algod22 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 hva betyr utsigelsesforhold har dere et annet ord for det? det sier noe om fortellerens utsigelsesforhold- han forteller i sterkt lys. ordet incitament - betyr det ? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Å ha et incitament, betyr å ha en grunn eller påskudd til å gjøre noe. F.eks. Hvis noen ber deg gå i butikken for dem uten å få noe, har du ikke et incitament for å hjelpe dem. Men hvis de sier at du får kjøpe deg en is til deg selv hvis du handler for dem, da har du et incitament for å handle! Ordet utsigelsesforhold kan jeg ikke si at jeg har hørt før! Høres litt oppkonstruert ut... Lenke til kommentar
algod22 Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Å ha et incitament, betyr å ha en grunn eller påskudd til å gjøre noe. F.eks. Hvis noen ber deg gå i butikken for dem uten å få noe, har du ikke et incitament for å hjelpe dem. Men hvis de sier at du får kjøpe deg en is til deg selv hvis du handler for dem, da har du et incitament for å handle! Ordet utsigelsesforhold kan jeg ikke si at jeg har hørt før! Høres litt oppkonstruert ut... tror ordet er dansk- på norsk er det insentiv Lenke til kommentar
algod22 Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 hva med Ved hjelp av ironi lar forfattaren utlevere seg sjølv. - -kan man si det på en annen måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå