordan det går.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Digg sisterep der. Æg så snappen! ;)

Haha ja slike repper føles fantastiske, spesielt etterpå :rofl: ...der og da føles det ut som om reppen varer en hel evighet  :yes: 

Hadde ærlig talt ikke trodd jeg skulle klare denne - forrige uke failet jeg på 135kg...men med omstendigheter. Nå er jeg sikker på at jeg har både 3, 2 & 1RM inne også. Synd at jeg trenger noen uker hvile nå.. :omg:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...