IntelAmdAti Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Jeg står fast med denne oppgaven.Har brukt nodespenning og fått følgende ligning:Dette løser jeg på kalkulator og får at nodespenningen V1 = (1.88, 81.44grader) eller i rektangulær (0.28-j1,86)Denne spenningen deler jeg på induktansen i kapasitator og får at strømmen X blir (7.51, 8.56 grader) A eller (7.43+j1.12).Det jeg stusser på er hvordan den strømavhengige spenningskilden skal regnes ut med tanke på faser. Er den ti ganger større enn maks-verdi eller effektiv-verdi? Spenningen over motstanden skal være 206.155V, (fasitsvaret er 2125 W gjennomsnittseffekt over motstanden).Strømmen må da være 10.308A.Nå når jeg har skrevet dette, lurer jeg på om jeg har rotet med selve noden, at jeg har antatt at A = B + C Men i dette tilfellet blir det feil, det skal være B = A + C node A---------B | C Har brukt litt tid på denne oppgaven og hadde blitt kjempeglad for litt hjelp Endret 14. mars 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå