AnonymDiskusjon Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Hei Jeg har fått blærebetennelse og har nå gått på pencilin i 3 dager. Da det bare hadde gått en dag, merket jeg god virkning men jeg fikk beskjed om å ta pencilinen i 5 dager, jeg tok pencilinen senest i morres. Jeg har hatt blærebetennelse 2 ganger før og jeg ble frisk av pencilinen. Denne gangen fikk jeg et annet merke, noe som forsovet går fint. Problemet mitt er at til tross for at jeg har tatt pencilin to ganger daglig i 3 dager nå, så har jeg begynnt å kjenne meg verre igjen. Jeg kjendte det først idag i 12tiden. Det var den "blærebetennelse-følelsen" man har nå det er på sitt verste, det som er så merkelig er at jeg har følt meg ganske frisk de 3 andre dagene. Jeg snuser fast og festrøyker, men jeg har tatt et par røyk til dagen nå som jeg går på pencilin fordi det hjelper mot kvalmen. Spørsmålene mine er: Noen som vet om røyk/snus påvirke virkningen av Pencilin/antibiotika? Tanker om hva slags andre grunner kan det være for at dette har skjedd? Er dette normalt? (Jente, 18 år) Anonymous poster hash: 289e2...615 Anonymous poster hash: 72e15...d5f Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg har aldri hørt at pencilin påvirkes av sigaretter. Det kan hende du trenger en annen kur enn den du har fått?! Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Nei, din tobakksbruk påvirker ikke hvordan antibiotika virker på kroppen Men som Nidar sier, du kan trenge en annen kur også. man kan ha blærekatarr (urinveisinfeksjon), av 2 ulike bakterier samtidig, der f.eks den antibiotika du har fått bare virker godt på den ene. Det er ikke unormalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå