daruu Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Var i midten av Januar innblandet i ett mindre trafikkuhell dvs en kjørte over i mitt "felt" og inn i min bil. Vi er ikke enige i skyldspørsmålet, å etter første tilbakemelding fra forsikringsselskapet sendte jeg inn bilder av stedet + fikk vitne til å sende inn vitneforklaring. Dette ble gjort i månedsskiftet Januar/Februar. Etter det har jeg jevnlig purret på mitt forsikringsselskap, som igjen har purret på motpart sitt, men de har fortsatt ikke fått noe svar... HVOR lang tid kan de bruke på å svare? De kan vel ikke trekke det ut i evigheten? Mistenker at det ligger langt nede i prioriteringslisten hos de, ettersom motpart uansett har fått fikset sin bil allerede (han har sikkert kasko, jeg har desverre bare delkasko) Takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Du kan jo begynne med å finne ut hvilket forsikringselskap motparten har! Er det samme som deg, forsøker alltid selskapet å få det til å være skyld-deling, for da slipper de å betale noe til de som ikke har kasko. Da er det veldig viktig å henge over behandleren med bevisene! Ellers tenker de at 'det ikke er så viktig for deg Uansett så er det sjelden en sak blir helt ferdig, med utbetaling og sånt på under to måneder iallefall.... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Motparten har IF, jeg har gjensidige. Hadde vi hatt samme selskap så hadde det nok gått den veien ja... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har selv vært ute for noe liknende. Det kan hjelpe å kreve forsinkelsesrente fra motpartens selskap. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569403&do=findComment&comment=21441268 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) En utlending rygget på meg på riksvegen, så skylden var klar. Jeg hadde ikke kasko, og dermed hadde mitt selskap ingen incentiver til å få saken unna. Jeg måtte jo selv legge ut de vel 50000 reparasjonen kom på. Etter vel seks måneder kom pengene. Endret 15. mars 2015 av Vox_populi Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Takk for svar. Men nå er ikke skyldspørsmålet avklart her, så er vel ikkenoe vits å dra inn forsinkelsesrente riktig ennå. Har de ingen frist for behandling av saken? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Forsinkelsesrente er fortsatt aktuelt iom. at du kan bli tilkjent erstatning. Saksbehandlingstiden regnes fra skaden er meldt inn, altså midten av januar i dette tilfellet. Dette er det eneste verktøyet du har. Har de ingen frist for behandling av saken? Nei. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Motparten har IF, jeg har gjensidige. Hadde vi hatt samme selskap så hadde det nok gått den veien ja... Jeg hadde et trafikkuhell i oktober, og på grunn av uenighet mellom selskapene fikk jeg ikke svar før i desember. Jeg har Gjensidige, og motparten hadde IF. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Takk for svarene. Hvordan gikk det med saken din exiter? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Min sak var bare komisk. Jeg kommuniserte direkte med motpartens selskap, og jeg foretrakk å gjøre det skriftlig så alt kunne dokumenteres. Etter en del fremgang fikk jeg plutselig ikke lenger svar fra dette selskapet, og jeg gjorde som deg og begynte å undersøke hvilke alternativer jeg hadde. Jeg kom frem til at det måtte bli krav om forsinkelsesrente. Før jeg sendte kravbrevet, bestemte jeg meg for å prøve å ringe dem. Et par minutter uti samtalen gikk det opp for meg og saksbehandleren deres at de hadde forvekslet meg med motparten. Saken var litt kompleks iom. at den involverte et biltyveri, og de hadde glemt av hvem jeg var oppi dette. Kort versjon: de ordnet opp på flekken, og jeg droppet kravet om renter. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Oppdatering her. Fikk mail om at skyldsspørsmålet nå var avgjort, og motparten sitt selskap har tatt på seg skylda. Tenkte å vente å se hva det ender på mtp oppgjør før jeg evt krever noe forsinkelsesrente (om jeg i det hele tatt har krav på det?) Frykter bilen min blir økonomisk kondemnert og de kommer med ett dårlig tilbud, men får som sagt vente å se. Jeg har jo alt ordnet min bil så ender uansett med å kjøpe den ut tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå