paithlezz Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Skal kjøpe meg TV og trenger hjelp. Vil ha størst mulig, ca 55", men 47-60" vurderes hvis prisen kan forsvares. Skal brukes til: - Playstation 4 (viktig med en tv som ikke hakker/henger etter i oppdateringsfrekvensen, hz, fps) - Sport - Film og serier - Litt tv Jeg er ute etter å få mest mulig bildekvalitet for pengene. Smart TV funksjonene har jeg ikke mye peiling på, men vil jo ha noe som er fremtidsrettet! 3D og lyd er ikke nøye. Hvis det i det hele tatt skal være vits med 4k tv er det viktig at den har BRA oppskaleringsmuligheter! Etter det jeg har forstått vil et oppskalert 1080p kilde/bilde ligge kvalitetsmessig i midten mellom 1080p og 4k. Får man en BRA 55" 1080p tv for 3-4000? I såfall, kan det forsvares å kjøpe disse fremfor 55" 4k tver som jeg ser man får for rundt 8000. Her er det bare å komme med tips folkens! Endret 14. mars 2015 av paithlezz Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Om du ser en del på film så burde du lete etter en med godt sortnivå. Når det kommer til spilling så er det input lag du vil ha lite av. De fleste tver har en egen spillmodus der den skrur av bildebehandling og diverse filter slik at det tar så lite tid som mulige fra bildet er mottatt til det vises på skjermen. Smartfunksjoner er greit om man ikke har en konsoll eller pc koblet til, og har forsåvidt en del greie funksjoner. De fleste tver i dag kommer jo uansett med en eller annen form for smart funksjonalitet. Oppskalering fra 1080p til 4k på min tv fungerer ivertfall strålende, og bildet ser veldig klart og fint ut selv på nært hold. Jeg valgte å gå for denne modellen fra Samsung mye på grunn av overlegent brukergrensesnitt i forhold til andre merker samt veldig jevn bakgrunnsbelysning. Jeg valgte disse hovedpunktene da tven stort sett skal brukes til film. Brukes for tiden bare smart-tv funksjonen da jeg ikke har fått bygd med mediasenter pc, så alt av filmer, serie og hva det måtte være streames trådløst fra enten pcen via en mediaserver programvare som heter Serviio eller så streames det fra telefonen (Samsung galaxy s4) Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Om du ser en del på film så burde du lete etter en med godt sortnivå. Når det kommer til spilling så er det input lag du vil ha lite av. De fleste tver har en egen spillmodus der den skrur av bildebehandling og diverse filter slik at det tar så lite tid som mulige fra bildet er mottatt til det vises på skjermen. Smartfunksjoner er greit om man ikke har en konsoll eller pc koblet til, og har forsåvidt en del greie funksjoner. De fleste tver i dag kommer jo uansett med en eller annen form for smart funksjonalitet. Oppskalering fra 1080p til 4k på min tv fungerer ivertfall strålende, og bildet ser veldig klart og fint ut selv på nært hold. Jeg valgte å gå for denne modellen fra Samsung mye på grunn av overlegent brukergrensesnitt i forhold til andre merker samt veldig jevn bakgrunnsbelysning. Jeg valgte disse hovedpunktene da tven stort sett skal brukes til film. Brukes for tiden bare smart-tv funksjonen da jeg ikke har fått bygd med mediasenter pc, så alt av filmer, serie og hva det måtte være streames trådløst fra enten pcen via en mediaserver programvare som heter Serviio eller så streames det fra telefonen (Samsung galaxy s4) Er ikke noe stor film-nerd, så vil tro alle tvene i dette budsjettet duger. Så lenge den har lav input lag til spill og sportsendinger, så funker den til film og serier for meg også Den som du anbefalte har jeg også sett på, og tror det er den billigste 4k TVen som faktisk duger til det meste. Ser at Philips har noen billigere, men de hadde visst veldig høy ms. Har også intrykket av at Samsung har best smart tv interface og apps. Edit: Ser at TVen fikk minus for dårlig oppskalering i Lyd og bilde...Får vel gjøre litt mer research Endret 15. mars 2015 av paithlezz Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg ville ikke kjøpt 4k TV til 7-8 000kr da jeg mener de ikke er bra nok. Hvis spilling er viktig er det Sony sine modeller som er mest egnet. Sony sin biligste 4K er X8505, men den koster mer en de summene du snakker om. (ca 12 000kr) Når et gjelder smart TV så er nesten ingen av smart plattformene på 2014 modellene noe særlig fremtidsrettet da nesten alle produsentene kommer med ny platform i 2015. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg ville ikke kjøpt 4k TV til 7-8 000kr da jeg mener de ikke er bra nok. Hvis spilling er viktig er det Sony sine modeller som er mest egnet. Sony sin biligste 4K er X8505, men den koster mer en de summene du snakker om. (ca 12 000kr) Når et gjelder smart TV så er nesten ingen av smart plattformene på 2014 modellene noe særlig fremtidsrettet da nesten alle produsentene kommer med ny platform i 2015. Jepp, det jeg også har kommet frem til nå... Ser ut som jeg går for Sony 48W605 til 3990kr. Skal være en utrolig bra tv til prisen, og funker bra til gaming også! Så kjøper jeg heller en BRA 4k tv om 1-2 år. Sonyen får man lett solgt uten stort tap også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå