Gå til innhold

– Velkommen etter, Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så helt vanvittig teit og dustete "markedsføring". Det er helt grunnleggende at å snakke nedsettende om sine konkurrenter er noe man ikke gjør. Det spiller ingen rolle hvilken vei den type kommentarer går.

 

Hvis dette er det disse tre produsentene kan komme opp med, Dell/Lenovo/Asus, så er det enten svært dårlig stelt hos dem, eller så er de rette og slett desperate...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt uprofft ja, men det fungerer jo for de som tenker at de burde skaffe den appleflata pga dæven den jeg sitter på i dag er jo 40mm.

Men nå ser man at det finnes mange andre som også er tynne.

 

All pr er god pr, nå vet for eks jeg at det finnes tynnere, noe jeg ikke hadde sjekket før.

Det vil jo taes i betrakting når kona maser om en tynn og lett pc.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Litt uprofft ja, men det fungerer jo for de som tenker at de burde skaffe den appleflata pga dæven den jeg sitter på i dag er jo 40mm.

Men nå ser man at det finnes mange andre som også er tynne.

 

All pr er god pr, nå vet for eks jeg at det finnes tynnere, noe jeg ikke hadde sjekket før.

Det vil jo taes i betrakting når kona maser om en tynn og lett pc.

Det hadde du nok også fått vite hvis de hadde markedsført budskapet sitt på en god og profesjonell måte. Desperasjon har aldri vært særlig pent, heller ikke denne gangen. Men som du sier, noen kjøper jo produktene deres uansett...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Målt med linjal så er den høyeste streken 9mm på min skjerm og den andre 6mm

del forskjellen mellom strekene med 10 så har man forskjellen hehe

Jepp. Og hvis man tar 9mm og trekker fra omtrent 30% så får man 6mm...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen som helst produsent skal markedsføre seg på denne måten, og jeg kan overhode ikke forstå at kundene til disse tre ikke reagerer mot sånt ved å si fra.

Lenke til kommentar

Nå har ikke Apple akkurat rent mel i posen heller når de markedsfører sine produkter heller.

Ved å bruke utvalgte ord har de fått produktene sine til å fremstå som helt unike og på en måte som kan få hvermansen til å tro at det ikke finnes tilsvarende produkter å få hos en annen Pc produsent , de peker selvsagt ikke direkte på noe produkt , men de fleste forstår fort hvilke produkter det gjelder.

 

Man hører jo et 100 sifrert antall med eksplisitte uttrykk som er formet for å få brukeren til å ønske seg produktene , selv om man kanskje greier seg helt fint med det man har fra før av Apple / Android / Microsoft produkter, så brukes det så mange ord for å fremheve produktene sine at man nesten går litt lei når man har litt lyst på rene fakta.

 

Personlig liker jeg heller at man fokuserer på hva som er bra med produktene sine og driver en god og informativ markedsføringskampanje som fremhever sterkhettene i det produktet du kanskje kjøper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er egentlig digg med at det skal være så dritt tynt ?

Innen kategorien "Ultraportable" så vil jeg tro at det er et poeng.

 

Men i de andre kategoriene, og fysisk sett større, bærbare maskiner er det nok ikke like betydningsfullt...

Lenke til kommentar

Nå har ikke Apple akkurat rent mel i posen heller når de markedsfører sine produkter heller.

Ved å bruke utvalgte ord har de fått produktene sine til å fremstå som helt unike og på en måte som kan få hvermansen til å tro at det ikke finnes tilsvarende produkter å få hos en annen Pc produsent , de peker selvsagt ikke direkte på noe produkt , men de fleste forstår fort hvilke produkter det gjelder.

 

Man hører jo et 100 sifrert antall med eksplisitte uttrykk som er formet for å få brukeren til å ønske seg produktene , selv om man kanskje greier seg helt fint med det man har fra før av Apple / Android / Microsoft produkter, så brukes det så mange ord for å fremheve produktene sine at man nesten går litt lei når man har litt lyst på rene fakta.

 

Personlig liker jeg heller at man fokuserer på hva som er bra med produktene sine og driver en god og informativ markedsføringskampanje som fremhever sterkhettene i det produktet du kanskje kjøper.

Apple er ingen uskyldig spiller i dette spillet nei, men mitt inntrykk er nok at de i større grad fremhever sine produkter, og ikke i så stor grad snakker nedsettende om sine konkurrenter. Det å snakke positivt om egne produkter, er selvsagt helt greit. Noen ganger tipper det nesten over til provoserende positivt, men det er fortsatt helt greit. Apple har sine små stikk til Android og Microsoft, men da gjort med litt humor. Det gjøres alle veier, selv om det er litt på kanten.

 

Markedsføringskampanjer som bare sverter sine konkurrenter er bare teit.

 

 

Ditt siste avsnitt er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar

Lenovo har jo manipulert bildet så til de grader. Forminsket Yoga 3 Pro, forstørret macbooken. Og søylene de har lagt til matcher ikke størrelseforholdet. Det samme gjelder for Asus.
Snakk om misvisende markedsføring.

Patetisk.

Endret av karbon8
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så helt vanvittig teit og dustete "markedsføring". Det er helt grunnleggende at å snakke nedsettende om sine konkurrenter er noe man ikke gjør. Det spiller ingen rolle hvilken vei den type kommentarer går.

 

Hvis dette er det disse tre produsentene kan komme opp med, Dell/Lenovo/Asus, så er det enten svært dårlig stelt hos dem, eller så er de rette og slett desperate...

 

For de 66 reklamefilmenne apple stod bak med "Mac vs PC" gjør jo ikke narr av konkurrentenne sine i det heletatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Så helt vanvittig teit og dustete "markedsføring". Det er helt grunnleggende at å snakke nedsettende om sine konkurrenter er noe man ikke gjør. Det spiller ingen rolle hvilken vei den type kommentarer går.

 

Hvis dette er det disse tre produsentene kan komme opp med, Dell/Lenovo/Asus, så er det enten svært dårlig stelt hos dem, eller så er de rette og slett desperate...

 

For de 66 reklamefilmenne apple stod bak med "Mac vs PC" gjør jo ikke narr av konkurrentenne sine i det heletatt.

 

En ting er å gjøre narr av, en annen ting er det å juge folk opp i trynet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så helt vanvittig teit og dustete "markedsføring". Det er helt grunnleggende at å snakke nedsettende om sine konkurrenter er noe man ikke gjør. Det spiller ingen rolle hvilken vei den type kommentarer går.

Hvis dette er det disse tre produsentene kan komme opp med, Dell/Lenovo/Asus, så er det enten svært dårlig stelt hos dem, eller så er de rette og slett desperate...

 

For de 66 reklamefilmenne apple stod bak med "Mac vs PC" gjør jo ikke narr av konkurrentenne sine i det heletatt.

Aner ikke hvordan budskapet formidles der, har ikke sett de en eneste av de 66 filmene, så vidt jeg vet hvert fall. Men hvis det er bevisst sverting av konkurrenter, så er det ikke noe bedre om det kommer fra Apple.

Lenke til kommentar

 

 

Så helt vanvittig teit og dustete "markedsføring". Det er helt grunnleggende at å snakke nedsettende om sine konkurrenter er noe man ikke gjør. Det spiller ingen rolle hvilken vei den type kommentarer går.

 

Hvis dette er det disse tre produsentene kan komme opp med, Dell/Lenovo/Asus, så er det enten svært dårlig stelt hos dem, eller så er de rette og slett desperate...

 

For de 66 reklamefilmenne apple stod bak med "Mac vs PC" gjør jo ikke narr av konkurrentenne sine i det heletatt.

 

En ting er å gjøre narr av, en annen ting er det å juge folk opp i trynet.

 

 

Som om ikke apple driver med svært misvisende påstander om feks ytelse når de har reklamert for sine produkt?

 

Det meste av reklame er ganske latterlig i mine øyen, apple, lenovo, eller andre. Og det meste er misvisende også.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...