1BlueAnd1White Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Noen som har noe erfaring med receivere som blir varme med dårlig plass? er det sånn at dette er altfor lite plass? dete er en pioneer vsx-527k. Er det sånn att dette er helt dødfødt å prøve, eller tror noen at dette vil gå bra med disse høytalerene? Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jo mer luft jo bedre, jeg synes glippen ser noe liten ut, det er knapt 1cm eller? Et par cm bør det minst være etter min mening. Pakka du har linket til bør fungere godt på forsterkern, dog er de ikke særlig effektive og krever mye W for å spille høyt. http://www.tu.no/t2/2014/01/18/knallgod-hjemmekinopakke-til-under-4000-kroner Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Syns det der litt neppert med plass. Jeg har som regel at jeg alltid kjører aktiv kjøling på forsterkere i stereobenk, altså en vifte som flytter litt på luften. De fleste forsterkere baserer seg på at den varme luften beveger seg opp pga konveksjon, men når det er så lite plass rundt den så hindrer man gjerne denne effekten. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 takk for svar ja, jeg tror det er ganske nøyaktig 1 cm var null problem der jeg hadde receiveren før for der kunne jeg justere høyden på hyllene, men det er litt vanskelig her men har spilt høyt med noen store høyttalere i hele dag for å teste, og steketermometer jeg stakk inn i sprekken har vist 50 grader en stund nå det skal den vell tåle? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 50grader er ikke noe problem, men kan jo hende komponentene inni blir en del varmere en det du måler over forsterkeren. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Men så lenge den holdt seg stabil ved høy musikk så føler jeg at det vil gå bra ved normalt bruk fant en bruksanvisning som sa at den demper volumet hvis den blir for varm, så hvis det skjer så skal jeg klare å få til noe vifte-opplegg Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Høy temperatur over tid kan ta livet av komponenter inni; levetiden blir som et minimum veldig forkortet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Syns det der litt neppert med plass. Jeg har som regel at jeg alltid kjører aktiv kjøling på forsterkere i stereobenk, altså en vifte som flytter litt på luften. De fleste forsterkere baserer seg på at den varme luften beveger seg opp pga konveksjon, men når det er så lite plass rundt den så hindrer man gjerne denne effekten. Aktiv kjøling er nok beste løsning her ja, det gjør underverker. En stillegående PC-vifte som blåser bakfra og ut foran vil gjøre susen. Det er billigere enn ny forsterker. Det finnes skikklige receivere fra Marantz som bygger mindre i høyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå