Gå til innhold

– Velkommen etter, Apple


Anbefalte innlegg

 

...og som jeg allerede har sagt til det (sikkert) kjedsommelige... Løgn og usannheter er aldri akseptabelt og alle bedrifter, store som små, nasjonale som globale, må tåle kritkk hvis de blir tatt i sånt.

 

Jeg har ikke noe sted hevdet at Apple har englevinger på ryggen, de har helt sikkert også noen stygge historier bak seg. Men påstår man at noe farer med løgn, så bør man kunne dokumentere det. Selv den artikkelen i VG er vel strengt tatt spekulasjoner, men det er kanskje det nærmeste man kommer...

 

 

Må bare påpeke at jeg finner ditt standpunkt som svært flukturende , en liten stund påstår du at du ikke liker løgn og fanteri ,så når det kommer litt relevant fakta på bordet så snur du og påstår at dette er spekulasjoner... Seriøst : Skjerpings.

 

Problemet med første iterasjon med iPhone 6 var såpass omfattende at man fikk levert inn uten problemer en telefon som var bøyd , at problemet eksisterer viser jo denne amatør videoen klart og tydelig på en Apple butikk...

 

Eller denne : iPhone 6 bøyes 2:06

 

Apple har holdt på lenge nå med mye useriøsitet og har fått lov til å holde på sånn lenge , forhåpentligvis begynner forbrukerne å våkne opp og forstår at de utelukkende er ute etter pengene våre først og fremst og er ikke noen helgen i markedsføringssammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare påpeke at jeg finner ditt standpunkt som svært flukturende , en liten stund påstår du at du ikke liker løgn og fanteri ,så når det kommer litt relevant fakta på bordet så snur du og påstår at dette er spekulasjoner... Seriøst : Skjerpings.

.

Du leser og tolker mine innlegg som du ønsker, skjønner jeg. Det jeg skriver er at en artikkel i VG har tradisjonelt heller ikke blitt ansett som fakta for de er ikke helt ukjente for å spekulere rundt massevis av stoff, men, som jeg sier, det er vel kanskje det nærmeste vi kommer noe som kan kalles fakta.

 

 

Problemet med første iterasjon med iPhone 6 var såpass omfattende at man fikk levert inn uten problemer en telefon som var bøyd ...

.

Ingen har benektet at det var mekaniske bøyningsproblemer med den første iPhone 6, kanskje spesielt med Plus-utgaven. Heller ikke Apple har benektet det. De har operert med mistenkelig lave tall når det gjelder omfanget, men siden jeg ikke har FAKTA angående dette, så kan jeg ikke påstå at det de sier løgn. Jeg kunne sagt at jeg har vanskelig for å tro på det, men jeg kan ikke si at de juger. Snickers-Is påstår at de juger, da bør han også VITE. Det er like ille å slenge rundt seg med slike påstander i den hensikt å sverte noen, som er det å juge i den hensikt å skjule noe. Begge typer oppførsel er uakseptabelt uten klar og tydelig dokumentasjon.

 

 

Apple har holdt på lenge nå med mye useriøsitet og har fått lov til å holde på sånn lenge , forhåpentligvis begynner forbrukerne å våkne opp og forstår at de utelukkende er ute etter pengene våre først og fremst og er ikke noen helgen i markedsføringssammenheng.

Vel, her er vi rett og slett uenige. Det finnes mange bedrifter som opererer innenfor god grad av seriøsitet når det gjelder markedsføring og kommunikasjon. Du må gjerne mene at Apple er totalt useriøse i sin kommunikasjon, jeg er uenig med deg.

 

Den påstanden om at Apple utelukkende er ute etter pengene våre, er rett og slett useriøs. Du forsøker antagelig å framprovosere en ide om at Apple leverer verken bruksverdi eller substans, noe som selvfølgelig er bare feil. Man kan faktisk påstå, hvis man vil være kynisk useriøs, at ALLE bedrifter i hele verden først og fremst er ute etter pengene våre. Bedriftene lever ikke uten at noen handler med dem, og alle bedrifter ønsker seg så mange kunder som mulig, og at alle disse kundene skal handle så mye som mulig. Apple har lykkes med dette svært mye bedre enn noen annen bedrift de siste 40 årene, med unntak av midt på 90-tallet, og det er nok svært mange bedrifter som skulle ønsket seg samme suksess.

 

 

Til slutt. Jeg har ingen problemer med at du, eller andre, misliker Apple. Det som blir litt for dumt er når man er på grensen til å legge en bedrift for irrasjonelt hat. Det er heller ikke noe problem at noen retter kritikk mot Apple, de har ganske sikkert fortjent kritikk for ting de gjøre, og de må selvsagt både tåle og akseptere kritisk søkelys. Alle de store, globale aktørene må tåle dette, og de gjør det nok også, alle sammen. Jeg har selvsagt ingen som helst problemer med å ha positive oppfattelser av, og la meg imponere av, bedrifter som Samsung, Sony, Google, Microsoft, IBM, Dell og en haug med andre flotte store og små bedrifter som alle er med på å drive vår datahverdag videre. Men det er samtidig liten tvil om at Apple har blitt en svært sentral aktør i utviklingen av vår datahverdag og det er ingen grunn til å tro at dette kommer til å reduseres de kommende årene.

Lenke til kommentar

 

Nå har ikke Apple akkurat rent mel i posen heller når de markedsfører sine produkter heller.

Ved å bruke utvalgte ord har de fått produktene sine til å fremstå som helt unike og på en måte som kan få hvermansen til å tro at det ikke finnes tilsvarende produkter å få hos en annen Pc produsent , de peker selvsagt ikke direkte på noe produkt , men de fleste forstår fort hvilke produkter det gjelder.

 

Man hører jo et 100 sifrert antall med eksplisitte uttrykk som er formet for å få brukeren til å ønske seg produktene , selv om man kanskje greier seg helt fint med det man har fra før av Apple / Android / Microsoft produkter, så brukes det så mange ord for å fremheve produktene sine at man nesten går litt lei når man har litt lyst på rene fakta.

 

Personlig liker jeg heller at man fokuserer på hva som er bra med produktene sine og driver en god og informativ markedsføringskampanje som fremhever sterkhettene i det produktet du kanskje kjøper.

Apple er ingen uskyldig spiller i dette spillet nei, men mitt inntrykk er nok at de i større grad fremhever sine produkter, og ikke i så stor grad snakker nedsettende om sine konkurrenter. Det å snakke positivt om egne produkter, er selvsagt helt greit. Noen ganger tipper det nesten over til provoserende positivt, men det er fortsatt helt greit. Apple har sine små stikk til Android og Microsoft, men da gjort med litt humor. Det gjøres alle veier, selv om det er litt på kanten.

 

Markedsføringskampanjer som bare sverter sine konkurrenter er bare teit.

 

 

Ditt siste avsnitt er jeg helt enig i.

Nei det er ikke helt grei. Hvem pokker tror du at du er, til å bestemme hva som er greit eller ikke?

 

Patetisk, bare patetisk.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

 

Nå har ikke Apple akkurat rent mel i posen heller når de markedsfører sine produkter heller.

Ved å bruke utvalgte ord har de fått produktene sine til å fremstå som helt unike og på en måte som kan få hvermansen til å tro at det ikke finnes tilsvarende produkter å få hos en annen Pc produsent , de peker selvsagt ikke direkte på noe produkt , men de fleste forstår fort hvilke produkter det gjelder.

 

Man hører jo et 100 sifrert antall med eksplisitte uttrykk som er formet for å få brukeren til å ønske seg produktene , selv om man kanskje greier seg helt fint med det man har fra før av Apple / Android / Microsoft produkter, så brukes det så mange ord for å fremheve produktene sine at man nesten går litt lei når man har litt lyst på rene fakta.

 

Personlig liker jeg heller at man fokuserer på hva som er bra med produktene sine og driver en god og informativ markedsføringskampanje som fremhever sterkhettene i det produktet du kanskje kjøper.

Apple er ingen uskyldig spiller i dette spillet nei, men mitt inntrykk er nok at de i større grad fremhever sine produkter, og ikke i så stor grad snakker nedsettende om sine konkurrenter. Det å snakke positivt om egne produkter, er selvsagt helt greit. Noen ganger tipper det nesten over til provoserende positivt, men det er fortsatt helt greit. Apple har sine små stikk til Android og Microsoft, men da gjort med litt humor. Det gjøres alle veier, selv om det er litt på kanten.

Markedsføringskampanjer som bare sverter sine konkurrenter er bare teit.

Ditt siste avsnitt er jeg helt enig i.

Nei det er ikke helt grei. Hvem pokker tror du at du er, til å bestemme hva som er greit eller ikke?

Patetisk, bare patetisk.

Mener du at det ikke er greit å snakke positivt om egne produkter? Altså ikke for noen bedrifter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Den påstanden om at Apple utelukkende er ute etter pengene våre, er rett og slett useriøs.

Det er vel et fåtall som er ute etter kroppen eller sjela, så det er en rimelig antagelse at de aller, aller fleste selskaper "kun" er ute etter pengene våre. Så blir det opp til den enkelte å vurdere om det leverte produkt eller tjeneste står i stil med det økonomiske en blir skyldig.

 

Apple har tidvis lansert en del revelusjonerende produkter, iallefall på designsiden. De har vært veldig flinke til å skape et inntrykk av at disse produktene fortsatt er enestående selv etter at konkurrentene hadde tatt igjen forspranget. De jobber også aktivt for å skape et økosystem hvor kundene vanskelig kan bytte leverandør og motarbeider åpne standarder (standarder er ok så lenge en eier dem og får betalt for dem). Dette gjør imidlertid alle store selskaper, "lock-in" er en gammel og velprøvd strategi.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Du leser og tolker mine innlegg som du ønsker, skjønner jeg. Det jeg skriver er at en artikkel i VG har tradisjonelt heller ikke blitt ansett som fakta for de er ikke helt ukjente for å spekulere rundt massevis av stoff, men, som jeg sier, det er vel kanskje det nærmeste vi kommer noe som kan kalles fakta.

 

Er det ikke greit at folk tolker deg like mye som du tillater deg selv å tolke andre hele tiden?

 

VG er like gode fakta som noe annet. Dersom du mener at noe er galt gjengitt er det opp til deg å dokumentere det. Du kan ikke bare systematisk diskredittere alle kilder på bakgrunn av at de "kan være upresise" uten selv å komme med noe som helst.

 

Ingen har benektet at det var mekaniske bøyningsproblemer med den første iPhone 6, kanskje spesielt med Plus-utgaven. Heller ikke Apple har benektet det. De har operert med mistenkelig lave tall når det gjelder omfanget, men siden jeg ikke har FAKTA angående dette, så kan jeg ikke påstå at det de sier løgn. Jeg kunne sagt at jeg har vanskelig for å tro på det, men jeg kan ikke si at de juger. Snickers-Is påstår at de juger, da bør han også VITE.

 

Samtidig som Apple hevdet at det fantes totalt 9 eksemplarer som var bøyd hadde de allerede innført "bent phone" som et av ganske få standardvalg i sitt internt supportsystem. Prøver du å innbille oss at de hadde gjort dette dersom prooblemet var i størrelsesorden 0,001 promille?

 

Igjen, dersom du mener det finnes en annen grunn til at Apple innførte dette kan du kanskje belyse situasjonen for oss mindre begavede? Husk dokumentasjon.

 

Den påstanden om at Apple utelukkende er ute etter pengene våre, er rett og slett useriøs.

 

Det er fyldig dokumentert at Apple har mange ganger større fortjeneste pr solgte enhet enn alle andre i bransjen. Det er kanskje fordi de gir så mye til veldedighet? Eller fordi de betaler så mye i skatt?

 

Å prøve å unnskylde Apple for alt mulig hele tiden, DET er useriøst det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er du som påstår at Apple juger, ikke jeg. Det er en like stygg påstand mot enhver bedrift, hvis du ikke kan ettertrykkelig dokumentere det. Du mener VG er en god nok kilde til å komme med dine påstander, greit nok. Da vet vi det.

Lenke til kommentar

Apple ER ute etter penga våre (det er alle andre bedrifter også).

Men Apple er veldig flink til det. Feks. ved å droppe 32GB versjonen av iPhone6, regner økonomer med at Apple tjener 3 milliarder "ekstra", iom. at folk som ikke vil ha 16GB versjonen "må" helt opp til 64GB versjonen.

Lenke til kommentar

Lenovo har jo manipulert bildet så til de grader. Forminsket Yoga 3 Pro, forstørret macbooken. Og søylene de har lagt til matcher ikke størrelseforholdet. Det samme gjelder for Asus.

Snakk om misvisende markedsføring.

Patetisk.

kanskje Lenovo har lest disse linkene og har lært noen triks:

 

http://www.dailytech.com/Report+Apple+Caught+Photoshopping+Galaxy+Tab+101+to+Look+Like+iPad+for+Lawsuit/article22459.htm

 

http://www.dailytech.com/Apple+Caught+Using+Photoshop+to+Fake+More+Pics+in+Lawsuits/article22500.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lenovo har jo manipulert bildet så til de grader. Forminsket Yoga 3 Pro, forstørret macbooken. Og søylene de har lagt til matcher ikke størrelseforholdet. Det samme gjelder for Asus.

Snakk om misvisende markedsføring.

Patetisk.

kanskje Lenovo har lest disse linkene og har lært noen triks:

 

http://www.dailytech.com/Report+Apple+Caught+Photoshopping+Galaxy+Tab+101+to+Look+Like+iPad+for+Lawsuit/article22459.htm

 

http://www.dailytech.com/Apple+Caught+Using+Photoshop+to+Fake+More+Pics+in+Lawsuits/article22500.htm

 

Hehe, men såpass selvinnsikt evner ikke Eplegutta ;) De kjøper tross alt maskin for å sitte på Starbucks.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...