Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til transport av gokart?

Anbefalte innlegg

Halloen,

Noen som har erfaringer med biltyper som er praktiske når det kommer til transport av gokart?

Jentungen ønsker å kjøre gokart og da må jo selvsagt far også ha en egen kart :) Trenger derfor en bil som kan ta minst 2 karter.

Vil gjerne ha muligheten til å innrede såpass i bilen at 2 personer kan sove i den hvis vi skal på samlinger i vårt langstrakte land. (Må også være 3 seter)

Hvilke kriterier er viktige å tenke på ved kjøp av bil? Er det noen biltyper man bør ligge unna?

Ser litt på Citroen jumper, fiat ducato, Ford transit, Mercedes Sprinter og vw crafter men dette er jo dyre biler. Har ikke planer om å bruke noe særlig mer enn 60k på å kjøpe bil. Vurderer også Iveco daily men de fleste er jo registrert som lett lastebil som jeg desverre ikke har lov til å kjøre.

Kan også vurdere mindre biler som Opel Vivaro hvis noen har gode forslag til å innrede bilen.

Hvis noen der ute har bygd om biler til dette formålet setter jeg stor pris på bilder.

post-222484-0-23449000-1426408441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volkswagen transporter, Mercedes Vito, Toyota Hiace er biler du bør se på, det bør være fullt mulig å få de til å funke med slik bruk.

Tidligere var det vel ikke uvanlig å bruke skaphenger bak bilen, og heller ikke uvanlig at noen overnattet i tilhengeren..

Lenke til kommentar

Volkswagen transporter, Mercedes Vito, Toyota Hiace er biler du bør se på, det bør være fullt mulig å få de til å funke med slik bruk.

Tidligere var det vel ikke uvanlig å bruke skaphenger bak bilen, og heller ikke uvanlig at noen overnattet i tilhengeren..

Har vurdert de bilene men tror kanskje de blir for små ved lengre turer. Kan selvsagt la kartene stå ute om natten og campe i bilen, men hadde absolut foretrukket å kunne ha 2 køyer.

Skaphenger er også et alternativ men jeg synest de er dyre og jeg har begrenset med plass hjemme på gårdsplassen.

Planen var å bytte ut dagens nummer 2 bil med en varebil slik at jeg slår flere fluer i en smekk :w00t:

Lenke til kommentar

En klar fordel med skaphenger er jo at du da har lagringsplass til kartene nå du er hjemme også, uten å fylle opp bilen med de..

En hestehenger kan være et alternativ, det hender det er mulig å gjøre gode kjøp der.

De er gjerne ganske høye, og å innrede køyer over to gokarter bør vel gå ganske greit tenker jeg.

Med det budsjettet du har ser ikke jeg at jeg kan anbefale kjøp av en stor varebil, det er ofte biler som er godt brukt man får til den prisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En klar fordel med skaphenger er jo at du da har lagringsplass til kartene nå du er hjemme også, uten å fylle opp bilen med de..

En hestehenger kan være et alternativ, det hender det er mulig å gjøre gode kjøp der.

De er gjerne ganske høye, og å innrede køyer over to gokarter bør vel gå ganske greit tenker jeg.

Med det budsjettet du har ser ikke jeg at jeg kan anbefale kjøp av en stor varebil, det er ofte biler som er godt brukt man får til den prisen.

Ja du har rett angående godt brukte biler. hadde et håp at kanskje disse bilene lett kunne klare 250k kilometer uten de latfor store problemene.

Er jo tross alt arbeidsbiler som skal tåle litt! Ser av og til transit 2011 mod med under 150k på telleren til rundt 60 000.- Tror de kan være noenlunde solide valg. 2.2 TDCI bør være en motor som kan klare 200k kilometer uten de altfor store problemene.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ring Tømmerdal på Eidsvoll, han har bygget mange slike biler.. 47852000

Tror han har en ferdigbygget sprinter med stor bodel og plsss til to carter baki:)

Halloen,

Noen som har erfaringer med biltyper som er praktiske når det kommer til transport av gokart?

Jentungen ønsker å kjøre gokart og da må jo selvsagt far også ha en egen kart :) Trenger derfor en bil som kan ta minst 2 karter.

Vil gjerne ha muligheten til å innrede såpass i bilen at 2 personer kan sove i den hvis vi skal på samlinger i vårt langstrakte land. (Må også være 3 seter)

Hvilke kriterier er viktige å tenke på ved kjøp av bil? Er det noen biltyper man bør ligge unna?

Ser litt på Citroen jumper, fiat ducato, Ford transit, Mercedes Sprinter og vw crafter men dette er jo dyre biler. Har ikke planer om å bruke noe særlig mer enn 60k på å kjøpe bil. Vurderer også Iveco daily men de fleste er jo registrert som lett lastebil som jeg desverre ikke har lov til å kjøre.

Kan også vurdere mindre biler som Opel Vivaro hvis noen har gode forslag til å innrede bilen.

Hvis noen der ute har bygd om biler til dette formålet setter jeg stor pris på bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...