rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Som om ikke apple driver med svært misvisende påstander om feks ytelse når de har reklamert for sine produkt? Jeg sier ikke at de ikke har det, men siden du kommer med påstanden din har du helt sikkert et eksempel på hva du mener... Link/YouTube/eller noe annet? 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Så helt vanvittig teit og dustete "markedsføring". Det er helt grunnleggende at å snakke nedsettende om sine konkurrenter er noe man ikke gjør. Det spiller ingen rolle hvilken vei den type kommentarer går. Hvis dette er det disse tre produsentene kan komme opp med, Dell/Lenovo/Asus, så er det enten svært dårlig stelt hos dem, eller så er de rette og slett desperate... For de 66 reklamefilmenne apple stod bak med "Mac vs PC" gjør jo ikke narr av konkurrentenne sine i det heletatt. Du kan vel også legge ute et eksempel blant disse 66 som kan vise hva du mener...? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 For all del. Takk. Jeg vet ikke om disse er originale Apple-reklamer laget av Apple, de pleier å ha en litt annen bruk av sine logoer. Men for all del, kanskje de har en litt annen profil i USA enn her hos oss... Har ikke en halvtime akkurat nå, men jeg så noen av de. Noen litt på kanten, noen av de kanskje også feil, men de fleste jeg så var det ikke så mye galt med. Noen av de var jo faktisk helt riktige også. Uansett ville det etter min mening også for Apple vært enda bedre om de først og fremst snakket om seg selv, og ikke peker på konkurrenten. Det skal svært mye til for å klare det uten å fremstå som useriøs. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Mac 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Jeg er såpass gammel at jeg husker da den originale iMac'en kom (den stygge gjennomsiktige med håndtak på toppen). Da gikk Jobs ut og påsto at den var "raskere enn den raskeste PC-en". Tester utført av Macworld viste derimot at den var opptil 80% TREGERE enn en billig-pc på den tiden (testet mot en Celeron 300A basert PC). Hørte aldri noen beklagelse fra Jobs på dette. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Mac Takk for oppfølging. Den så litt gammel ut ja, og den gikk i USA fra 2006-2009. Det gir ikke Apple noen rett til å snakke nedsettende om sine konkurrenter uansett, men jeg syns nok de fleste av de videosnuttene jeg kikket på var innenfor det jeg vil kalle moralsk og riktig. De videoen i klippene dine som faktisk er feil, er like galt gjort av Apple som av hvem som helst ellers. 1 Lenke til kommentar
KimL Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Har hatt PC siden jeg var 12 (29). Fikk min første Mac book i år. Ser at jeg gjør mer dagligdagse ting på Mac og bare spill på gamer pcn Jeg likern! 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Mac Takk for oppfølging. Den så litt gammel ut ja, og den gikk i USA fra 2006-2009. Det gir ikke Apple noen rett til å snakke nedsettende om sine konkurrenter uansett, men jeg syns nok de fleste av de videosnuttene jeg kikket på var innenfor det jeg vil kalle moralsk og riktig. De videoen i klippene dine som faktisk er feil, er like galt gjort av Apple som av hvem som helst ellers. Ok, du mener de er moralsk riktige, mener du disse twitringene som er gjort er moralsk gale eller? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Som om ikke apple driver med svært misvisende påstander om feks ytelse når de har reklamert for sine produkt? Jeg sier ikke at de ikke har det, men siden du kommer med påstanden din har du helt sikkert et eksempel på hva du mener... Link/YouTube/eller noe annet? http://www.lowendmac.com/hodges/06/0817.html Her er det henvisninger til disse påstandene de har kommet med om ytelse oppigjennom, påstander som i beste fall er sterkt misvisende. AtW Endret 14. mars 2015 av ATWindsor Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Mac Takk for oppfølging. Den så litt gammel ut ja, og den gikk i USA fra 2006-2009. Det gir ikke Apple noen rett til å snakke nedsettende om sine konkurrenter uansett, men jeg syns nok de fleste av de videosnuttene jeg kikket på var innenfor det jeg vil kalle moralsk og riktig. De videoen i klippene dine som faktisk er feil, er like galt gjort av Apple som av hvem som helst ellers. Ok, du mener de er moralsk riktige, mener du disse twitringene som er gjort er moralsk gale eller? AtW http://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Mac Takk for oppfølging. Den så litt gammel ut ja, og den gikk i USA fra 2006-2009. Det gir ikke Apple noen rett til å snakke nedsettende om sine konkurrenter uansett, men jeg syns nok de fleste av de videosnuttene jeg kikket på var innenfor det jeg vil kalle moralsk og riktig. De videoen i klippene dine som faktisk er feil, er like galt gjort av Apple som av hvem som helst ellers. Ok, du mener de er moralsk riktige, mener du disse twitringene som er gjort er moralsk gale eller? AtW Det er en uskreven, men gylden regel innen salg...man snakker ikke nedsettende om sine konkurrenter. Det gjelder likt for alle aktører. Du må gjerne mene at de dustete greiene fra Asus/Dell/Lenovo er innenfor dine rammer for riktig omtale av sine konkurrenter, for min del er bare dumt. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Som om ikke apple driver med svært misvisende påstander om feks ytelse når de har reklamert for sine produkt? Jeg sier ikke at de ikke har det, men siden du kommer med påstanden din har du helt sikkert et eksempel på hva du mener... Link/YouTube/eller noe annet? http://www.lowendmac.com/hodges/06/0817.html Her er det henvisninger til disse påstandene de har kommet med om ytelse oppigjennom, påstander som i beste fall er sterkt misvisende. AtW Ok. Du fant en nettartikkel fra 2006 med påstander på kanten. Greit, det er dumt gjort av Apple/www.lowendmac.com det og... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Du svarer ikke på spørsmålet, du mener disse reklamene der apple snakker nedsettene om sine konkurrenter er innenfor det som er moralsk akseptabelt. Hva mener du om twitringen, er det også innenfor det som er moralsk akseptabelt for deg, Ja eller nei? AtW Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Du svarer ikke på spørsmålet, du mener disse reklamene der apple snakker nedsettene om sine konkurrenter er innenfor det som er moralsk akseptabelt. Hva mener du om twitringen, er det også innenfor det som er moralsk akseptabelt for deg, Ja eller nei? AtW Alle nedsettende omtaler av sine konkurrenter er like dustete. Spiller ingen rolle hvem som kommuniserer det. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Som om ikke apple driver med svært misvisende påstander om feks ytelse når de har reklamert for sine produkt? Jeg sier ikke at de ikke har det, men siden du kommer med påstanden din har du helt sikkert et eksempel på hva du mener... Link/YouTube/eller noe annet? http://www.lowendmac.com/hodges/06/0817.html Her er det henvisninger til disse påstandene de har kommet med om ytelse oppigjennom, påstander som i beste fall er sterkt misvisende. AtW Ok. Du fant en nettartikkel fra 2006 med påstander på kanten. Greit, det er dumt gjort av Apple/www.lowendmac.com det og... Det er direkte henvisninger til de reklamene det gjelder, betviler du at de eksisterer, så foreslår jeg at du googler de opp på egenhånd. Påstandene de sikter til er det apple som har kommet med, det er ikke noe enkelt tilfelle, det er en konsistent oppførsel. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Du svarer ikke på spørsmålet, du mener disse reklamene der apple snakker nedsettene om sine konkurrenter er innenfor det som er moralsk akseptabelt. Hva mener du om twitringen, er det også innenfor det som er moralsk akseptabelt for deg, Ja eller nei? AtW Alle nedsettende omtaler av sine konkurrenter er like dustete. Spiller ingen rolle hvem som kommuniserer det. Ok, like dustete, greit, da får vi sin påstand om at det moralsk akseptabelt litt mer i kontekst, du synes både apples reklamer og disse tweetsene er moralsk akseptable, men du synes begge er dustete. AtW Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Du svarer ikke på spørsmålet, du mener disse reklamene der apple snakker nedsettene om sine konkurrenter er innenfor det som er moralsk akseptabelt. Hva mener du om twitringen, er det også innenfor det som er moralsk akseptabelt for deg, Ja eller nei? AtW Alle nedsettende omtaler av sine konkurrenter er like dustete. Spiller ingen rolle hvem som kommuniserer det. Ok, like dustete, greit, da får vi sin påstand om at det moralsk akseptabelt litt mer i kontekst, du synes både apples reklamer og disse tweetsene er moralsk akseptable, men du synes begge er dustete. AtW Det spiller ingen rolle hva jeg skulle svare deg, du vil uansett være uenig. Antagelig av prinsipp. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Jeg er ikke uenig med folk av prinsipp, men om du mener å svare er meningsløst, så foreslår jeg at du heller lar være, enn å komme med meningsløse påstander. I tilfelle du er interessert, så synes jeg stort sett reklame som disser konkurrentene og som kommer med misvisende påstander er dustete jeg også. Men jeg tror ikke nødvendigvis det er noe tegn på desperasjon, eller at det er så veldig spesielt for disse tre. AtW Endret 14. mars 2015 av ATWindsor Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 så foreslår jeg at du heller lar være ...det blir nok det ja... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Hva er egentlig digg med at det skal være så dritt tynt ?Innen kategorien "Ultraportable" så vil jeg tro at det er et poeng. Men i de andre kategoriene, og fysisk sett større, bærbare maskiner er det nok ikke like betydningsfullt... Tja, en når et slags praktisk minstenivå. På et eller annet punkt drar en det for langt og ulempene blir da fort større enn fordelene. Men, det er vel mulig at bedriftene regner markedsføringsfordelene som verdt det når kundene ikke vet bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg