Countryman Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) Enda mer avsporing: Hva slags sokker bruker du i videoen? Det er leggskinnene mine og går ikke i-ett med sokkene - for å unngå war-legger ():De er syltnne men beskytter 100%. Kjøpte de da jeg var innom den lokale G-sporten. Usikker på hva de egentlig heter og hva slags funksjon de egentlig skal ha men tror løpere har for seg at leggene restituerer fortere eller no med de på. 2XU-compression et eller annet Endret 18. januar 2016 av Countryman 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2016 Jeg trodde dama gjorde lunges med ypperlig teknikk. Gidder noen linke en video med god teknikk? Da det er en øvelse jeg nettopp har begynt med. Jeg får så satans vondt rett der rævsprikka starter av utfall så det utgår. Hvilken variant av utfall er det du har problemer med og ev. trenger video av? Den dama gjør? En ide om du får vondt er å kjøre deg ferdig med et bein/en side om gangen, da på samme måte som bulgarsk blir utført men innen din variant Lenke til kommentar
Everket Skrevet 20. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Korrek tutførelse av lunges ville jeg gjerne sett video av. Det er under bulgarskutfall jeg får vondt rett der rævsprikka begynner. Endret 20. januar 2016 av Everket Lenke til kommentar
KapteinKaos02 Skrevet 20. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2016 Korrek tutførelse av lunges ville jeg gjerne sett video av. Det er under bulgarskutfall jeg får vondt rett der rævsprikka begynner. Har du prøvd splittbøy? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Korrek tutførelse av lunges ville jeg gjerne sett video av. Det er under bulgarskutfall jeg får vondt rett der rævsprikka begynner. Beklager sent svar Everket Dama i bakgrunnen er ikke helt på jordet - men som War påpeker får hun spisse knær, og hele poenget med øvelsen er vel at man ikke skal få det Det kan løses på 2 måter: 1) Den fremre foten settes noen cm lengre frem 2) Man justerer kroppspendelbevelsen i retning av at det ikke er mulig å få spisse knær - tenk at du kommer deg god bakpå samtidig som kroppen går fremover. Fokuser på at ræva skal jobbe, ikke fremside lår. Synes denne karen her får det til ganske greit. Endret 23. januar 2016 av Countryman 3 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Bade vekta bikka 69kg idag og deffen føles fortreffelig Har gått ned 0.9kg pr. uke siden jeg startet opp - synes dette er litt vel kjapt og smeller på et par hundre kcal`s ekstra pr. dag. I tillegg har jeg volumdeload denne uken og smeller på enda litt mer mat slik at jeg ender opp på ca. vedlikehold denne uken. Fin benkpressøkt idag hvor jeg egentlig hadde som mål å kjøre 1stk 3-repper på 100kg og deretter fullføre med 3 lettere sett. Det føltes riktignok bra idag og klinka til: BP m/stopp: 50kg x5 75kg x4 90kg x3 100kg x3 x4sett Endret 25. januar 2016 av Countryman 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2016 Har du samme kaloriunderskudd hver dag i uka, eller gjør du som meg og spiser litt mer på lørdag? Og hva er fettprosenten din nå tror du? Fint å se at du repper 1RM-en min i benk, ikke litt misunnelig engang... Jobber hardt for å ta deg igjen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2016 Har du samme kaloriunderskudd hver dag i uka, eller gjør du som meg og spiser litt mer på lørdag? Og hva er fettprosenten din nå tror du? Fint å se at du repper 1RM-en min i benk, ikke litt misunnelig engang... Jobber hardt for å ta deg igjen. Jeg spiser likt antall hver dag hele uken og kjører et knatøfft regime - de fleste synes dette er psycho men det er slik som med alt annet jeg gjør, det må gjøres 100%. MEN! For halvannen uke siden kjørte jeg en oppkarbingsdag i form av 4 digre lass med fullkornsris som tilsvarte 250% ekstra i kalorier i forhold til mitt daglige inntak. Dette er jo rene karbs som fyller opp glykogenlagre og gir energi slik at skrotten ikke skal gå i sultemodus. Det setter igang systemene i kroppen og får dem til å jobbe igjen - en rimelig ekstrem dag altså og jeg gjør dette oftere og oftere jo lavere fett% blir. -I tillegg kjører jeg opp kaloriene i deloaduken slik at jeg ligger på omkring vedlikehold av kroppsvekt slik at ikke muskler skal kunne tæres når jeg nesten ikke trener, deretter går jeg ned til normalt nivå igjen så fort deload er over. Så, helt A4 er det likevel ikke. Fett% er 15-16% nå. Du kommer til å ta meg igjen rimelig kjapt tenker jeg, det er bare til å stå på Når en kar på min størrelse når 115-120kg i BP sier det nok brått stopp og da ryker du avgårde og forbi Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Kjører på bra om dagen og nærmer meg maksvekter. Markløft: 60kg x5 100kg x4 125kg x2 135kg x3 x4sett Knebøy: 50kg x5 70kg x3 90kg x2 100kg x1 110kg x3 x4sett Er bare 5-10kg unna 3RM i både mark og bøy og er særdeles fornøyd med at jeg faktisk klarer å fullføre 4 sett på disse vektene. Tidligere sykluser har jeg kun kjørt 1 toppsett før jeg fullfører med litt reduserte vekter. Har som nevnt tidligere jobbet hardt med teknikken i bøy og slitt med at jeg kommer kraftig frempå når jeg nærmer meg bunn av løftet - har tatt mange teknikksjekker (film) i det siste og ser at jeg nå har en nærest loddrett løftelinje. Det er artig, lønn for strevet og føles også veldig mye mer naturlig. I dette eksempelet fra idag er jeg bare 5kg unna 3RM, så litt teknikkbrist, litt frempå i bunn og ryggløft blir det jo - men stor fremgang rent teknisk sett allefall. Skal nok enkelt sette rekeorder i bøy denne syklusen https://www.youtube.com/watch?v=Rak3mvhBEOY&feature=youtu.be Ikke mange millimeterne om å gjøre nå Endret 27. januar 2016 av Countryman 7 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 27. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2016 Det er ikke mye om å gjøre, som du sier. Kan anbefale deg å prøve både high, low, og ultra-low for å se hvor du føler deg mest komfortabel. Jeg fikk noen tips for en del måneder tilbake som gjorde bøyen min vesentlig bedre. Ett av dem var å ha litt smalere stance, og mindre toe-out, samtidig som jeg tok baren 5-6 cm lavere. Dro umiddelbart 10-15kg ekstra når jeg la om. Det er selvsagt ikke sikkert dette utgjør noe for deg, kanskje det blir verre, men det er verdt et forsøk. Plutselig finner man noe man liker enda bedre. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg fikk noen tips Takk for gode tips Akse Forsker på dette stadig og gjør ofte små forandringer. Hittils har det bikket mer og mer mot bredere beinstilling for hver gang, men ditt tips skal absolutt også testes Når jeg blir ferdig med deff skal jeg kjøre Dietmar. Her er det integrert highbar og lowbar om hverandrei programmet, samt markløft til og fra klosse. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Bare spør her, siden det er litt interessant tema og jeg er i samme situasjon hvor jeg prøver både high & low bar. Er det ikke slik at med low bar, så må man dytte hofta bak som om man setter seg på en stol? Mens med high bar blir det mer som å sette seg rett ned? Uansett, noe som har hjulpet meg er å rotere låra utover. Endret 27. januar 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Akse Skrevet 27. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2016 Bare spør her, siden det er litt interessant tema og jeg er i samme situasjon hvor jeg prøver både high & low bar. Er det ikke slik at med low bar, så må man dytte hofta bak som om man setter seg på en stol? Mens med high bar blir det mer som å sette seg rett ned? Uansett, noe som har hjulpet meg er å rotere låra utover. Jo, og da er ryggen automatisk mer involvert. I frontbøy er det jo ryggen omtrent vertikal. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2016 Mer lowbar enn dette eksisterer ihvertfall ikke for denna kroppen Trives ikke med highbar - i midt tilfelle føles det bare som en knedreper Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2016 Bare spør her, siden det er litt interessant tema og jeg er i samme situasjon hvor jeg prøver både high & low bar. Er det ikke slik at med low bar, så må man dytte hofta bak som om man setter seg på en stol? Mens med high bar blir det mer som å sette seg rett ned? Uansett, noe som har hjulpet meg er å rotere låra utover. Man setter seg bakover på begge, dvs ikke setter seg ned på sine egne ben, men som du ser på bildene over her, stanga og midten av foten skal være en rett linje rett opp. Dvs på lowbar, for å få til dette må overkroppen mer frem Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Bil på verksted i annen by gir muligheter for å teste nye og spennende treningssentre. Spennende ble det ikke - verste jeg har sett. Hadde en svak følelse av at stengene ikke veide fullt 20kg. Ble også sittende en stund å studere diameter på skivene som kanskje virket å være litt drøye..menmen, det man ikke vet har man ikke vondt av. Flisespikkeri blir det uansett Markløft: 140kg x3 x2sett 130kg x3 x2sett Er nede i 68kg nå og synes deffetrening er noe av det dummeste som noensinne er blitt funnet opp Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Consistency is key! Bra jobba. Drømmer om et formbilde når du er når deffemålet Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Knallhard og kort er tingen, bommar man litrt her og der og drar det utover blir det mye strev forgjeves. Høna holder seg i fjæra, så lenge vi venter litt med pizzabildene. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Haha ja En switch-off fra overskudd til underskudd gjør ikke bare noe fysisk med kroppen - det går på psyken også. Selvtillitt på tunge vekter osv forsvinner i tillegg til at det fysiske trykket i kroppen forsvinner. Tenker at formbilder er best et par uker etter at ny bulk har startet, når lagrene er fyllt opp på ny, kroppen blåser seg opp og trykket kommer tilbake igjen. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2016 Haha ja En switch-off fra overskudd til underskudd gjør ikke bare noe fysisk med kroppen - det går på psyken også. Selvtillitt på tunge vekter osv forsvinner i tillegg til at det fysiske trykket i kroppen forsvinner. Tenker at formbilder er best et par uker etter at ny bulk har startet, når lagrene er fyllt opp på ny, kroppen blåser seg opp og trykket kommer tilbake igjen. Mulig du har skrevet om det før, men hva er grunnen til deffen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå