Godrick Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 En venn av meg har nå kjøpt seg pc for noen tusen kr. Men eneste problemet er at maskina slår seg av hele tiden. Etter at man slått på pcen og venter noen sekunder så slår den av seg av med en gang. Er er det noen som vet hva er problemet eller opplevd det samma problemet?? Spesifikasjoner: Asus Delux Amd athlon px2700 512 Mb ram Radion 9600 WD harddisk Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 pass på at det ikke ligger noe på hovedkortet som kortslutter det.........klarer du å komme inn i BIOS?, isåfall, se hva "emergency shutdown temperature" på cpu er satt til. pass på at allt er kobler riktig Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har du satt vifta til CPU riktig vei? Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 demonter hk og cpu og vær nøye når du monterer inn i kabinettet igjen, dette har hjulpet meg når ting er ustabilt, Men prøv først å starte kun med floppy og harddisk tilkoblet og kjør en memtest på rambrikkene.Prøv også å starte maskinen i sikkermodus for å utelukke at det er ett driverproblem som gjør at den slår seg av. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Det er vel installert ny windows etter bytte av hovedkort? Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 pass på at det ikke ligger noe på hovedkortet som kortslutter det.........klarer du å komme inn i BIOS?, isåfall, se hva "emergency shutdown temperature" på cpu er satt til. pass på at allt er kobler riktig Kommer ikke in i Bios i det hele tatt. Men sette vifta til riktig vei til CPUen, hmm skal se på det:roll:. (Var ikke med da han bygde pcen, han fikk hjelp fra en annen som har hatt bare problemer med pcer) Men helt sikkert er det brukker feil eller er HK feil produsert . Men da skal jeg hjelpe han med å byge alt på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå