ILikeMyDuck Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 hei eg har eit MSI h87 g43 hovedkort og når eg skulle starte maskina i dag starta ikkje maskina som den skal, ramm brikkane som skal ha lys lyste ikkje og det kom ikkje bilete på skjermen. eg har testa rambrikkene i ein anna pc og dei fungerte heilt fint. prøvde å starte pcen både med skjermkort og intel graphics og der var fortsatt ikkje bilete. lurte på om nokon kunne bekrefte om dette var eit problem med hovedkortet eller om det var cpuen som var problemet sidan eg ikkje har mogligheit til å teste den Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Fint om du nevner cpu og ram også ellers blir det vanskelig å komme med råd. Prøvd kun 1 av brikkene av gangen? Prøvd de andre rambrikkene i den maskinen du har MSI hovedkort over? Lenke til kommentar
ILikeMyDuck Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) corsair dominator 16gb 1600mhz i7 4770k har testa med både ein og to brikker Endret 13. mars 2015 av ILikeMyDuck Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Litt mer spesifikasjoner hadde vært kjekt , som hovedkort , skjermkort , minnetype , strømforsyning osv... Anbefaler også at du tester med en annen strømforsyning. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Rambrikkene er vel ikke noe spessielle om det er noe ligdene som: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Kit w/2x8GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, Platinum Ser ikke noe MEMok knapp slik som asus hovedkortene har, så du får prøve annen PSU eventuelt ram. Ellers kan du være uheldig at rambrikkene ikke er kompaktibel med bios, eller cpu ikke støtter bios. Hvis du aldri har fått verken hovedkortet eller cpu å fungere kan det være hovedkort som er defekt, men det burde være mulig å teste litt mere før du tar dette på reklamasjon. Lenke til kommentar
ILikeMyDuck Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Hovedkort MSI H87-G43 GAMING, Socket-1150 prosessor Intel Core i7-4770K Minne Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Skjermkort xfx r 7970 Strømforsyning 850W ? skal skjekke seinare Har brukt pcen i lenge men har begynt å få nokre problem i det siste. først trudde eg at ssden min hadde slutta å funke sidan eg ikkje kunne finne den i bios men dagen etter var den til bake uten nokre problemer. var først i dag etter skulen at eg ikkje fekk starta pcen. der var ikkje bilete på skjermen i det heiletatt, og minnebrikkene som har 2 led diodar lyste ikkje. prøvde med ei anna straumforsyning og eg flytta minnebrikkene over i ein anna pc der dei funka som dei skal Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Så du testet denne pcen med en annen strømforsyning og den fungerte ikke? Da bør du ta med skjermkortet til den andre pcen og teste der. Starter den opp så vet du at det trolig er hovedkortet som har problemer. Du kan alltids prøve å resette hovedkortet og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå