rtoevik Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Heisann. Har en 86` M535i med M30B34.Motoren begynner å gå dårlig når den blir varm og vil ikke starte igjen hvis den stopper. Starter veldig lett når den er kald? Forslag noen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Hvis det er automatisk choke på den kan det være en defekt temperatursensor som gjør at den ikke lukker når motoren er varm. Da pøser den fortsatt på med bensin, motoren går dårlig, stopper og vil ikke starte igjen før den er blitt litt kaldere. Det kan være flere temperatursensorer, så sjekk hvilken som kan være defekt før du begynner å bytte første og beste. EDIT: Kjølevannstemperatursensor ville jeg ha kikket etter. Det kan selvfølgelig være noe annet også. LMM, for eksempel. Jeg har forresten ikke peiling på BMW spesielt, så det jeg skriver er helt generelt. Endret 16. mars 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
rtoevik Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Har tenkt at det kan være ICV som er gåen. Altså tomgangsventilen. Men jeg ikke om den kan føre til de problemene jeg har? LMM eller AFM som det heter på bmw er også et alternativ. Hvis kjølevannstemp føreren er gåen, vil hjernen da tro at motoren er kald eller varm? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Kald, siden choke da ikke vil lukke, og motoren (når den faktisk er varm) får for mye bensin. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Pleier ofte å være tempmåler på BMW når det gjelder dette. Du skal ha 2 stykk framme på motoren ved kjøleslangene. Den ene er vel til måleren i instrumentpanelet, mens den andre brukes til å styre bensinmengden som nevnt over. Du kan prøve å måle motstand på begge og se om det er forskjell på kald og varm, noe det skal være. Hvis den ene alltid gir ut den samme verdien så er den antaglivis kaputt. Om begge fungerer så kan du sjekke at ledningene som går til disse er hele. Lenke til kommentar
rtoevik Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Pleier ofte å være tempmåler på BMW når det gjelder dette. Du skal ha 2 stykk framme på motoren ved kjøleslangene. Den ene er vel til måleren i instrumentpanelet, mens den andre brukes til å styre bensinmengden som nevnt over. Du kan prøve å måle motstand på begge og se om det er forskjell på kald og varm, noe det skal være. Hvis den ene alltid gir ut den samme verdien så er den antaglivis kaputt. Om begge fungerer så kan du sjekke at ledningene som går til disse er hele. Tror jeg skal prøve dette når jeg kommer hjem fra jobb!! Noen forslag til hvor man får kjøpe sensorer uten å måtte blakke seg? Ar`Kritz, tror det stemmer det du skriver, får inntrykket av at bilen får for mye bensin. Lenke til kommentar
rtoevik Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Sikkert denne som er gåen. Andre forslag noen? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Du kan sjekke GS Bildeler og Koed for deler. Tror det lønner seg med originalt her. Kjøpte en billigsensor til min BMW i sommer, det ble bare krøll og feilmeldinger i dashbordet. Lenke til kommentar
rtoevik Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Takk for det E.C. Har sett på GS men er usikker på hvilken sensor jeg har. Står en m30b34 i bilen men på etk bildene er det 2 alternativer til temp sensor? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 To leverandører med samme delenummer eller to forskjellige delenummere? Hvis du lokaliserer hvilken av de som er gåen kan nok GS hjelpe deg å velge riktig. Det hender også at relativt like bilder blir brukt på etk på forskjellige deler, så du må se at delenummeret fra bildet finnes på lista under. Lenke til kommentar
rtoevik Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 En av disse to: Lenke til kommentar
rtoevik Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 På dette bildet er det flere foskjellige typer? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Da tror jeg at du får bare se hva du har under panseret og ta det derfra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå