Ragnar Skj Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Undergangen mot Byporten, Oslo Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Her er du inne på noe (ikke bare i noe....). Her har du lys/mørke, linjer og folk. Hadde først kutta vekk reklamen til høyre. S/hv og mer kontrast, slik at det blir bare konturen av menneskene, hadde vært spennende og se. Her kunne sikker hsp gitt bedre råd enn meg, men bildet har potensiale, også for å lage en story.... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Her er du inne på noe (ikke bare i noe....). Her har du lys/mørke, linjer og folk. Hadde først kutta vekk reklamen til høyre. S/hv og mer kontrast, slik at det blir bare konturen av menneskene, hadde vært spennende og se. Her kunne sikker hsp gitt bedre råd enn meg, men bildet har potensiale, også for å lage en story.... Egentlig er jeg ganske fornøyd med bildet både med utsnitt, linjer og plassering av personer, men det blir allikevel sparsom med kommentarer. Setter derfor stor pris på din tilbakemelding Pentaxen. Viktig at andre øyne ser litt annerledes på det fordi en selv blir litt blind i sin egen "fortreffelighet". Din kommentar er både konstruktiv og viktig for meg. Har lastet opp versjon 2 i svart/hvit med øket kontrast og beskjæring slik du foreslår. Svart/hvit versjonen gir etter min oppfatning et forbedret inntrykk. noe jeg ikke evnet å se selv. Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Jeg hadde nok kuttet vekk reklamen til høyre jeg også. V2 ble bra synes jeg! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Jeg hadde nok kuttet vekk reklamen til høyre jeg også. V2 ble bra synes jeg! Takk for din kommentar. Ikke så dumt å lytte til Pentaxens råd. Skj Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 V2 ble spennende synes jeg. Jeg har slett ingen fasit på hvordan bilder skal se ut og vi har alle vår egen smak. Synes selv det er greit når jeg får tips og råd. Lett og se seg blind på eget område. Synes v1 fungerer fint som dokumentasjon, mens v2 kanskje ble mer "kunstnerisk" V2 ble helt i min gate. Ble en mer markert dybde inn i bildet ved hjelp av lysene. Synes det ble tilført noe ekstra, der personene går fra det dypeste mørke mot lyset. Men så er det jo noen som er på vei andre veien......Ser også at hun som går nærmest kamera vil komme til og måtte ta et veivalg. Skal hun gå den breie eller den smale vei (trappa)....Delte meninger der ute om hva som lønner seg:-) Bare litt løse tanker om bildet....... Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Stilig bilde, og alt like skarpt ! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Stilig bilde, og alt like skarpt ! Tusen takk for din positive kommentar Torhild ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 V2 ble spennende synes jeg. Jeg har slett ingen fasit på hvordan bilder skal se ut og vi har alle vår egen smak. Synes selv det er greit når jeg får tips og råd. Lett og se seg blind på eget område. Synes v1 fungerer fint som dokumentasjon, mens v2 kanskje ble mer "kunstnerisk" V2 ble helt i min gate. Ble en mer markert dybde inn i bildet ved hjelp av lysene. Synes det ble tilført noe ekstra, der personene går fra det dypeste mørke mot lyset. Men så er det jo noen som er på vei andre veien......Ser også at hun som går nærmest kamera vil komme til og måtte ta et veivalg. Skal hun gå den breie eller den smale vei (trappa)....Delte meninger der ute om hva som lønner seg:-) Bare litt løse tanker om bildet....... Kjempeflott med dine tanker og tolkning. Dine gatebilder har jo hovedfokus på tolking og fantasi hva som skjer eller kanskje kan skje. Jeg ligger etter deg til å "se" slike situasjoner like fotografisk som deg. Men jeg forsøker å lære litt etter beste evne (med de fattige evner jeg er i besittelse av) Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg