Griffin Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Ok... for ca. en time side fikk jeg en mail om at min Sign-in ID var endret og at jeg måtte ta kontakt umiddelbart om jeg ikke hadde gjort dette selv. Så svakt er altså Playstation sitt system... jeg har ett passord som er ekslusivt for kontoen, jeg spiller ikke online eller deltar på noe forum. Jeg spiller ikke sammen med noen så jeg har ikke delt informasjon på noe vis, men likefullt. Selvsagt, mens jeg leste mailen så fikk jeg beskjed om at jeg var logget ut av PSN (satt å spilte) og at innloggingsdetaljer var uriktig. Eneste jeg kommer på er at jeg koplet PSN konto opp mot Facebook for ett par dager siden. VISA kortet ble umiddelbart sperret og de har ikke rukket å bruke noe som helst, så det eneste de vil få til er å laste ned de spill jeg har på PSN. Jeg prøvde ringe, men telefonen er bare åpen mandag-fredag fram til klokken 17:00 på dagen. Jeg sendte e-post og har fått ett saksnummer. Sendte de melding på Facebook i tillegg uten at jeg har fått svar ennå... Endret selvsagt også passordet på Facebook sånn i tilfelle... Hva er sjansene for å få kontoen tilbake mon tro? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Fikk forøvrig tak i brukernavnet til den djevelyngelen... men kommer ikke så langt med det alene... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Var mailen en genuin sony mail? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Har ikke sett grunn til å tro annet. Det var sendt fra [email protected] Denne ber gå til denne addressen for å få hjelp om jeg ikke har gjort dette selv: http://no.playstation.com/psn/support/ Der finner jeg ingen plasser å legge inn informasjon. I tillegg så ble jeg logget ut av PSN bare sekunder etter at mailen ankom, så jeg rakk ikke prøve gjøre noe før tjuveriet var ett faktum (jeg satt å spilte på min PS3 når jeg ble logget ut). Prøvde så å gå inn på Playstation Companion appen på ipad'en, og der kom jeg heller ikke inn... Det som nesten er mest irriterende oppi dette er at Playstation kun har support på ukedager... på dagtid. Så jeg får ikke kontakt med de før mandag. I mellomtiden har jeg sperret kort og skiftet passord på Facebook. Det er det eneste jeg kan tenke hvor jeg på noen måte har "delt" informasjon... jeg koplet PSN opp mot Facebook i menyen på min PS4. Ellers så spiller jeg offline, streamer ikke video fra stua eller spill... ikke deler jeg spill med noen... Lenke til kommentar
Makiavelli Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Ser ut som om du kan ha blitt offer for phishing: http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Support/Beware-of-fake-email-claiming-to-be-from-SONY-containing-link-to/td-p/43893292 Endret 14. mars 2015 av Makiavelli Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Ser ut som om du kan ha blitt offer for phishing: http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Support/Beware-of-fake-email-claiming-to-be-from-SONY-containing-link-to/td-p/43893292Ok... Først av alt... Jeg tror du har helt rett. Den eposten det siktes til der er identisk med den som ligger i den linken.Pokker... Når det er sagt, så som jeg berettet om i første tråd... Jeg satt å spilte på min PS3. Det plinga i telefonen som fortalte at jeg hadde fått ny epost. Jeg leste eposten, men jeg gjorde ingenting med den til å begynne med. Jeg gikk umiddelbart ut av spillet og forsøkte logge meg inn på Playstation Store på min PS3, men fikk beskjed om at Sign-in ID var feil. Jeg prøvde logge meg inn på Playstation Companion appen og også denne fortalte meg at Sign-In ID eller passord er feil... Først da tok jeg eposten seriøst og begynte å prøve å få kontakt med kundeservice. Om jeg gikk via linkene på den eposten eller utenom da, husker jeg ikke, men det er nærliggende å tro det... men som sagt, jeg mista kontrollen før jeg gjorde noe som helst. Jeg ble bare logga av PSN og kom ikke inn igjen. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 En annen ting... Skulle jeg ikke fått ENDA en epost fra de skikkelige Sony Support som informerer om at Sign-in ID er endret? Jeg tenkte prøve å reclaime kontoen også ved å bruke Sign-in ID, tapt passord og via andre metoder en epost... Sign-in ID'n som når står har ett mellomrom. Der mitt ville vært typisk Griffin, så er ID'n nå 'Griffi n'. ID'n jeg gjør som eksempel er selvsagt fiktiv... Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) En annen ting... Skulle jeg ikke fått ENDA en epost fra de skikkelige Sony Support som informerer om at Sign-in ID er endret? Jeg tenkte prøve å reclaime kontoen også ved å bruke Sign-in ID, tapt passord og via andre metoder en epost... Sign-in ID'n som når står har ett mellomrom. Der mitt ville vært typisk Griffin, så er ID'n nå 'Griffi n'. ID'n jeg gjør som eksempel er selvsagt fiktiv... man kan ikke skifte selve psn id`en, kun epost, visa info og passord kan bli endra Endret 14. mars 2015 av Leffi78 Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Kan man endre fødselsdato mon tro? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2015 Ok... årna seg med en telefon... back in charge. Fant forøvrig ut at den epost adressen jeg fikk på fredag som fortalte meg at Sign-in ID hadde blitt endret var identisk med avsender som sender kvittering når jeg har kjøpt spill på Playstation Store de siste 3-4 årene. Prøvde copy/paste på adressene og legge de over hverandre og de er spot-on. Så da er jeg litt mer i tvil om jeg har blitt utsatt for phising... spesielt siden jeg ble logget ut og nektet inngang tilbake på PS3 før jeg prøvde noe som helst annet... Det eneste jeg har gjort utenom det normale er at jeg prøvde å connecte PS4 til Facebook ett par dager tidligere. Det har jeg aldri gjort før... vet ikke hva galt jeg kan ha gjort der heller... men det er det som har vært gjort annerledes siden jeg først oppretta kontoen for mange år siden. Oh well... kontoen tilbake i rette hender, har fått sendt ut Nye friend invites (gjøken sletta de jeg hadde), fått ett par gratis thropies på GTA V (PS4)... Lenke til kommentar
Makiavelli Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Godt å høre at det ordna seg Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Fant forøvrig ut at den epost adressen jeg fikk på fredag som fortalte meg at Sign-in ID hadde blitt endret var identisk med avsender som sender kvittering når jeg har kjøpt spill på Playstation Store de siste 3-4 årene. Prøvde copy/paste på adressene og legge de over hverandre og de er spot-on. Ikke stol på avsenderadresse, det er utrolig lett å få det til å se ut som det blir sendt fra en hvilken som helst epostadresse. Jeg vil tro det fleste scam- og phishingforsøk blir sendt fra tilsynelatende offisielle adresser. Man må jo gjerne gjøre noe mer enn bare å åpne eposten, slik som feks å logge inn på en side som ser offisiell ut. Les mer om email spoofing på wikipedia om du er interessert, evt kan du bare google også. Uansett flott at det har ordnet seg, og at support gjør jobben sin. Lenke til kommentar
Ninjacob Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 dette hjalp meg veldig: https://www.playstation.com/no-no/get-help/help-library/my-account/device-activation-deactivation/remote-deactivation/ Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Kanskje et teit spm, men skjønner lite av hva som er mulig og ikke. Har dere som blir hacket, 2steps confirmation aktivert? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Dette skjedde nå med meg for andre gang på et par måneder...Har bytta alle passord etter første gang.Hvordan i alle helv.... går dette an?Og selvfølgelig har PSN kundeservice stengt i helgen! Lenke til kommentar
Ludvig ims bru Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 Hei, idag ble ps4 kontoen min og får ikke kommet meg inn på online. Hva skal jeg gjøre ??? Lenke til kommentar
dølledøck Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 19 hours ago, Ludvig ims bru said: Hei, idag ble ps4 kontoen min og får ikke kommet meg inn på online. Hva skal jeg gjøre ??? ring support asap og bruk 2steps confirmation på kontoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå