Zarfax Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Standard eleiko stenger burde vel ha riktig mål? Og grattis med pers Endret 4. desember 2015 av Zarfax Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Standard eleiko stenger burde vel ha riktig mål? Og grattis med pers Nei og ja, det spørs hva man legger i "standard" - for meg er en standard stang ikke godkjent, men det er bare slik jeg tenker. For å kunne bruke stanga i konkuranse (les IPF-konkuranser) må den være "offisielt godkjent" av IPF - men om en vanlig stang som ikke er offisielt godkjent, men som likevel oppfyller kravene jeg listet opp igår kan brukes i offisielle klubbstevner eller NM er jeg usikker på Det er bare å ta med seg målebåndet på treninga og tåle en latter eller to , ihvertfall om man vil unngå en smell slik jeg gjorde. Takk for det foresten Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 IPF godkjenner bare utstyret til produsentene som betaler dem nok. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Er nok sant det Akse, Onkel Skrue og hans pengebinge er styrende som i alt annet ---------------- Da har jeg kost meg litt på morningen her og satt planer for neste syklus som vil strekke seg over 15 uker Det blir nye 5RM-forsøk i uke 5 3RM i uke 10 Og høydepunktet i uke 15 hvor nye 2RM skal settes Mini deload i uke 6 og 11 Her er et eksempel på hvordan ting vil se ut - i benkpress Det vil også bli feiret 1års jubileum i styrkeløft i løpet av denne syklusen Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) Det var visst ikke helt over likevel! Knalløkt i Knebøy! Jeg hadde egentlig knebøy m/stopp på programmet idag, men suget etter et forsøk på 130kg meldte seg fort. Knebøy m/stopp: 50kg x5 70kg x3 90kg x1 Hoppet så over til vanlig bøy - Knebøy: 110kg x1 120kg x1 130kg x1 og ny 1RM Dette løftet var i tillegg et av de beste løftene jeg har gjort hittils - knalldypt og fin linje på vei opp. Gikk så tilbake til Knebøy m/stopp for å fullføre planen: 110kg x2 x2sett og 5kg pers på 2RM For en dag Endret 5. desember 2015 av Countryman 4 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Koselig første dag i deload Benkpress m/stopp: 85kg x5 x4sett -------- Da har Country` satt sett et meget langsiktig mål - nemlig å sette norgesrekorder i alle 3 som senior, dvs i klassen for gubber mellom 40-49år Le den som vil, men jeg anser det som svært realistisk. Jeg ser for meg å kunne være super-rippa og veie 73.9kg - mulig jeg klarer enda en klasse opp, men det får vi se om et par år. Jeg har da 4 år på meg til å slå disse rekordene: (mulig de stiger litt innen den tid) Utstyrsfritt : Benkpress - 135kg Knebøy - 175kg Markløft - 205kg Hva tror dere? Er jeg splitter pine gal? 2 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Er jeg splitter pine gal? Ja. Men det er da vel lov! Du har jo god tid på deg, du må bare slå rekordene innen du runder femti... 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Er jeg splitter pine gal? Ja. Men det er da vel lov! Du har jo god tid på deg, du må bare slå rekordene innen du runder femti... Sånn skal det låte 25kg opp i benkpress i løpet av 4 år bør gå greit Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Koselig første dag i deload Benkpress m/stopp: 85kg x5 x4sett -------- Da har Country` satt sett et meget langsiktig mål - nemlig å sette norgesrekorder i alle 3 som senior, dvs i klassen for gubber mellom 40-49år Le den som vil, men jeg anser det som svært realistisk. Jeg ser for meg å kunne være super-rippa og veie 73.9kg - mulig jeg klarer enda en klasse opp, men det får vi se om et par år. Jeg har da 4 år på meg til å slå disse rekordene: (mulig de stiger litt innen den tid) Utstyrsfritt : Benkpress - 135kg Knebøy - 175kg Markløft - 205kg Hva tror dere? Er jeg splitter pine gal? Det klarer du lett, med den progresjonen du har nå. Jeg tror du har disse løftene om et godt år. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 Hva tror dere? Er jeg splitter pine gal? Det klarer du lett, med den progresjonen du har nå. Jeg tror du har disse løftene om et godt år. Takk Akse for psyken Jeg er overbevist om at jeg kommer til å klare dette. For å være ærlig synes jeg det er barskerst å få til dette som veteran, fremfor å få det til nå i åpen klasse, selv om vektene er en god del lavere. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Nyttårsaften 2016..... seff skal de vektene opp, ellers skal jeg fly ned og kjefte. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 Nyttårsaften 2016..... seff skal de vektene opp, ellers skal jeg fly ned og kjefte.Om så er at jeg ikke får det til, skal jeg juge, kun for å kunne feire 1.jan. med War 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) Alle liker bildene, de skulle bare ha sett videoen Endret 11. desember 2015 av War Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2015 Kjapp update! Er nå i uke 3 etter deload og vektene begynner så smått å bli tyngre igjen. Neste uke (4) blir relativt tung med tilnærmet tangeringer av 5RM i alle 3 øvelser. Uke 5 blir 5RM forsøk Har deload i volum denne uken men skal opprettholde treningsfrekvensen - 6 dagers treningsuke med 1 base pr. dag og 4 sett. Øktene er unnagjort på 30-40min inkludert oppvarming og litt sosialisering på senteret. Benkpress m/stopp idag: 50kg x5 70kg x3 90kg x1 95kg x5 x4sett = Luft. Aldri før har BP vært så lett på 95kg så dette lover bra om 2 uker Ellers: Ingen julefeiring på denna karen, så her er det fullt trøkk gjennom hele julen og over nyttår 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 30-40 minutter er imponerende effektivt. Høres intenst ut, her i gården trengs det 60-75 minutter... Kjører du mange øvelser og sett på den tiden? Ellers: Ingen julefeiring på denna karen, så her er det fullt trøkk gjennom hele julen og over nyttår Yes! Hvorfor ta pause i jula? Man får jo servert så mye nydelig gains, kan ikke sitte på ræva hele dagen da. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) 30-40 minutter er imponerende effektivt. Høres intenst ut, her i gården trengs det 60-75 minutter... Kjører du mange øvelser og sett på den tiden? Ellers: Ingen julefeiring på denna karen, så her er det fullt trøkk gjennom hele julen og over nyttår Yes! Hvorfor ta pause i jula? Man får jo servert så mye nydelig gains, kan ikke sitte på ræva hele dagen da. Nei som sagt har jeg volum-deload - dvs KUN styrkeprogrammet denne uken = de 3 basene fordelt utover 6 dager for å holde frekvensen oppe. F.eks idag var det 4 sett med benk og ferdig, imorgen er det 4 sett med mark og ferdig, onsdag bøy og deretter den samme 3-dagers runden om igjen Normal treningsdag tar alt ifra 60-80 minutter Endret 22. desember 2015 av Countryman Lenke til kommentar
Everket Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Har du bare 3 øvelser på styrke? Jeg synes militærpress er ubehagelig og føler aldri teknikk sitter skikkelig så har begynt å droppe den som styrke øvelse. Litt usikker på hvilke øvelse jeg skal bruke i stedet, eller trenger jeg strengt tatt ikke en styrke øvelse for skuldre ? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Har du bare 3 øvelser på styrke? Jeg synes militærpress er ubehagelig og føler aldri teknikk sitter skikkelig så har begynt å droppe den som styrke øvelse. Litt usikker på hvilke øvelse jeg skal bruke i stedet, eller trenger jeg strengt tatt ikke en styrke øvelse for skuldre ?Ja bare 3 øvelser som ren styrke akkurat nå - jeg har tross alt et byggeprogram som er viktig å få med seg også Kjente det litt i et kne av glute etterhvert og kjører den ikke som støtter på samme måte som tidligere. Holder med deg ang. militærpress. Hvis den føles ubehagelig er den en enkel sak å kutte ut. -Er det topp eller bunn av løftet du er svakest i i BP? Hvis det er midten av løftet du sliter mest med er det skuldrene du bør fokusere litt ekstra på ja Skulderpress m/hantler eller Arnoldpress med styrkefokus i utførelsen er et forslag til støtteøvelser her, ellers brystpress med hantler Endret 22. desember 2015 av Countryman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå