Gå til innhold

ANMELDELSE: Cities: Skylines

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lagt ned en hel haug av timer (litt for mange egentlig) på denne i helga og det har virkelig vekket til live den gleden jeg hadde av å spille Sim city en gang i tia.

Det er fremdeles en del mangler, men disse er jeg ganske sikker på blir fikset (tuneller!) men det som er der er virkelig solid.

Vil bare påpeke et par ting. Dere som klager over å ikke kunne oppgradere veier til en veiskjørte, det er allerede en mod for dette (god damn yey mod support). Er også en som fjærner det forbanna fjærkreket og automatisk fjærner nedbrennte byggninger. Virkelig gode mods å ha og bare et par trykk unna så slutt å klag.

Er bare èn stor bugg jeg har funnet hittill og det er at parker gjør at folk ikke vil ha butikker. Er modda parker som fikser dette til det blir patchet.

Spillet er ikke vanskelig i den forstand at penger er lett å tjene og man kan fint få en fungerende by. Problemet er heller å få alt til å gå glatt mens du når 1 mill.

Hvordan er det med achievements når en har aktivert disse ganske så essensielle moddene? På instillingene stod det at aktivering av modder vil deaktivere achievements. Som det er nå fjerner jeg bare burned down buildings.

Lenke til kommentar

Modception. Skal prøve med noen mods som automatiserer kjedelige ting som å fjerne hus som er nedbrente eller forlatte. Har gitt opp å prøve å sørge for at det ikke skje - uansett hvor mye man bruker på brannvernsdekning, så lar disse folkene tydeligvis barna sine leke med bensin og lighter hver dag.

På den annen side så trenger man tydeligvis bare en politistasjon for hele byen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Én politistasjon er nok for å holde kriminaliteten nede i stort sett hele byen. Men det betyr ikke at du ikke vil ha grønne veier (på infoview-en for politidekning) overalt av den grunn. Offentlige tjenester oppgraderer diverse bygninger (f.eks. vil industrier med høyere nivå kreve arbeidere som har høyere utdanning) samt øker "land value". Tidlig i spillet er ikke dette så veldig viktig, men i en by med 150k++ innbyggere begynner slike ting å ha en stor innvirkning på innbyggerne.

Lenke til kommentar

Har alltid grønne veier med alt for å sikre land value, men føler jeg har grønne veier ca. overalt med veldig få politistasjoner. Husker ikke helt hvor mange innbyggere byen min har - rundt 50000, tror jeg - og veldig lenge holdt det med en stor, pluss de små som var igjen fra tidligere.

Lenke til kommentar

Det er riktig at SimCity fikk en god karakter, men sett i lys av alle problemene som oppstod i etterkant av slippdato (noe som også etter at anmeldelsen ble skrevether på Gamer.no) så er det liten tvil om at spillet mildt sagt fikk seg en solid ripe i lakken.

Alltid kjekt å vite etter at man har kastet bort penger på et spill... Anmeldelser burde med andre ord ikke være en faktor når man gjør seg opp en mening om man bør kjøpe et spill eller ikke.

Uansett, hadde planer om å kjøpe dette, men om spillet blir for "enkelt" så tror jeg at jeg kaster bort tiden min en annen plass :D

Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen er bra utført i forhold til den mengden spilltimer anmelderen har (etter det jeg forstår), så vennligst ikke kun rakk ned på anmeldelsen (til noen av dere) men kom heller med konstruktiv kritikk.

Jeg har spilt det meste av bybyggerspill opp igjennom årene, og med SC-serien som favoritt.... inntil den beryktede EA utgivelsen for 2 år siden. En katastrofe.

Jeg var derfor ganske skeptisk til Cities, men tenkte "skitt'au, jeg prøver".

Og har ikke angret ett eneste sekund. Det mangler litt på utfordringer etterhvert, med det kommer an på hva man legger opp til. Forsøk f.eks. å endre og sett sammen sonene annerledes, utforsk hva oppgradering/nedgradering av et veinett innebærer osv. Det er bare fantasien som setter begrensninger, nesten.

En anbefaling, subjektiv, dog: Løp og kjøp!

Dersom du er interessert i bybygging.

Prisen er såpass spiselig at t.o.m. de fleste kritikere er fornøyd ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...