Countryman Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Mulig du har skrevet om det før, men hva er grunnen til deffen? Fordi eg har 2 mål - det ene går på ren bygging og det andre går på styrke som denne tråden handler om. Hadde fokuset vært på styrke alene hadde jeg bare fortsatt vektøkningen, og det er vel blant annet her vi snakker om de 20% av tap innen hver "gren" som apekatten snakker om når man ønsker i pose og sekk. Siden jeg også har fokus på "ren bygging" bør jeg også deffe når jeg går forbi 20% fettmasse. Nå skal det sies at styrken har tatt mer og mer over fokuset mitt - så det blir en mer Akselignende-metode så snart jeg er ferdig tenker jeg. Leanere enn det siste året har vært. Endret 2. februar 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg var sikker på at du hadde en plan, jeg ville bare vite hva den var 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2016 Knebøy: 50kg x5 70kg x3 90kg x2 105kg x1 115kg x1 120kg x3 (Ny 3RM ) Missa fælt på rep. nummer 2 som gjorde at jeg "dro litt skjevt" på vei opp, men godkjent var det lell. Rep. nr. 3 var strøken og føltes lett ut. 110kg x3 100kg x3 x2sett 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Nok en 5-ukers er over - denne gangen har det gått i 3-reppere. Jeg har fjernet 10% av kroppsvekta nå siden "toppen" var nådd for 6-7 uker siden og det er tid for en sannhetens øyeblikk - øyeblikkets regnestykker er ikke bare negativt selv om treningsøktene er forferdelig kjedelige Denne runden: Knebøy har jeg perset med 5kg på 3RM (120kg) Markløft har jeg mistet 5kg på 3RM (140kg) Benkpress har jeg mistet 2.5kg på 3RM (102.5kg) Siden jeg er opptatt av vektklasser med tanke på mine fremtidige mål har jeg kikket litt på hvordan dette gir utslag på vekt løftet i forhold til kroppsvekt, og her ser det positivt ut Vektene er da regnet ut ifra 3-reppere: Knebøy: Her har jeg gått fra 1.5 til 1.8 idag Markløft: Fra 1.9 til 2.1 Benkpress: 1.4 til 1.5 En sårt trengt motivasjonsfaktor.. ..måtte grave dypt.. Endret 12. februar 2016 av Countryman 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Her er det hektisk om dagen og loggingen er kommet litt i sisterekka Har kommet meg ned på 66kg blank nå (8kg ned siden 1. juledag) og ting fungerer utmerket! Halve treningsuka er unnagjort og har hatt noen skikkelig fine økter. Idag kjørte jeg BP m/stopp - 100kg x2 x4sett - merker jeg har tapt en del krefter her i takt med vektnedgangen. Ikke mye igjen å gå på her. Igår var det KB - 115kg x2 x4sett - luft Tirsdag ML - 140kg x2 x4sett - lettere enn luft Jeg tenkte at siden 145kg er min 3RM hadde det vært veldig moro å gå utenfor "spec" og gjøre en forsøk på ny 3RM imorgen. Skal gjøre et preløft på 140kg for å kjenne litt på`t først. Hadde virkelig vært gøy med en rekord her siden jeg har følt meg helt kreftesløs siden jeg startet vektnedgangen. Har for øvrig smalnet inn beinstillingen noen cm - kjører vel en form for halv-sumo nå. Har slitt med en liten ribbeinsbrist de siste 5 ukene - dette har vært fantastisk og fokuset har da automatisk vært 200% på teknikk Har riktignok tatt det litt pent i bøy. Neste uke er en planlagt 2RM-uke. Vi får se hva jeg får ut av det da. Endret 12. mars 2016 av Countryman 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Veeel...hadde ikke dagen igår men var likevel millimetere ifra ny 3RM Markløft: 60kg x5 100kg x3 120kg x2 140kg x1 147kg x2 (1 rep fail) 142kg x2 x3sett Knebøy m/2sek stopp: 50kg x5 70kg x3 90kg x2 100kg x1 105kg x2 110kg x2 x3sett (tangering 2RM) Ser ut til at styrkebasert myo har fungert utmerket på deff hittils og jeg har kommet meg tilbake og vel så det Endret 12. mars 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Markløft igår: 60kg x5 100kg x3 120kg x1 140kg x1 150kg x1 157.5kg x1 - Ny 1RM! En liten en men likevel veldig hyggelig! Hadde aldri trodd dette da jeg startet opp igjen for 5 uker siden. Knebøy for 5min siden: 50kg x5 70kg x3 90kg x2 110kg x1 125kg x1 Og så da...fikk plutselig lyst en en ny 1RM her også Har fremdeles til gode å se noen faile i disse treningsloggene, så hvorfor ikke være førstemann Er forøvrig veldig fornøyd med selve utførelsen av løftet, inntil failen inntreffer - løftebanen er fin, godt tyngdepunkt bakpå osv.. Nå har jeg ihvertfall et godkjent løft på 2.0 av kroppsvekt og det ser jeg på som god fremgang siden deffen startet. Er bare halvveis i toppuka mi, så stay tuuuned for more happy days Endret 16. mars 2016 av Countryman 3 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Planen igår var å kjøre meg helt tom i BP - det gikk fint og var fort gjort. Idag skulle jeg gjøre det samme i ML, men det gikk rett og slett ikke.. ...så jeg valgte bare å gi meg på et passende tidspunkt. Benkpress m/stopp igår: 50kg x5 70kg x3 85kg x2 95kg x1 105kg x1 107.5kg x1 (Flott!ers ) 105kg x1 - 1rep fail 102.5 x1 - 1rep fail 100kg x1 - 1rep fail Markløft idag: 60kg x5 100kg x3 120kg x2 135kg x1 142.5kg x5 - Ny 5RM 150kg x1 140kg x2 x4sett 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Må ha loggen her i mine innlegg Ellers imponerende framgang på underskudd!, har du ett mål på deffen kg/fett%? grøsser med tanken på kaloriunderskudd selv 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Må ha loggen her i mine innlegg Ellers imponerende framgang på underskudd!, har du ett mål på deffen kg/fett%? grøsser med tanken på kaloriunderskudd selv Takk skal du ha kjakan Jeg sa jeg skulle klare å fortsette fremgangen da jeg startet deff, men etter 4 uker så det virkelig mørkt ut...men det kan virke som om kroppen har tilvendt seg. Det ser faktisk ut til at jeg har klart å beholde styrke i BP også, men har ikke økt noe her. Er nøye med maten vetu Redusert kroppsvekta med 13% nå = drøyt 9kg og begynner å bli fornøyd. Et par kg til, videre ned til 63kg tenker jeg er ok. Deretter blir det svaaaakt overskudd og mye større fokus på styrke som lettvekter fremfor 1kg bulk i måneden og småfeit som ifjor. Trives mye bedre nå, så får det gjerne gå på bekostning av bygginga. Ser for meg å ligge tett oppunder 66-68kg innen dette året er omme. Endret 18. mars 2016 av Countryman 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 (endret) Prøvde meg litt frem i bøy idag og var ikke helt sikker på hva jeg hadde lyst til å gjøre ..en 15-ukers syklus er omme og dette var min siste treningsøkt. Knebøy: 50kg x5 70kg x3 90kg x2 105kg x1 115kg x1 125kg x1 127.5kg x2 - ny 2RM 122.5kg x3 - ny 3RM Da blir det nytt program på Country` og naturligvis blir det ikke Dietmar som jeg først hadde tenkt. Det blir selvfølgelig et helt egenkomponert opplegg Syklusen skal i utgangspunktet vare i 10 uker med 5RM-forsøk i uke 5 og 2/3RM-forsøk i uke10, men den legges opp slik at den kan rulle videre over lengre tidsperiode. De neste 5 ukene skal jeg kjøre som en justeringssyklus hvor jeg finner passende vekter i nye varianter av alle 3 basene. Det blir mengdetrening/periodisering i 3 uker med et sterkt innslag av markløft til og fra klosse, benkpress med smal, medium og normal grepsbredde og knebøy med både high og lowbar samt m/stopp. Deretter kjøres 2 uker som "normalt", uten de nye variantene med oppbygning til 5RM. Det samme gjøres i uke 5-10 men med visse modifikasjoner. Skal bli digg med litt lek og variasjon nå Endret 19. mars 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2016 Uke1 - mengde/periodisering Kjørt med lette vekter denne uka, litt flere reps enn normalt og mye variert trening. Mandag - Benkpress m/smalt og medium grep Tirsdag - Markløft til kloss og normal mark Onsdag - Knebøy highbar og highbar m/stopp Torsdag - Benkpress med normalt grep Fredag - Markløft til kloss og normal mark - har også lagt inn Nordic hamstrings denne uka som ny øvelse. Søndag - Knebøy lowbar og lowbar m/stopp Kan ikke huske sist kroppen fikk så mye julig som i denne uka, selv med tullevekter..føles bra. Neste uke har likt oppsett på øvelser, men repsa er tilbake til normalen igjen og progresjon skal nå øke %-vis raskere for å komme dit jeg skal om 5 uker. Imorgen er oppkarbingsdag - 3000kcal skal inntas i rene karbs, dvs relativt enorme mengder til meg å være i ris og pasta Har forøvrig økt kaloriinntaket litt nå på slutten for å sikre et så lite tap av muskelmasse som mulig på slutten - 1.5kg igjen til målet er nådd. 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2016 Eg lika det Det gjør jeg og Akse ..og siden jeg pokker ikke får sove, hvorfor ikke starte dagen nå med et gedigent måltid mat .. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april 2016 Deff er i boks og jeg kan begynne å leve igjen. Vekta viste 63kg her om dagen og jeg øker kaloriinntaket saakte men sikkert uke for uke. Proteininntaket beholdes en stundt til i tilfellet kroppen nå plutselig starter et superopptak og sender meg videre avgårde på underskudd. Grunnen til at jeg sier det er at jeg i forrige uke slet noe sinnsykt med sultfølelse og jeg følte meg plutselig i et vanvittig underskudd, selv om matinntaket ble skrudd opp - Jeg tror altså ikke jeg er på overskudd riktig ennå, kanskje neste uke. Glykogen skal pumpes tilbake i musklene sakte men sikkert, uke for uke. Jeg har deffet for siste gang - den saken er biff. Det har vært en hard kamp om å overleve treningene allerede ifra dag1 - kun hodet som har tvunget meg igjennom. Har vært veldig positiv hele veien, men det har nok vært mer utad, inkludert for å psyke meg selv opp. Innad har det vært hælvete. Har klart å øke vektene øørlite grann i både ML og KB men det har likevel ikke føltes noe særlig bra lol...men jeg ligger nå faktisk på 2.5 i ML i forhold til kroppsvekta og det burde jeg være fornøyd med. Benkpress har det gått værre med - som for de fleste andre - og her nådde jeg mitt absolutte bunnpunkt i forrige uke da jeg såvidt klart 92.5kg x5... .. Men nå ser jeg fremover! ...Legger meg på et sylskarpt overskudd med et mål om 300g opp i måneden. Mindre fokus på bygging og økt fokus på relativ styrke. 4 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 23. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Liten update - selv om det er litt stille her betyr ikke at jeg ligger på latsiden, snarere tvert imot Har "fått" meg coach i Eirik Sandvik i Atletisk utvikling nå. Siden jeg har kjøpt 20timer coaching kan jeg vel få lov å kalle det det. Dette har jeg valgt å gjøre av flere åpenbare grunner hvoran en av de er en skjevhet i knebøyen min som jeg rett og slett ikke klarer å ta tak i på egen hånd. Dette MÅ tas tak i nå synes jeg og han er jo ekspert på sånt. En annen grunn er at denne mannen virkelig har peil på det han driver med, og bare det å komme inn i treningsrommet hans hjemme er en stor inspirasjon for meg Det er rett og slett trening i kjelleren hans, i selve hjemmet, fred og ro og ingen distrasjoner. Han skal ta for seg base for base, og ikke overaskende rev han ned alt som i mine øyne het "knebøy" en gang i tiden. Har vel aldri lært så mye på en gang som det jeg gjorde på mitt første besøk hos ham. Det blir naturligvis mindre fokus på maksløfting nå i en periode hvor teknikk skal drilles. drilles drilles drilles. Dette er jo noe jeg virkelig digger å holde på med også, så jeg ser bare positiviteter her. Endret 23. april 2016 av Countryman 4 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Dag1 - Uke1(6) - Del5 - Mengde/periodisering Benkpress m/stopp: 80kg x6 x3sett JM-press m/stang m/stopp: 35kg x6 x3sett Skikkelig koseøkt og alt føles bra Sandvik var faktisk fornøyd med benkpressen min, og til han å være - en kar som finner teknikkforbedringer i en høystakk - var det artig å kjøre litt tungt med ham her om dagen. Kjørte vel opp til 100kg før vi ga oss der - en drøss med alternative øvelser innimellom settene gjorde at jeg ble "uvantsliten" og klarte ikke kjøre maksimalt mot slutten. Har en del å hente ved å stramme opp kroppen/beina og ræææææva også i denne øvelsen Endret 28. april 2016 av Countryman 4 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Vanvittig gode og morsomme økter om dagen! Har de siste ukene økt kaloriinntaket gradvis og ligger nå på høyere inntak enn noensinne - vekta har riktignok stått stille enn så lenge men det er helt greit. Overskuddet kommer når det kommer - da som regel som et skikkelig "BOOM"! Det viktigste er at jeg nå kjenner resultatene av økt matinntak på kroppen - det har vært dypt savnet! En relativt lett uke nærmer seg over: Benkpress m/stopp: 85kg / 87.5kg x5 x5 sett Markløft: (min livs morsomste økt idag ) Til kloss: 105kg x5 x3sett Normal: 125kg x5 x3sett Avsluttet marken med et uvisst anntall sett rumenske markløft både med kjettinger og strikk, samtidig, med 100% fokus på eksplosivitet. Følte at jeg kunne kjørt på videre i det uendelige uten å bli utslitt idag. Knebøy imorgen. Neste uke går jeg over til 3-reppere, litt tyngre vekter og kun 4 toppsett EDIT: og en liten ting til: Det var NM i utstyrsfritt forrige helg og det er litt morsomt å se at jeg hadde vunnet gull - da sett at jeg var 4år eldre enn det jeg er idag. Hadde også hevdet meg fint i 74kg klassen, 10kg tyngre enn meg. Svært få deltakere riktignok og fler vil nok dukke opp de neste årene. Bare en liten og hyggelig notis på at jeg er på god vei mot målet mitt Endret 6. mai 2016 av Countryman 4 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Jeg legger også merke til at det stadig dukker opp en del +1ère på innleggene mine. Til dere som synes det er gøy å følge med her inne: Jeg setter stor pris på dere alle sammen, takk skal dere ha! Dere er en motivasjonsfaktor som gjør at jeg tyner meg litt ekstra på treningen og motiverer meg til videre logging ... ... God treningshelg! Endret 7. mai 2016 av Countryman 5 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Flott uke er over - koser meg Planleggingen av denne 10-ukeren ble gjort mens jeg fremdeles var i underskudd. Derfor har hele denne uken vært litt mye "luftvekter", litt undervurdering av meg selv den gang..men naturligvis har jeg da heller økt vektene litt utover hva som har vært planlagt. DEL3 UKE3(8) Benkpress m/stopp: 90/92.5kg x3 x5sett Fått tilbake bra med trøkk i BP nå - har valgt å kutte ut variantene her da jeg har fått litt irritasjon i skuldrene etter både smalbenk, JM-press, floorpress etc. Er ikke sikkert jeg behøver å variere så veldig mye her heller. Markløft til kloss: 110/115kg x3 x3sett Markløft: 130/135kg x3 x2sett Skikkelig trøkk tilbake i markløft. Disse vektene var ren luft, så det skal bli spennende å se om et par uker. Tar det veldig pent i knebøy om dagen. Knebøy highbar: 90kg x3 x3sett Knebøy highbar m/stopp: 80kg x3 x2sett Knebøy lowbar: 105kg x3 x3sett Knebøy lowbar m/stopp: 90kg x3 x2sett Programmet mitt nå er "under konstruksjon". Dvs at jeg stadig justerer mengde ut ifra hva jeg føler er optimalt - ikke for mye og ikke for lite, og også justert i forhold til belastning. Skulle egentlig bare kjørt 4 sett pr. øvelse denne uken men det ble fort for lite. Neste uke er ifølge planen 3 sett pr. øvelse men jeg øker det til 4. Trolig vil også det føles for lite. Endret 14. mai 2016 av Countryman 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå