Gå til innhold

Countryman`s styrketråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Standard eleiko stenger burde vel ha riktig mål?

Og grattis med pers

Nei og ja, det spørs hva man legger i "standard" - for meg er en standard stang ikke godkjent, men det er bare slik jeg tenker.

For å kunne bruke stanga i konkuranse (les IPF-konkuranser) må den være "offisielt godkjent" av IPF - men om en vanlig stang som ikke er offisielt godkjent, men som likevel oppfyller kravene jeg listet opp igår kan brukes i offisielle klubbstevner eller NM er jeg usikker på :)

Det er bare å ta med seg målebåndet på treninga og tåle en latter eller to :xmas: , ihvertfall om man vil unngå en smell slik jeg gjorde.

post-268618-0-05431000-1449243149_thumb.jpg

Takk for det foresten :)

Lenke til kommentar

Er nok sant det Akse, Onkel Skrue og hans pengebinge er styrende som i alt annet

post-268618-0-63946700-1449307426_thumb.jpg

----------------

Da har jeg kost meg litt på morningen her og satt planer for neste syklus som vil strekke seg over 15 uker :dremel:

• Det blir nye 5RM-forsøk i uke 5
  • 3RM i uke 10
  • Og høydepunktet i uke 15 hvor nye 2RM skal settes

• Mini deload i uke 6 og 11

Her er et eksempel på hvordan ting vil se ut - i benkpress

post-268618-0-01849900-1449308272_thumb.jpg

Det vil også bli feiret 1års jubileum i styrkeløft i løpet av denne syklusen :xmas:

Lenke til kommentar

Det var visst ikke helt over likevel!

Knalløkt i Knebøy!

Jeg hadde egentlig knebøy m/stopp på programmet idag, men suget etter et forsøk på 130kg meldte seg fort.

Knebøy m/stopp:

50kg x5

70kg x3

90kg x1

Hoppet så over til vanlig bøy -

Knebøy:

110kg x1

120kg x1

130kg x1 og ny 1RM

Dette løftet var i tillegg et av de beste løftene jeg har gjort hittils - knalldypt og fin linje på vei opp.

Gikk så tilbake til Knebøy m/stopp for å fullføre planen:

110kg x2 x2sett og 5kg pers på 2RM

For en dag :)

Endret av Countryman
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Koselig første dag i deload :)

Benkpress m/stopp:

85kg x5 x4sett

--------

Da har Country` satt sett et meget langsiktig mål - nemlig å sette norgesrekorder i alle 3 som senior, dvs i klassen for gubber mellom 40-49år :rofl:

Le den som vil, men jeg anser det som svært realistisk.

Jeg ser for meg å kunne være super-rippa og veie 73.9kg - mulig jeg klarer enda en klasse opp, men det får vi se om et par år.

Jeg har da 4 år på meg til å slå disse rekordene: (mulig de stiger litt innen den tid)

Utstyrsfritt :

Benkpress - 135kg

Knebøy - 175kg

Markløft - 205kg

Hva tror dere? Er jeg splitter pine gal? :omg:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Koselig første dag i deload :)

Benkpress m/stopp:

85kg x5 x4sett

--------

Da har Country` satt sett et meget langsiktig mål - nemlig å sette norgesrekorder i alle 3 som senior, dvs i klassen for gubber mellom 40-49år :rofl:

Le den som vil, men jeg anser det som svært realistisk.

Jeg ser for meg å kunne være super-rippa og veie 73.9kg - mulig jeg klarer enda en klasse opp, men det får vi se om et par år.

Jeg har da 4 år på meg til å slå disse rekordene: (mulig de stiger litt innen den tid)

Utstyrsfritt :

Benkpress - 135kg

Knebøy - 175kg

Markløft - 205kg

Det klarer du lett, med den progresjonen du har nå. Jeg tror du har disse løftene om et godt år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det klarer du lett, med den progresjonen du har nå. Jeg tror du har disse løftene om et godt år.

Takk Akse for psyken :)

Jeg er overbevist om at jeg kommer til å klare dette.

For å være ærlig synes jeg det er barskerst å få til dette som veteran, fremfor å få det til nå i åpen klasse, selv om vektene er en god del lavere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjapp update!

Er nå i uke 3 etter deload og vektene begynner så smått å bli tyngre igjen. Neste uke (4) blir relativt tung med tilnærmet tangeringer av 5RM i alle 3 øvelser. Uke 5 blir 5RM forsøk :)

Har deload i volum denne uken men skal opprettholde treningsfrekvensen - 6 dagers treningsuke med 1 base pr. dag og 4 sett.

Øktene er unnagjort på 30-40min inkludert oppvarming og litt sosialisering på senteret.

Benkpress m/stopp idag:

50kg x5

70kg x3

90kg x1

95kg x5 x4sett = Luft.

Aldri før har BP vært så lett på 95kg så dette lover bra om 2 uker :)

Ellers: Ingen julefeiring på denna karen, så her er det fullt trøkk gjennom hele julen og over nyttår :xmas:

• Liker 1
Lenke til kommentar

30-40 minutter er imponerende effektivt. Høres intenst ut, her i gården trengs det 60-75 minutter... Kjører du mange øvelser og sett på den tiden?

Ellers: Ingen julefeiring på denna karen, så her er det fullt trøkk gjennom hele julen og over nyttår :xmas:

Yes! Hvorfor ta pause i jula? Man får jo servert så mye nydelig gains, kan ikke sitte på ræva hele dagen da. ;)

Lenke til kommentar

30-40 minutter er imponerende effektivt. Høres intenst ut, her i gården trengs det 60-75 minutter... Kjører du mange øvelser og sett på den tiden?

Yes! Hvorfor ta pause i jula? Man får jo servert så mye nydelig gains, kan ikke sitte på ræva hele dagen da. ;)

Nei som sagt har jeg volum-deload - dvs KUN styrkeprogrammet denne uken = de 3 basene fordelt utover 6 dager for å holde frekvensen oppe. F.eks idag var det 4 sett med benk og ferdig, imorgen er det 4 sett med mark og ferdig, onsdag bøy og deretter den samme 3-dagers runden om igjen :)

Normal treningsdag tar alt ifra 60-80 minutter :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Har du bare 3 øvelser på styrke? Jeg synes militærpress er ubehagelig og føler aldri teknikk sitter skikkelig så har begynt å droppe den som styrke øvelse. Litt usikker på hvilke øvelse jeg skal bruke i stedet, eller trenger jeg strengt tatt ikke en styrke øvelse for skuldre ?

Lenke til kommentar

Har du bare 3 øvelser på styrke? Jeg synes militærpress er ubehagelig og føler aldri teknikk sitter skikkelig så har begynt å droppe den som styrke øvelse. Litt usikker på hvilke øvelse jeg skal bruke i stedet, eller trenger jeg strengt tatt ikke en styrke øvelse for skuldre ?

Ja bare 3 øvelser som ren styrke akkurat nå - jeg har tross alt et byggeprogram som er viktig å få med seg også :)

Kjente det litt i et kne av glute etterhvert og kjører den ikke som støtter på samme måte som tidligere.

Holder med deg ang. militærpress. Hvis den føles ubehagelig er den en enkel sak å kutte ut.

-Er det topp eller bunn av løftet du er svakest i i BP? Hvis det er midten av løftet du sliter mest med er det skuldrene du bør fokusere litt ekstra på ja :)

Skulderpress m/hantler eller Arnoldpress med styrkefokus i utførelsen er et forslag til støtteøvelser her, ellers brystpress med hantler :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...