Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har litt erfaring med crossplattform utvikling her? Android og IOS spesielt.

Hvordan er hardware støtten i de ulike plattformene, f.eks til kamera?

Hvordan takler de tilgang til database og slikt?

Har lyst til å lære mer om dette, programmerer i flere språk fra før. Men drukner litt i utvalget av plattformer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er:

PhoneGap, enklest, men også den mest begrensa då du i praksis bare koder html/css/javascript.

Xamarin, mesteparten av apiet fungerer likt på iOS og Android, men nokre forskjeller er det.

Native, her bør man setja av mykje tid for å lese og lære. Er du ein erfaren programmerer så tar du kanskje begge miljøa fort nok.

Så har du også https://code.facebook.com/videos/786462671439502/react-js-conf-2015-keynote-introducing-react-native-/

men det har eg ikkje prøvd enda.

Lenke til kommentar

Hvordan er kvaliteten på kompileringen i xamarin? Er det ett himla surr i forhold til alle enhetene de skal fungere på?

mobiruby virker litt halvferdig, da de ikke er klare for ios men markedsfører mot, men har ikke satt meg så veldig inn i det.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

resultatet fra Unity3d ser veldig imponerende ut. Hvordan er læringskurven for disse 2, om man programmerer i java,c#, c++ og noen til fra før? Er det standard C# i Xamarin

Lenke til kommentar

Takk for svar.

resultatet fra Unity3d ser veldig imponerende ut. Hvordan er læringskurven for disse 2, om man programmerer i java,c#, c++ og noen til fra før? Er det standard C# i Xamarin

Både unity og xamarin bruker c# så dersom du kan det så må du bare lære deg apiene. Begge er godt dokumentert og lette i bruk. Unity er kanskje ennå lettere å komme i gang medpga alle tutorials på youtube og startprosjekter på assetstore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...