IntelAmdAti Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Mobilen min ble skadet i et uhell for en tid siden. Kameralinsen knuste og kamera tok dårlige bilder som resultat av dette.Telefonen var ellers i daglig bruk og i god stand. Skjermen var i god stand, foruten en liten sprekk eller ripe i et hjørne som en knapt legger merke til.Jeg sendte nylig inn telefonen til verksted. Her skriver de at kamera og LCD var knust og slag/klemskadet. Det henger jo ikke på greip, med mindre telefonen ble knust under transport i posten? Ellers hadde det ikke vært nødvendig å bytte noe mer enn kameraet? Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Mobilen min ble skadet i et uhell for en tid siden. Kameralinsen knuste og kamera tok dårlige bilder som resultat av dette. Telefonen var ellers i daglig bruk og i god stand. Skjermen var i god stand, foruten en liten sprekk eller ripe i et hjørne som en knapt legger merke til. Jeg sendte nylig inn telefonen til verksted. Her skriver de at kamera og LCD var knust og slag/klemskadet. Det henger jo ikke på greip, med mindre telefonen ble knust under transport i posten? Ellers hadde det ikke vært nødvendig å bytte noe mer enn kameraet? Du skriver først at både kamera og skjerm er knust, og så synes du det er rart at verkstedet sier det samme? Om noe er litt knust eller veldig knust. Så er det fortsatt ødelagt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Ingen her kan vel svare på dette, bare en teknikker som ser telefonen kan svare sikkert. Et uhell som resulterer i skade og knust kameralinse er da ikke en garantisak? En liten sprekk i skjermen kan være en klemskade som kan gjøre at skjermen tilfeldig/plutselig ryker ved en belastning. Hvordan var tlf pakket ved innsending? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Støt/klemskader kan forårsake senskader som en direkte eller indirekte følge av skaden. En sprekk/ripe i LCD kan indikere en svakhet i skjermen, og sprekken kan utvides eller føre til knust skjerm ved relativt små belastninger. Om skjermen fortsatt er slik som når du sendte den inn, kan det likevel være at verkstedet ønsker å bytte den da de står ansvarlig for at telefonen de sender fra seg er i god stand. Jeg vet ikke hvilken type telefon du har, men på for eksempel iPhone 5 og oppover må skjermen tas av om man skal inn i telefonen. Når man tar av skjermen (og monterer den på igjen), fører det til en belastning på skjermen som kan føre til at skader på den forverres. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Takk for svar Jeg fikk igjen mobilen, den var god som ny. Nytt kamera, glass forran og nytt deksel.Men de glemte å montere mini-jack porten, så jeg kan ikke koble til hodetelefoner.Så den må inn på verksted igjen, jippi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå