Monica Jansen Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Avogtil de siste dagene, har "anfallet" alltid startet med at jeg hallusinerer mønster på soveromsveggen. Så kommer døds-følelsen. Så etter at døds-følelsen er overnetter noen redselsfullebsekunder, kommer prikkingen i venstre armen. Er dette farlig? Er jrg alene om å ha det sån? Når jeg tar en blund på dagen skjer dette aldri. Jrg har lys på om natten når jeg sover for å ungå syner-attacks, men det hjelper ikke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Er kroppen lammet også? Fordi dette høres ut som søvnparalyse, har selv hatt dette mange ganger, og det er ikke et uvanlig fenomen. Når jeg hadde det så hadde jeg ingen syner, men dødsangsten var der, sammen med at det var tungt å puste. Lignende føler du?Du kan lese deg opp på det, se om det stemmer med det du opplever. Det er i allefall ikke noe du må være redd for, det er ganske normalt. https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=s%C3%B8vnparalyse Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Er kroppen lammet også? Fordi dette høres ut som søvnparalyse, har selv hatt dette mange ganger, og det er ikke et uvanlig fenomen. Når jeg hadde det så hadde jeg ingen syner, men dødsangsten var der, sammen med at det var tungt å puste. Lignende føler du? Du kan lese deg opp på det, se om det stemmer med det du opplever. Det er i allefall ikke noe du må være redd for, det er ganske normalt. https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=s%C3%B8vnparalyse Jeg har hatt masse søvnparalyse før men dette er anderledels. Jeg blir ikke paralysert i kroppen, men det kjenbes ut som om hjertet stopper og jeg blir helt rar. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Ok, da har jeg ikke så mye å komme med dessverre. Jeg ville tatt i kontakt med en proff, en som holder på med søvnvansker spesielt, kanskje du vil få bedre hjelp der enn her. Likevel så vil jeg oppfordre deg til å ikke bekymre deg om det inntil du finner ut av det. Hjernen har en tendens til å gjøre mye rart, uten at den føler for å fortelle oss om det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Her bør du nok ta en tur til legen og få avklart hva som ligger bak. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Det er ikke bare snakk om et "standard" angst anfall da? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Det er ikke bare snakk om et "standard" angst anfall da? Jeg tror ikke angst var årsaken til synene og dødsfølelsen. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Nå har disse dødsfølelsene med påfølgende prikking i venstre arm attakkene kommet hver eneste natt de siste 4 dagene. Men bare etter oppvåkning om natta en til to ganger per natt. Bør jeg søke lege eller er dette helt normalt? Det er ivertfal ikke bare søvnparalyse for det vet jeg hvordan er. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Her bør du nok ta en tur til legen og få avklart hva som ligger bak. Ok. Kan jeg høre med psykologen på mandag, istedet for den utenlandske vikarlegen? Lenke til kommentar
Flying Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Det kan kanskje høres ut som panikkanfall. Du må vanligvis ha henvisning fra fastlege for å få time hos psykolog. Mulig noen private tar inn pasienter uten henvisning. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Har du tilfeldigvis begynt på/sluttet med/byttet noen medisiner i det siste? Det kan jo eventuelt være en bivirkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå