Gå til innhold

Kan dere sette opp en hudrutine til meg?


Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Dette høres sikkert tåpelig ut, men jeg har falt helt ut av det. Er det noen der ute som er flinke med hud og slikt?

Jeg har valgt å bruke ren skincare. Har foreløpig bare noen prøver da jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg vil bruke serien for sensitiv hud eller den for kombinert.
Jeg har mange sorte prikker og får noen kviser her og der, men har ellers fin hud. Den er sensitiv så jeg har litt rødlige partier samt flasser. Har seboreisk eksem. Vil tro huden min trenger mye fuktighet, men ikke fett.

Jeg vet ikke helt om jeg burde bruke produkter for sensitiv hud eller for kombinert. Nå vet jeg at renskincare er milde produkter uansett da. Vet ikke hvor jeg skal begynne på en måte. Peelet altfor mye i tenårene og nå har jeg ikke peelet på mange år. Synes egentlig det er unødvendig. Det er porene, sorte prikker og sensitivitet/dehydreringen av huden som plager meg mest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-369050

Og jeg lurer på om man må rense huden morgen og kveld? Jeg synes egentlig det høres litt unødvendig ut det også.
Huden er jo på mange måter ment til å ha et beskyttende lag på seg. Spesielt om vinteren.

Lenke til kommentar

siden du har kviser kan det også hjelpe å legge et nytt håndkle over hodeputa hver kveld. Tradisjonell barbering med DE høvel er bedre for sensitiv hud enn vanlige høvler. Hvis du har kviser på kroppen, bør du skifte sengetøy ofte, og siden du har sensitiv hud kan det hjelpe å bytte til dusjsåpe uten SLS.

 

og drikk nok vann

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Jeg er veldig obs på dette med ingredienser. Unngår siloksaner, sls (bortsett fra i sjampo) og parfyme. Derfor jeg sverger til REN nå, og av sminke bruker jeg Id bare escentuals, men unngår bismuth.

Jeg kommer nok til å bruke ansiktsrensen for sensitiv hud og kremen for kombinert hud fra REN. Jeg tviler på jeg kommer til å peele.
Planlegger å rense huden hver kveld samtidig som jeg på den andre siden lurer på hvorfor jeg egentlig skal det. Hva med før i tiden? Hva gjorde folk da? Jeg skjønner det er mer forurensning i lufta nå enn før, men samtidig er jo huden "programmert" til å klare seg selv og ha et ekstra fettlag. Fuktighetskrem der i mot ser jeg på som mer nødvendig. Man trenger vel ikke å smøre hele huden, men ser mer for meg områder der jeg er ekstra fuktfattig. Har seboreisk eksem som nevnt så de områdene jeg er tørr og flasser er også der jeg dessverre har mest sorte prikker så kanskje fuktfattigheten forårsaker dette. Jeg har fet hud i utgangspunktet, men har lite kviser og får jeg det er det "hormonelle utbrudd". Overflaten kjennes meget stram ut og får fort rødlige partier. Har ikke store porer, men jeg synes det selv og de er spesielt ved nesa der jeg også flasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...