Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om dette er fornuftige valg av komponenter til en sprell ny gamingpc.

Spørsmål:
1: PSU vs den på pakkeprisen her: http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/kabinett/evga-evga750wdefiner5black/214067.7053/(Kabinettet er jo det samme..)

2: Trenger den en fornuftig cpu kjøler..

Må ikke handles hos Netonnet. Budsjett er 10-15k u/ skjerm, mus og tastatur.

Edit:

Glemte bilde

post-9209-0-96727300-1426289291_thumb.jpg

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du 16 GB med minne?

Jeg ville styrt unna Gigabyte hovedkort (personlig erfaringer).

 

EVGA G2 er bedre enn den som følger med i pakken du lenker til.

Denne pakken inneholder G2 850W som for tiden koster det samme som 750W.

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/oppgraderingspakker/kabinett-og-stromforsyning/evga-evga850wdefiner5black/214091.7758/

 

Men den pakkeprisen er faktisk 10 kroner dyrere enn hvis du kjøper disse to komponentene separat. Go Figure.

 

Siden du skriver opp mot 15K så setter jeg opp med forslag med GTX 980 og i7 4790K ( Ellers mye likt som posten foran meg her :) )

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/62030

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nåda Kyrre, er ikke chippen din da som er bånn i bøtta? :rofl:

Veldig usikker. Har sykt lyst til å teste på et annet HK først.

Oppførselen til ASRock kortet grenser mot hysteri, jeg føler ikke det bare er chippen her.

PS: Dessuten er jeg ikke langt unna deg uansett, din 6-kjerner nabb

 

 

^^

Hva er det som failer?

To ting jeg merket umiddelbart var FAIL:

 

1. Jeg kunne ikke kjøre SATA kontrolleren i RAID og samtidig boote på en PCIE basert SSD. Dette har jeg kunnet på Asus-kort siden s.1366, og også på ASRock kort siden.

 

2. Man kan ikke justere volten på 3p fan header på HK.

 

Begge disse tingene er noe jeg har behov for, så det skar seg der for min del.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jaja volten er prob for meg, men er man så entusiast er ikke en vifte kontroller verdens undergang?

Det med raid greiene tipper kan godt være, men der tror jeg ikke msi har noe å stille opp med heller :p

Poenget var ikke hvor enkelt man kan gjøre noe alternativt med problemet :) Jeg har 3 viftekontrollere tilgjengelig + de som er på HK :p Poenget var at dette skal i dag være standard for et HK.

 

 

Haha, Asus digger jeg. De har de beste hovedkorte, Evga og Gigabyte har de beste skjermkortene. Gb for hvermansen og Evga for entusiasten, da tenker jeg på Classy, Classy KPE.

 

Jeg kjører 24/7 4.625Mhz 1.265V elns, duger fint det.

Flott det. Trekker fra 200mhz da for å sammenligne med 8kjerner elns.

Lenke til kommentar

 

Jaja volten er prob for meg, men er man så entusiast er ikke en vifte kontroller verdens undergang?

Det med raid greiene tipper kan godt være, men der tror jeg ikke msi har noe å stille opp med heller :p

Poenget var ikke hvor enkelt man kan gjøre noe alternativt med problemet :) Jeg har 3 viftekontrollere tilgjengelig + de som er på HK :p Poenget var at dette skal i dag være standard for et HK.

 

 

Haha, Asus digger jeg. De har de beste hovedkorte, Evga og Gigabyte har de beste skjermkortene. Gb for hvermansen og Evga for entusiasten, da tenker jeg på Classy, Classy KPE.

 

Jeg kjører 24/7 4.625Mhz 1.265V elns, duger fint det.

Flott det. Trekker fra 200mhz da for å sammenligne med 8kjerner elns.

 

Njaa, Nizzen klarer jo 4.5Ghz ganske lett på 1.23V. (elns)

Lenke til kommentar

Njaa, Nizzen klarer jo 4.5Ghz ganske lett på 1.23V. (elns)

Ja med en kjøler til 7-8K? Blir fase på meg også så fort jeg får mer plass. Må bare bygge et hus først :p

 

 

Hvis vi får med nok klager til gigabyte kan man vell få med vifte kontroller på bios update?

Lykke til! Ha ha

 

Det med raid greiene tipper kan godt være, men der tror jeg ikke msi har noe å stille opp med heller :p

Hadde MSI hovedkort for maaaaaange år siden (husker ikke plattform - Slot 1 kanskje).

Siden dette har jeg bare hatt ett MSI produkt faktisk, GTX 580 Twin Frozr .. nr. 2 var vel det. Denne gikk rundans rundt EVGA GTX 580! MSI har fine skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...