Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

følelse av død "anfall" noen ganger etter oppvåkning

Anbefalte innlegg

Avogtil de siste dagene, har "anfallet" alltid startet med at jeg hallusinerer mønster på soveromsveggen. Så kommer døds-følelsen. Så etter at døds-følelsen er overnetter noen redselsfullebsekunder, kommer prikkingen i venstre armen. Er dette farlig? Er jrg alene om å ha det sån? Når jeg tar en blund på dagen skjer dette aldri. Jrg har lys på om natten når jeg sover for å ungå syner-attacks, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kroppen lammet også? Fordi dette høres ut som søvnparalyse, har selv hatt dette mange ganger, og det er ikke et uvanlig fenomen. :)
Når jeg hadde det så hadde jeg ingen syner, men dødsangsten var der, sammen med at det var tungt å puste. Lignende føler du?

Du kan lese deg opp på det, se om det stemmer med det du opplever. Det er i allefall ikke noe du må være redd for, det er ganske normalt. :)
https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=s%C3%B8vnparalyse

Lenke til kommentar

Er kroppen lammet også? Fordi dette høres ut som søvnparalyse, har selv hatt dette mange ganger, og det er ikke et uvanlig fenomen. :)

Når jeg hadde det så hadde jeg ingen syner, men dødsangsten var der, sammen med at det var tungt å puste. Lignende føler du?

Du kan lese deg opp på det, se om det stemmer med det du opplever. Det er i allefall ikke noe du må være redd for, det er ganske normalt. :)

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=s%C3%B8vnparalyse

Jeg har hatt masse søvnparalyse før men dette er anderledels. Jeg blir ikke paralysert i kroppen, men det kjenbes ut som om hjertet stopper og jeg blir helt rar.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg ikke så mye å komme med dessverre. Jeg ville tatt i kontakt med en proff, en som holder på med søvnvansker spesielt, kanskje du vil få bedre hjelp der enn her. Likevel så vil jeg oppfordre deg til å ikke bekymre deg om det inntil du finner ut av det. Hjernen har en tendens til å gjøre mye rart, uten at den føler for å fortelle oss om det. :)

Lenke til kommentar

Nå har disse dødsfølelsene med påfølgende prikking i venstre arm attakkene kommet hver eneste natt de siste 4 dagene. Men bare etter oppvåkning om natta en til to ganger per natt. Bør jeg søke lege eller er dette helt normalt? Det er ivertfal ikke bare søvnparalyse for det vet jeg hvordan er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...