Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge bil, og kjøper vil avregistrere bilen med en gang. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal selge en Golf 4 billig, og om den ikke blir solgt før 20. mars vraker jeg bilen. Jeg har en potensiell kjøper, og han vil avregistrere bilen med en gang for å slippe omregistrering og halve veiavgiften. Hvordan blir dette for meg? Må bilen omregistreres nå, eller kan det gjøres når han en gang får den i stand igjen? Har jeg noe ansvar for at omregistrering blir betalt når han skal få på skilter i fremtiden?

Takk for svar :)

Edit: Og hva skjer med veiavgiften om ny eier registrerer bilen igjen i år? Får jeg da faktura for ny halv årsavgift?

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja før juli var det, ikke før juni :p

Du som selger har ikkenoe ansvar for at omreg blir betalt.

Joda, for det er faktik selger som får problemene med SI.

http://www.toll.no/no/bil-og-bat/arsavgift/ansvar-for-arsavgift-ved-eierskifte/

Jeg foreslår at du sjekker opp før du uttaler deg så bastant neste gang.

Problemene med ikke betalt årsavgift, ja. Ikke for manglende omregistreringsavgift.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en potensiell kjøper, og han vil avregistrere bilen med en gang for å slippe omregistrering og halve veiavgiften.

Hvordan blir dette for meg?

I slike scenarioer ender det vel ofte med ny tråd senere tidspunkt av type "han lovte han skulle betale" osv.

Lever heller bilen på hugger'n sjøl innen den 20 og ta til takke med 3000, så er du ferdig med det. I motsatt fall kan du ende opp med regninga uansett & masse styr, siden enkelte der ute har ti-tusen unnskyldninger (inkl. dødsfall og sjukdom) for å sno seg unna. Og da har du det gående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...