AnonymDiskusjon Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg snuser på leie inn vaskehjelp. Badet ser ikke ut. Hvem gidder vel å skifte på senga? Og det er kanskje litt mye støv overalt. Jeg har sett litt på forskjellige nettsider for vaskehjelptjenester i Oslo. Ingen av de gjør noe for å betrygge meg om det er er i orden å slippe noen inn i eget hjem. Det er to barnløse voksne med godt med penger som bor i leiligheten. Det synes overalt. (Mye voksenleker. Uhm, både vibratorer og tech gadgets altså.) Det virker veldig ubehagelig å slippe noen inn i det aller helligste. Hvilke garantier har man for at de ikke stjeler? Planløsningen tillater ikke at vi kan låse studedøren (hvor de fleste verdiene er oppbevart) uten og også stenge kjøkkenet (som trenger en vask). Erfaringer med hushjelp? PS: Vaskeroboten fra The Sims 1 kan ikke bli virkelighet fort nok! Sel om mange nok hadde mistet jobben da. Anonymous poster hash: ea4a9...d14 Anonymous poster hash: ea4a9...d14 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Om dere velger ett seriøst firma bør ikke dette by på problemer, det er da mange "rikinger" som har vaskehjelp(Det er vell sikkert overvekt av den klassen). Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Hvem gidder vel å skifte på senga? Dei aller, aller, aller, aller, aller fleste. 8 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Eneste man kan stole på er seg selv. TV2: Vaskesjokk i renholdsbransjen: Stjeler, snoker og gir deg MER bakterier. Hvem gidder vel å skifte på senga?Dei aller, aller, aller, aller, aller fleste. Endret 14. mars 2015 av esoteric 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) De færreste vaskehjelper stjeler - de vil heller ha faste gjentagende oppdrag enn ipaden din. Er du i tvil, så https://www.komplett.no/d-link-bundle-2-x-dcs-930l/752929 Endret 20. mars 2015 av toth Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Så lenge du finner eit seriøst firma, eller enkeltperson så burde vell ikkje ei vaskehjelp være noke verre å sleppe inn enn andre yrkesgrupper som treng adgang til huset ditt som håndtverkere eller pålagt kontroller frå f.eks. eltilsynet? Men som esoteric påpeiker så er kanskje det største faren ved useriøse vaskehjelper at dei gjer alt på lettaste måten slik at resultatet blir svært dårlig. Sjølv om det er lettvindt for reiholderen å skure vasken også med dokosten når ein fyrst har den i hånda så er ikkje akkurat det god hygiene. At vaskehjelpa stjel er ein risiko som du må ta ved å sleppe inn folk i boligen. Dersom du opplever tyveri så er nok oppklaringsprosenten svært høg, så det hadde eg ikkje vært bekymra for. Det viktigaste er nok å avtale gode rettningslinjer med vaskehjelpa. Dersom du ikkje vil ha fremmende inn på soverommet så seier du enkelt og greit at du ikkje vil ha vasking og rydding på det rommet, på den måten kan du avtale "sikkre" områder der du kan legge din mest private eigendelar utan at dei blir oppdaga. Dersom eg skulle ha vurdert vaskehjelp så trur eg at eg hadde avtalt kun hjelp til golvvasken, støvtørking og enkel rydding. Får du hjelp til det så er dei ikkje mykje arbeid i å vaske badet sjølv, då slepp du også å uroe deg over om frammande folk tar på tannkosten din, eller ser kva du gjøymer under senga, osv. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Tror den eldste generasjon er de som er utsatt for slike tyverier, av den grunn at de ofte betraktes som halvsenile og lette å lure. Det utelukker ikke at andre kan bli utsatt for nasking av småpenger som ligger rundt omkring i leiligheten, eller drops eller lignende. En annen form for tyveri fra vaskehjelpens side kan være å lage en konflikt om lønnsutbetaling. Men det skjer vel forholdsvis sjelden. Har man "noia" for å ha en fast vaskehjelp, er det også mulig å hyre hjelp av typen "flyttevask" en sjelden gang. Skift av sengetøy tror jeg går mer under hjemmehjelp. Tror ikke det er en typisk oppgave for en rengjøringshjelp. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (Mye voksenleker. Uhm, både vibratorer og tech gadgets altså.) De færreste vaskehjelper stjeler - de vil heller ha faste gjentagende oppdrag enn ipaden din. Er du klar over hvor mye du får for en brukt vibrator på eBay eller? :p Trådstarter: De aller fleste er i stand til å vaske huset selv. Om du er for lat til å støvsuge kan du jo kjøpe en av de stuvsuger-robotene. Har en selv, og den funker helt fint, med mindre du er for lat til å tømme den en gang i blandt. Å skifte på sengen tar fem minutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale å slutte å syte, og heller bruke noen minutter på å støvsuge og skifte på sengen. Voks opp! 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Nå er det jo nettopp når man har vokst opp at vaskehjelp er kjekt - vi har en nyfødt, og merker at vi bare ikke prioriterer vask/rydding. Så derfor kommer ei grei dame og vasker hver 14. dag, noe som også presser oss til å rydde dagen før. Det er ikke noe i veien for å betale folk for det man ikke kan/gidder selv. Jeg gjør mye oppussing på egenhånd, og får det til, men noen ganger gidder man bare ikke bygge flere lettvegger og hyrer en snekker i stedet. (Hva skal man egentlig med penger om ikke å kjøpe seg fri fra det man ikke vil gjøre selv?) Endret 30. mars 2015 av toth Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Med mindre dere lever i en herregård med 50+ rom tar det ikke lang tid å rydde opp. Er dere virkelig så latterlig rike at dere har råd til å kaste penger ut vinduet på det viset? Hvorfor ikke da heller gi pengene til noen som faktisk trenger det? 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Nå vet ikke jeg hva du legger i latterlig rik, men min fritid er verdt penger for meg -så jeg kan godt kjøpe fritid. Om vi har råd til 1500kr mnd for å slippe gulvvask, badekar, dusj og en skikkelig kjøkkenvask? Absolutt. Om du enten liker å rydde eller ikke har like høy timepris på fritiden sin som meg er jo det fint for deg (Btw gir jeg pengene til noen som trenger det, hun som vasker er meget takknemlig for arbeid/lønn.) Hva bruker DU pengene dine på? Endret 30. mars 2015 av toth 2 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Helt enig, har du råd, så er en hushjelp vel verdt pengene. Det er en tragedie at hushjelp blir sett ned på i Norge. Det er nettopp husarbeid mange par krangler om, og den ene eller den andre er ofte for sliten etter en lang arbeidsdag. Mye kjærlighet hadde blitt reddet ved å investere noen kroner i hushjelp. Da jeg var barn, hadde vi en hushjelp hos oss som kom med jevne mellomrom, hvor ofte la jeg ikke merke til, men vi snakket om henne mange år etter at hun sluttet. Det var en fin avveksling, hun laget også annerledes mat enn det vi var vant med ellers, i tillegg til vasking og slikt. Dette var ikke en au pair, men en norsk hushjelp av den gamle skolen. Ja, jeg tror faktisk det var en skole for slikt i gamle dager. Som student leide jeg også inn vaskehjelp, det bidro til at jeg greide to krevende studier på samme tid. Absolutt vel anvendte kroner, hvis vi ser bort i fra barnebidraget som oppsto i kjølvannet, men det er en annen historie. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Som student leide jeg også inn vaskehjelp, det bidro til at jeg greide to krevende studier på samme tid. Absolutt vel anvendte kroner, hvis vi ser bort i fra barnebidraget som oppsto i kjølvannet, men det er en annen historie. Satte du barn på vaskehjelpen din? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Du skal ikke tro på alt du leser. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hvorfor skal et firma være mer "pålitelig". Vaskehjelp er en god løsning! Da vi bodde et sted vi hadde råd til slik, så valgte vi, basert på "word of mouth". Jeg må med skam innrømme at jeg prøvde påliteligheten ved å la noen penger ligge fremme - sånn tilfeldigvis glemt. Hun ble fly forbanna, og sjelden har jeg følt meg så skamfull. Mitt subjektive råd er, velg en av våre nye landsmenn- æh kvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå