Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sjekke hva som skjer på nettverket?


Anbefalte innlegg

Heihei kjære godtfolk. Har trøbbel med dårlig internettforbindelse (ikke noe nytt), trenger ikke noen troubleshooting til hvorfor det er slik. Men vil veldig gjerne lære en måte jeg kan se hva som skjer på nettverket vårt med. Frykter at noen bedriver meganedlastning og/eller streaming i huset og jeg kan ikke akkurat røske tak i pc-ene til folk heller. Begynner å bli passe lei -_- så bare lurte på om dere vet om en mårte jeg kan se hva folk driver med på nettverket og hvis ikke se hvem som brukr mest av kapasiteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du er på jakt etter trafikk fra nettverket og ut, så må selve "lyttestasjonen" eller "Målestasjonen" sitte på veien ut, det vil si at du må ha litt kraftigere saker enn hva du finner på vanlige hjemmeroutere.

Enten må du flashe med 3 parts firmware, eller sette ut en eldre PC med PFSense til eksempel.

Lenke til kommentar

Siden du er på jakt etter trafikk fra nettverket og ut, så må selve "lyttestasjonen" eller "Målestasjonen" sitte på veien ut, det vil si at du må ha litt kraftigere saker enn hva du finner på vanlige hjemmeroutere.

Enten må du flashe med 3 parts firmware, eller sette ut en eldre PC med PFSense til eksempel.

så det skulle ikke være så enkelt som noen tastetrykk nei, hahaha... Lov å håpe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...