Alexlinga Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Super irriterende med den tikkelyden når jeg gasser på i en 80 sone i 4 gir, da tikker den, men når jeg girer ned til 3 og gasser så forsvinner den helt, er dette helt normalt? han far sier det, eller er dette ventiltikking? Er det farlig? Alt jeg vet er at tikkingen er irriterende, merker ingenting på ytelsen.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Om den bare tikker i ett gir, så det det nok girkassen det er noe feil med. Uansett, så burde du sjekke olje på motor, girkasse og differensial før du kjører noe lenger med den lyden. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Olje er det nok av, drikker ingenting.. Girkasse olje og diff har jeg ikke sjekka, jeg mistenker selv Tenningsbank Daruu.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Er vel kansje hydrauliske ventilløftere på denne? Isåfall holder det ikke med nok olje. Olja må og være fersk. Men om du bare har problemet i ett gir, så er det jo ikke motoren. Da er det jo girkassa. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 2 gir, men mener det gir seg når jeg får farten opp skjønner du.. har ikke gassa på så mye i 4 gir, ligger som regel i 80-100 med det da, kan prøve i morgen. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Det høres strengtatt ikke ut som om det kommer fra motoren heller, så det høres jo mere eller mindre ut som om det kommer fra midten mellom motor og gir.. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Eller egentlig, glem det jeg skrev rett over ^ Er vell fra motoren. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Men girkassen er litt slitt, ikke vet jeg når girkasse oljen var bytta heller. Jeg er utplassert på et bilverksted, tar den inn på Mandag så bytter jeg gir olje.. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Tikking ga seg ved skifte av motorolje! Hadde fullt med olje før jeg bytta.. har fersk olje og nytt filter på nå og fullt med olje og det tikker ikke lenger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå