Kontorstol Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Hei! Jeg skal selge en Golf 4 billig, og om den ikke blir solgt før 20. mars vraker jeg bilen. Jeg har en potensiell kjøper, og han vil avregistrere bilen med en gang for å slippe omregistrering og halve veiavgiften. Hvordan blir dette for meg? Må bilen omregistreres nå, eller kan det gjøres når han en gang får den i stand igjen? Har jeg noe ansvar for at omregistrering blir betalt når han skal få på skilter i fremtiden? Takk for svar Edit: Og hva skjer med veiavgiften om ny eier registrerer bilen igjen i år? Får jeg da faktura for ny halv årsavgift? Endret 13. mars 2015 av Kontorstol Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Må uansett betale full årsavgift nå, får igjen halve hvis den vrakes før juni. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Du som selger må betale full årsavgift, så kan han få tilbake halve dersom den skrotes i løpet av juni. 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Ja før juli var det, ikke før juni Du som selger har ikkenoe ansvar for at omreg blir betalt. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Aha. Da var det bare jeg som husket feil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Bommert. Endret 13. mars 2015 av Snylter Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Ja før juli var det, ikke før juni Du som selger har ikkenoe ansvar for at omreg blir betalt. Joda, for det er faktik selger som får problemene med SI. http://www.toll.no/no/bil-og-bat/arsavgift/ansvar-for-arsavgift-ved-eierskifte/ Jeg foreslår at du sjekker opp før du uttaler deg så bastant neste gang. Problemene med ikke betalt årsavgift, ja. Ikke for manglende omregistreringsavgift. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Ai, den gikk jeg glipp av Må nok lese bedre selv før jeg skriver. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har en potensiell kjøper, og han vil avregistrere bilen med en gang for å slippe omregistrering og halve veiavgiften. Hvordan blir dette for meg? I slike scenarioer ender det vel ofte med ny tråd senere tidspunkt av type "han lovte han skulle betale" osv. Lever heller bilen på hugger'n sjøl innen den 20 og ta til takke med 3000, så er du ferdig med det. I motsatt fall kan du ende opp med regninga uansett & masse styr, siden enkelte der ute har ti-tusen unnskyldninger (inkl. dødsfall og sjukdom) for å sno seg unna. Og da har du det gående. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg hadde ikke gitt fra meg bilen uten å ha fått betalt for både bilen og årsavgift, og omregistreringen er kjøpers ansvar. Så jeg vet ikke helt hva du mener. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg hadde ikke gitt fra meg bilen uten å ha fått betalt for både bilen og årsavgift, og omregistreringen er kjøpers ansvar. Så jeg vet ikke helt hva du mener. Neivel, da er det ikke noe risiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå