Tmz Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Heisann Har nettopp kjørt gjennom treningsprogrammet til han jeg trener sammen med og nå er det min tur til å bestemme et program som vi skal kjøre 1-2 måneder. Jeg ser for meg en 2 split, men hvis det er hensiktsmessig så kan jeg prøve noe annet. Har tidligere alltid kjørt fullkropp så vil derfor helst unngå det. A: Knebøy+Alle press øvelser+Mage B: Markløft+Alle dra øvelser+Mage Akkurat hvilke øvelser har jeg ikke helt bestemt meg for, men det blir vel forskjellige varianter av de vanlige, roing, chins, benk, skråbenk, dips, militærpress osv. Tanken bak er at vi skal få bedre restutisjon og derfor kunne løfte tyngre enn ved å kjøre et fullkropp program annenhver dag. Tenkte trening annenhver dag, altså 3-4 ganger i uka+ muligens kondis på fridager. Målet med treningen er ikke å bli størst mulig, men å bli veltrent, definert, god utholdenhet og energioverskudd. Skal opp nesten 10kg i forholdt til det jeg er nå innen 1 år. Det er målet ihvertfall. Noen innspill? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Dette er en individuell sak, men jeg ville ikke hatt knebøy og mark på to forskjellige dager. Disse to øvelsene er de to tyngste du kommer til å gjøre, og den påkjenninga de legger på nervesystemet vil gjøre at du ikke får ytet maksimalt på resten av øvelsene den dagen. Det jeg heller ville gjort, er å ha en overkropp- og en leg-day. Eksempelvis; A1: Knebøy, leg extension, leg curl, leg press (++ om du ønsker mer) B1: Pressøvelser -> dra-øvelser A2: Samme som A1, men med mark i stedet for bøy B2: Samme som B1, men dra først, press etter Det finnes selvfølgelig 1000 gode rutiner du kan følge, men dette er mine $0.02. Det jeg liker med denne er at du har litt flere dager restitusjon mellom leg days, og at du får trent både press og dra dobbelt så mange ganger som hvis du isolerte dem hver for seg. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Hvis jeg kjører det oppsettet vil det vel kanskje lønne seg å kjøre flere treninger i uken? Legday og overkropp trenger man vel ikke en dags hvile imellom? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Noen innspill? Ja. Synes dette høres fint ut. Min mening er at du kjører bøy og mark som rene styrkeøvelser, f.eks holder deg til max 5 reps i disse øvelsene. Dette av hensyn til styrke naturligvis men også med tanke på å holde deg skadefri. deretter kjører du de volumøvelsene du selv ønsker eller som folk har satt opp for deg. sørg for at du har minst 48 timer "fri" fra den samme øvelsen/muskelgruppen. Kjør styrke først i treningsøkta og start med den øvelsen du ønsker å bli sterkest i, deretter volum og kardio til slutt. Du skal opp 10kg på et år sier du, samtidig som du ønsker å trene en del kardio.? Det skal gå fint det, men sørg da for å regne med dette i kcal-inntaket ditt. Altså, om du springer til en verdi av 1500kcal....spis da ekstra 1500kcal i tillegg til kcal-overskuddet du sannsynligvis allerede har regnet ut. Plutselig fikk du et problem tenker jeg Lykke til og kjør på! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Skal løpe ganske langt for å forbrenne 1500kcal, blir bare litt interval trening, mest for å forbedre kondisen Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Skal løpe ganske langt for å forbrenne 1500kcal, blir bare litt interval trening, mest for å forbedre kondisen Tja... Da jeg selv brukte mølla klarte jeg fint å GÅ for 600kcal på en halvtime. Jeg mener bare at du må ha det i bakskallen. Kardio og vektøkning fører til et ete-gilde. Du ønsker jo å legge på deg 10kg på et år og da er det verdt å tenke på (: Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Jada, selvfølgelig. Har allerede gått opp over 5kg allerede da selv om naturligvis endel av dette bare er vann. Jeg løper sjeldent mer enn 10-15 min på mølla, løper heller med hardere intensitet. Poenget er å få opp kondisen ikke forbrenne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå