Everket Skrevet 22. september 2015 Rapporter Del Skrevet 22. september 2015 Awesome, gleder meg til å høre hvordan det gikk. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2015 Awesome, gleder meg til å høre hvordan det gikk. Lykke til! Takk for det kamerat Jeg kjenner at jeg kommer til å få nerver - er spent på hvordan de vil påvirke meg men tror nok det bare er en fordel Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 23. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2015 (endret) kl. 17.03 Veier meg inn på 69.3kg - Ender opp som en lettvekter i 74kg-klassen - hvem bryr seg? kl. 17.15 Får beskjed om at jeg er den absolutte førstemannen ut ....i knebøy - øvelsen jeg har slitt med i så lang tid - PERFEKT! kl. 17.16 Hvilepuls = 54 slag i minuttet Jeg har hatet Bøy men endelig fått taket på det. Ingen vekter å snakke om ennå i denne øvelsen - men ting vil komme til å eksplodere en vakker dag kl. 17.17 Den ene kameraten min dukket visst opp likevel! Så glad jeg ble Hvorfor? nei, hadde hadde skåret seg på glass kvelden føre men ønsket å følge med - ikke minst filme meg Gutta kommer bort under oppvarmingen og tipser meg om "signaler og regler" kl. 17.32 you`re up, første mann i ilden 90kg var planlagt - kun for å få et godkjent løft - simpelt det vet jeg, men planla å få en følelse av hvordan nervene ville påvirke meg mentalt - derfor satt jeg lave mål Gikk greit Her er godkjent løft nr.3 - Knebøy 125kg - PR med...?...aner ikke..har aldri opprettet et tall for denne øvelsen.. Benkpress? Min antatt sterkeste øvelse. Her skjedde det ting! Jeg utførte dette løftet i løft Nr.2 Deretter var det en kar som hintet om at jeg faktisk hadde et "ulovlig bredt grep" Ok tenkte jeg, dommerne dømte "godkjent" men de la vel ikke merke til det da antar jeg - godkjent ble det - og enkelt som bare FY! Problemet er, at i løft nr. 3 som skulle ha vært PR = 112.5kg - Her fulgte jeg reglene som ble hintet om, dvs. holdt et mye smalere grep og ble totalt smadret for det. Dette var jeg ikke vant med og føltes totalt føkka - regler er regler - jeg må begynne å måle stengene på senteret jeg trener på til daglig slik at jeg blir vant til dette Markløft?? Planene mine i lang tid føre dette stevnet var å få en opplevelse av hva en konkurranse gikk ut på - ikke gjøre noe forsøk på PR Men hva pokker skal man gjøre når løft nr.1 på 125kg og løft nr.2 på 140kg føles som barnemat? Jo, da gjør man noe impulsivt - trøkker til og kjører ny PR med 5kg! Så kan man spørre seg da - hvor lett så ikke disse løftene ut? Jo de ser ekstremt enkle ut men føltes fryktelig tunge ut der og da - Hva er det jeg egentlig besitter? Det viktigste av alt - jeg klarte 8 av 9 godkjente løft = meget godtbetalt for god grunntrening og teknikk! 3 steg frem og 2 tilbake! Endret 24. september 2015 av Countryman 6 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 23. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Jeg holdt på å glemme - Tusen takk til skiveflyttere og spottere Endret 24. september 2015 av Countryman Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 24. september 2015 Rapporter Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Fantastisk jobba! Løftene ser veldig bra ut. Artig! Endret 24. september 2015 av Lærevillig 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 24. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2015 Fantastisk jobba! Løftene ser veldig bra ut. Artig! Takk skal du ha Fremdeles litt frempå i Bøy men det har bedret seg mye. Et lite slag i trynet med Benkpressen da jeg plutselig måtte ha en del smalere grep - den får jeg bare ta. Siste løftet føltes naturligvis veldig uvant. Må finne ut av dette snarest - Det jeg ikke forstår er hvorfor sentere kjøper stenger som ikke er godkjente -altså med forskjellige plasseringer av de 2 ringene som ifølge reglene må dekkes med minst 1 finger. Kan man ikke bare kjøpe skikkelige greier med en gang da? Jeg antar at det er en 50-lapp som gjør at de kjøper "feil" utstyr 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2015 Rapporter Del Skrevet 24. september 2015 Blir litt sjalu jeg, det så jo gøy ut å konkurrere. På en måte konkurrerer man jo bare imot seg selv, så da blir det mindre høytidelig også. Det dummeste man gjør er vel å sette mål om å slå alle i sin klasse , bare for å bli skuffa og føle nederlag. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 24. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2015 Ja du dæven dette var gøy Helt enig - det er kun interessant hva man selv løfter og prøve å slå seg selv neste gang. Så er det naturligvis gøy å se på de andre når de får det til bra Jeg trodde nervene skulle ta rotta på meg - var skikkelig uvel hele dagen. Heldigvis, så fort jeg fikk et oppvarmingsløft eller 2 gikk det hele over. Å stå ute på gulvet mens 9-10 mobiltelefoner filmet føltes helt fantastisk Det brakte hobbyvirksomheten til et helt nytt nivå for å si det slik. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. september 2015 Rapporter Del Skrevet 25. september 2015 Får vel si gratulerer her også da! Trodde du veide mye mer enn 69kg, men det er jo ikke så lett å se bare på en video. Godt du er mann, ellers hadde jeg følt et voldsomt press mtp å forbedre markløften min... Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Får vel si gratulerer her også da! Trodde du veide mye mer enn 69kg, men det er jo ikke så lett å se bare på en video. Godt du er mann, ellers hadde jeg følt et voldsomt press mtp å forbedre markløften min... Haha! Neida, jeg er relativt kortvokst - 164cm på strømpelesten I følge kostholdsplanen min ligger jeg litt på etterskudd - skulle ha ligget på rundt 70kg nå men slik er det nå bare blitt.. 700g fail altså, ifølge innveiingen på onsdag - kriiiise!!! ...hihi.... Planen er å øke helt frem til våren og om jeg skal klare det må jeg være tålmodig - 72kg til jul er målet Det høres kanskje lite ut, men 1kg økning for meg gjør et ganske mye større utslag enn for en kar på 180-90cm. Endret 26. september 2015 av Countryman Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Intensitetsskalaen er noe av det smarteste jeg noensinne jeg har gjort - det er riktignok ikke så veldig mange milepæler innen "smarthet" å velge fra her men denne var faktisk meget god. Ingen uker i denne syklusen har vært såkalte slite-uker og styrke-volum overlapper hverandre som en nyoljet snøfreser Nåværende styrkesyklus går mot sin slutt - deload neste uke men jeg starter et par dager før tiden. Ikke noe poeng i å sette nye 2&3RM-forsøk idag og imorgen siden jeg hadde mer enn nok av 1RM på onsdag. 8 uker er unnagjort -Neste syklus får et helt likt opplegg men med en litt annen, logisk tilpasning. Den vil ha en varighet på 10 uker hvorav den 5. uken blir en ny 5RM uke. I den 6. uka tar jeg det hele ned et lite hakk og starter oppbyggingen til 5/3/2RM i den 9. og 10. uka Det vil se slik ut: Volumet (kolonnen til venstre) går sin gang over et fast 5-ukers opplegg hvor styrken blir tilpasset slik at de tyngste ukene innenfor hver gren ikke treffer på likt. :dremel: Endret 25. september 2015 av Countryman 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2015 Artig å se at ting fungerer - har ikke løftet sumo på over 2mnd grunnet vondt øverst i lår-muskelfestet. Har kjørt Gremlin-squats som oppvarming til hver eneste treningsøkt i håp om å styrke dette svake punktet. Nå er sumo på plass igjen i programmet og det kjennes mye bedre ut Jeg har vel mistet litt styrke i løpet av denne "pausen" men det komme fort tilbake igjen. Øvelsen føles også uvant men bedre og bedre for hver gang. Denne uken har vært med moderate vekter : Sumo markløft idag : 60kg x5 100kg x3 115kg x1 120kg x5 x3sett - ingen smerte Benkpress m/stopp igår : Fikk meg som sagt en "smell" på stevnet og har måttet smale inn grepet drastisk. Dette regnet jeg med ville måtte redusere styrken en del og føles også veldig uvant. Nå ser jeg litt annerledes på det og tenker at dette faktisk kan gjøre meg sterkere i lengden - kanskje ikke denne syklusen, men etterhvert. Målebånd og maskeringstape er blitt fast inventar på benk-øktene. Folk får bare le, det skjiter jeg i Tapene blir satt opp med nøyaktig 81cm`s mellomrom. 50kg x5 70kg x3 85kg x1 92.5kg x5 x3sett - LUFT -------- Neste uke blir en moderat til tung uke, godt under 5RM i alle øvelser, før jeg kjører en tung 3-reps uke med 5kg under 3RM i alle øvelser. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Ok, da har jeg fått svaret - jeg har mistet 2.5-5kg grunnet grepsforandringen i BP. Det hentes fort inn igjen Nå tror jeg alt er i boks i denne øvelsen, ingen flere slag i trynet og ingen tilbakefall - gleder meg til å kjøre på med rutinemessig trening nå. Benkpress m/1sek stopp: 60kg x5 80kg x3 90kg 1 100kg x3 102.5kg x2 (1rep fail) 100kg x3 Dype knebøy : 50kg x5 70kg x3 90kg x1 100kg x3 105kg x3 110kg x3 Meget fornøyd - er endelig på vei til å finne "trygghet i øvelsen" slik jeg til slutt gjorde det i Markløft Gleder meg som en liten guttunge til ML på onsdag - kan hende jeg drar på litt om formen føles fin. 2 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 19. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Godt å se at du jobber jevnt og trutt og koser deg med treninga. Gleder meg til å høre hvordan onsdagen går! 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Godt å se at du jobber jevnt og trutt og koser deg med treninga. Gleder meg til å høre hvordan onsdagen går! Helt klart - jeg jobber hardere enn noengang selv om det kanskje ikke ser slik ut haha Teknikkperfeksjonering og et slag eller 2 i trynet har hindret rekorder i det siste, spesielt i BP, men dette får jeg igjen for i fremtiden. Føler at jeg har kommet i mål nå, så detta blir bra Skal logge onsdagen : På papiret skal jeg ha moderat 3reps i markløft - men siden jeg reiser på ferie neste uke (riktignok treningsferie), og jeg vurderer å kjøre en halvdeload der kan jeg jo bare trøkke til. På papiret skal jeg ha 140kg x3 x3 - ser for meg 140-145-150 x3 og ny pers! 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Din gjøk, set ikke slik ut nei.. Du har bedre resultater en noen på forumet pr dags dato 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2015 gjøk Apekatt... ------------------------ Jeg lovte å logge, og Country` holder alltid ord Det ble ikke helt som jeg planla. Resultatet ble meget godt men jeg nådde ikke helt opp til dit jeg ønsket. Markløft klassisk : 60kg x5 100kg x3 120kg x2 140kg x1 150kg x2 og ny 2RM (1 rep fail) Det var ny 3RM jeg var ute etter i utgangspunktet. Jeg reduserte vektene maksimalt for å klare dette, sikre rekorden: 142.5kg x3 og ny 3RM 145kg x3 og enda en ny 3RM............. Glute bridge: 145kg x5 190kg x5 x3 sett Badevekta bikket 70kg denne morgenen, kattene har slutta å spy ned leiligheten nå og alt er fryd og gammen 3 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2015 Dype knebøy m/1sek stopp: 50kg x5 70kg x3 90kg x2 100kg x3 x3sett Benkpress m/1sek stopp: 60kg x5 80kg x3 90kg x1 97.5kg x1 102.5kg x3 (der satt den, og jeg fikk tatt hevn på mandagsøkta) 102.5kg x2 (1rep fail) - hahaha...at det går an å misse så til de grader teknisk da... ...1.repetisjon var som tatt rett ut av en Donald`blad og satt meg ut fullstendig. Rep. nr. 2 gikk såvidt men klarte aldri å hente meg helt inn til rep. nr. 3. 100kg x3 Hittils har jeg kjørt deloader på rundt 20% - dette blir det en slutt på heretter. 10% blir gjeldende. 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2015 Gårsdagens økt: Benkpress m/1sek stopp: 60kg x5 80kg x3 95kg x1 102.5kg x3 107.5kg x1 102kg x3 Dype knebøy : 50kg x5 70kg x3 90kg x2 102.5kg x5 x3sett Dagens økt! Markløft klassisk : 60kg x5 100kg x3 120kg x2 137.5kg x1 142.5kg x5 (Ny 5RM!) 137.5kg x2........................................var helt kjørt....stoppet her.. Glute Bridge : 137.5kg x5 190kg x5 x3sett Laget et treningsprogram til en kollega for et halvt års tid siden - han har holdt koken, hatt kjempefremgang og er motivert. Idag meldte han seg inn på samme treningssenter som meg = fast treningspartner = helt suverent Lenke til kommentar
Akse Skrevet 27. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2015 Det dummeste man gjør er vel å sette mål om å slå alle i sin klasse , bare for å bli skuffa og føle nederlag. På ingen måte. Det blir jo et langsiktig mål. Og nederlag må man bare lære seg å komme over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå