katt3n Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Hei. Er det mulig å konfigurere en vpn tilkobling fra ruteren? slik at alle eller bestemte enheter på nettverket blir koblet opp mot en vpn server?Har en asus ac66u ruter. Lenke til kommentar
katt3n Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Mulig jeg må instalere dd-wrt ? Noen som har erfaring med dette på en asus ruter? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Både VPN server og client skal ikke være noe problem på de fleste nyere asus routere: Se heller på merlin build hvis du skal installere andre firmware for asus router, de andre er mere risikofult for defekt ruter. Lenke til kommentar
katt3n Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Både VPN server og client skal ikke være noe problem på de fleste nyere asus routere: Se heller på merlin build hvis du skal installere andre firmware for asus router, de andre er mere risikofult for defekt ruter. Defekt ruter? Instalerte såklart dd wrt nettopp... Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Trenger ikke dd-wrt for å kjøre vpn. Satt opp pptp vpn på min rt-87u på få sekund. Pass på å kjøre pptp for openvpn er mer tungvint å bruke pluss at ios enheter har direkte støtte for pptp Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Er det noen her som har fått det til å fungere uten å flshe ruteren? I så fall hilken VPN provider benytter dere? Har prøvd meg sår med PIA, men får det ikke til å fungere med OpenVPN, PPTP eller L2PT. Det fungerer helt fint med PIA software på windows klient. Edit: Har brukt denne fremgangsmåten: https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/204449557-Asus-VPN-Client-Setup-Original-firmware- Endret 25. april 2015 av 2ball_ Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Er det noen her som har fått det til å fungere uten å flshe ruteren? I så fall hilken VPN provider benytter dere? Har prøvd meg sår med PIA, men får det ikke til å fungere med OpenVPN, PPTP eller L2PT. Det fungerer helt fint med PIA software på windows klient. Edit: Har brukt denne fremgangsmåten: https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/204449557-Asus-VPN-Client-Setup-Original-firmware- Bruker PPTP jeg. Trenger ikke noe 3e parts software for det. Fungerer smertefritt i med tilkoblinga du lager i windows der. Nå er ikke PPTP den sikreste og beste sikkert, men jeg for min del bruker den bare for å kunne se tvoveralt på altibox på jobb og på ipader/iphoner rundtom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå