hightow Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Vi driver å maler et rom i huset, og måtte da fjerne ei luke på veggen, ettersom den var limet på veggen, og det ikke lot seg male helt inntil luka pga en tynn film av lim som lå rundt luka. Bak luka skjuler det seg tilgang til vannrør som ligger under gulvet på rommet ved siden av. Hva slags lim er anbefalt for å lime fast luka til veggen, som består av trepanel? Må jeg bruke smeltelim? Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg bruker superfix til nesten alt. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Den er genial, 5000kg pr m2 Bruker den selv på alt, alu til gips osv. Rødsprit på de flatene som skal sammen som tar bort fett så sitter det om nødvendig enda bedre. Den herder ca 3mm pr døgn. (i tykkelse) Dvs i de fleste tilfeller er det 100% dagen etter. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2015 Det er dårlig vareutvalg på de lokale butikkene. Vil Casco sin kontaktlim være duganes? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Ja, bare lim det som det står på. Noen ad de skal man lime på begge flater, andre ene flaten og noen av de vente x min før man setter det sammen osv. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Det er dårlig vareutvalg på de lokale butikkene. Vil Casco sin kontaktlim være duganes? Maxbo pleier å ha superfix, hvis det hjelper. Endret 17. mars 2015 av democomputer Lenke til kommentar
hightow Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg begynner å lure på om lim er det smarteste å bruke her. Rundt kanten av luken var det en blank tynn film, som jeg gjetter ikke var lim, men antagelig akryl eller silikon(?). Luken var også forholdsvis enkel å ta av, uten å dra med seg malingen. Slik ser iallefall luken ut Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Høres ut som om luka har vært limt med silikon, og det kan du bruke på nytt. Noen sverger også til Tec7 eller Sikaflex som er lim/fugemasser som er mer overmalbare enn silikon, samt limer bedre og er mer elastisk enn akryl. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Den er genial, 5000kg pr m2 Bruker den selv på alt, alu til gips osv. Rødsprit på de flatene som skal sammen som tar bort fett så sitter det om nødvendig enda bedre. Den herder ca 3mm pr døgn. (i tykkelse) Dvs i de fleste tilfeller er det 100% dagen etter. 5 tonn pr, kvadratmeter i hold er ikke et sterkt lim, det er et meget svakt lim. Til sammenligning har kleb og tett en bruddstyrke 5N pr. mm2 og teck7 2,7N pr. mm2. Gjør om til kilo og gang opp til en kvadratmeter og du får en betydelig større heft. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det skal gå an å få av luka også da Det var egentlig bare en informasjon om hvordan den er om man ville sammenligne mot andre typer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå