Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med Hola, Torrent og streaming


Anbefalte innlegg

Jeg har den siste drøye uken ikke lenger fått lastet ned torrents, fått tilgang til nettsider, som netflix, via Hola, og har hatt store problemer med å streame sportssendinger via sportlemon, men dette kan bare være tilfeldig. Dette har fungert utmerket i lang lang tid, men så har det blitt helt umulig.

 

Jeg brukte Hola til å se på Netflix, men får ikke lenger tilgang. Fikk feilmelding den første dagen eller to, men husker ikke lenger hva den sa. Nå får jeg ikke lenger noen feilmelding, og den står bare og laster og laster til jeg får beskjed om at siden ikke kan lastes. Når jeg bruker Hola på mobilen via mobilnettet så fungerer det fint, men via hjemmenettverket går det ikke.

 

Torrentnedlastinger har også stoppet helt opp, og jeg har prøvd både med Vuze ug uTorrent. Det står 0 peers og 0 seeders, til tross for at nettsiden sier at det er mange. Det er også torrents som normalt skal ha mange brukere, så jeg finner det fullstendig usannsynlig at ingen av de nå skal fungere.

 

Jeg har brukt samme datamaskin hele tiden, samme ruter, samme internettleverandør, og har ikke gjort noen som helst endringer som jeg vet. Har resatt ruteren også.

 

På meg virker det som at dette er et nettverksproblem, men jeg har ikke særlig peiling på slikt, og aner ikke hva jeg skal gjøre.

 

Er det noen som har noen tanker eller tips?

 

Mac OSX 10.9.3. Ruteren er en Observa RTA01N.

Endret av gibralfaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt om routeren din før, men vil anbefale å bare kjøre en reset på enheten.

Du kan også kjøre en test fra Glasnost for å se om ISP'n din har satt noen begrensinger på nettet ditt.

 

http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php

 

Forsøker å kjøre den testen nå.

 

Har resatt routeren flere ganger, uten hell. Har nå også oppdatert Java samt OSX, men ingen forskjell. Men jeg legger merke til at Vuze snikdownloader deler av et par filer, og en av de er nå 51% ferdig, selv om jeg ikke har sett noen bevegelse eller trafikk på Vuze den siste uken. Dette skjedde før jeg oppdaterte Java og OS.

Endret av gibralfaro
Lenke til kommentar

Høres veldig rart ut.

Skal vi se om vi får luket ut noen problemer:

Jeg er ingen nettverks- /internetguru, men jeg antar at det bare er å begynne med utelukkings-metoden. Kan være noen andre her på forumet har et godt verktøy for feilsøking.

 

 

Med tanke på at testen feiler hvis du kjører Torrentversjonen(?) så kan dette tyde på noen ristriksjoner fra nettleverandøren din.

  1. Prøv å koble deg direkte på inntaksboksen til nettleverandøren din for å se om det kan være problemer med routeren. Hvis dette ikke fungerer gå videre til steg 2.
  2. Slå av alt av internet-relatert utstyr samt alle torrent-programmer.
  3. Skru deretter nettverket på igjen og unngå bruk av torrents og streaming-relaterte tjenester for en gitt periode. Si 24-48 timer.
  4. Hvis det viser seg at dette går bra kan du begynne å starte med streaming.
  5. Deretter etter en gitt periode start opp torrentprogrammene dine.

 

Hvis du skulle kjede deg i mellomtiden bør du sjekke innstillingene på torrent-klientene dine.

Hvor mange peers tillater du å koble til din PC? Enkelte routere takler bare en viss mengde før de kneler.

Hvor mye hastighet tilater du ved opp/nedlasting? Tross at du ikke registrerer noen form for opp og nedlasting kan det være at det på et tidspunkt har vært en hastighet over et gitt punkt, noe som har slått ut inntaks-boksen din.

 

Jeg vet sist nevnte kan høres litt absurd ut, men jeg opplevde dette med en boks fra Canal Digital.

Vi benyttet tidligere en signalforsterker hjemme hos oss pga lange avstander, og ved et tidspunkt oppgraderte Canal Digital sentralen. Dette gjorde at de sterkere signalene fra sentralen i kombinasjon med signalforsterkeren ble for "kraftige/høye" og ved en 100Mbps ned så knelet inntaksboksen vår.

 

Kaller man inntaksboksen fortsatt for modem? :hmm:

 

EDIT:

Hvilken nettleverandør har du?

Endret av Atleag
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT:

Hvilken nettleverandør har du?

 

Telefonica (spansk). Skal se gjennom resten av innlegget senere i dag og svare på resten da.

 

Opplevde når jeg nå kom hjem fra jobb at jeg åpnet laptopen og logget inn, og når jeg da gikk inn på Vuze, så var det flere filer som var i ferd med å laste ned. Den med høyest hastighet lå på rundt 50 kbs, og det gikk nedover til under 1 kbs på det med lavest hastighet. Innen et halvt minutt etter at jeg hadde åpnet laptopen så gikk hastighetene sakte men sikkert ned til 0, til alle sammen hadde stoppet. Samtidig så virket det som at nettilgangen var borte, for jeg slet med å åpne nettsider. Men så snart jeg byttet til et annet nettverk så var nettet tilbake, men nedlastingene via Vuze ville ikke starte.

 

Jeg har merket at hastigheten generelt på nettet har gått ned kraftig i det siste. Skal ha 10 mbs, men når jeg nå måler via speedtest.net så ligger den på rundt 3 mbs.

 

Reinstallerte også Vuze her en dag, så alle innstillinger skal være standard. Hadde ikke gjort noe rart med innstillingene før heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...