Gå til innhold

[Løst] Skjerm til ps4 og pc


Anbefalte innlegg

Hei :)

Er på jakt etter en 21-24" skjerm som skal brukes til spilling med ps4, og som skjerm nr 2 til pc'en min.
Har en Acer G246HL skjerm nå som jeg låner, denne er jeg egentlig ikke fornøyd med. Siden skjermen står mot en vindu så ser jeg ikke så godt på den pga svakt lys fra skjermen/dårlige farger, men jeg ser derimot godt på min Asus Rog Swift :)

Hvorfor ser jeg så mye bedre på min Asus Rog Swift? Er det pga høyere lysstyrke eller bedre farger eller begge deler?
Burde jeg se på skjermer med høy lysstyrke, ips panel eller begge deler?

Budsjettet mitt er rundt 2000 kroner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Er på jakt etter en 21-24" skjerm som skal brukes til spilling med ps4, og som skjerm nr 2 til pc'en min.

Har en Acer G246HL skjerm nå som jeg låner, denne er jeg egentlig ikke fornøyd med. Siden skjermen står mot en vindu så ser jeg ikke så godt på den pga svakt lys fra skjermen/dårlige farger, men jeg ser derimot godt på min Asus Rog Swift :)

 

Hvorfor ser jeg så mye bedre på min Asus Rog Swift? Er det pga høyere lysstyrke eller bedre farger eller begge deler?

Burde jeg se på skjermer med høy lysstyrke, ips panel eller begge deler?

 

Budsjettet mitt er rundt 2000 kroner :)

 

Den har nok garantert både lavere lysstyrke og kontrast enn Rog Swift. Farge er nok og en del dårligere. Rog Swift er jo en veldig god TN skjerm.

 

Vanligvis har IPS skjermer høyere lysstyrke og bedre kontrast enn TN skjermer. Selv om skjermer som Rog Swift sannsynligvis er på nivå med en TN på de områdene. Hvis den står direkte mot sollys kunne det nok vært en god ide å hatt en skjerm som var matt. Det får du bare med IPS skjermer. Dermed virker det som om IPS vil være et bra valg, du trenger jo heller ikke 144 Hz på denne skjermen, ettersom den brukes som skjerm nr 2 til PC, og hovedskjerm for ps4 (er jo heldig hvis du treffer 60 :p)

 

Dermed virker denne som et godt valg: https://prisguiden.no/produkt/dell-ultrasharp-u2414h-201874

Selv om high-end IPS skjermer ikke egner seg til spilling, fungerer disse økonomiske versjonene veldig bra til spilling. Jeg opplever aldri noe problem med min U2412M som er eldre og dårligere enn denne. Den er og absolutt veldig lys, og fungerer bra i direkte sollys, er ikke plaget av refleksjoner. Med vanlig lys på (altså minimalt med sollys) så har jeg lysstyrke satt på 0.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

-Snip-

Den så ut som et veldig godt alternativ :)

Hvor mange hdmi porter har den? Nettbutikkene er ikke helt enige.. :hmm:

Hva er forskjellen mellom hdmi og hdmi mhl?

 

Ifølge dell sin hjemmeside:

2 HDMI(MHL) connectors
1 Mini DisplayPort
1 DisplayPort (version 1.2a)
1 DisplayPort out (MST)
1 Audio Line out (connect your speakers)
4 USB 3.0 ports - Downstream (4 at the back, 1 with battery charging)
1 USB 3.0 port - Upstream
Veldig greit å ha lyd pluss USB i skjermen. Lett å koble opp lyd/tastatur/mus til skjermen på den måten.
MHL er en standard som muligjør overføring fra USB 2/3 som støtter MHL til HDMI. Mobiler har ofte dette, dvs at du kan koble mobilen til skjermen din med en enkel usb til HDMI kabel :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

-Snip-

Den så ut som et veldig godt alternativ :)

Hvor mange hdmi porter har den? Nettbutikkene er ikke helt enige.. :hmm:

Hva er forskjellen mellom hdmi og hdmi mhl?

Ifølge dell sin hjemmeside:

2 HDMI(MHL) connectors

1 Mini DisplayPort

1 DisplayPort (version 1.2a)

1 DisplayPort out (MST)

1 Audio Line out (connect your speakers)

4 USB 3.0 ports - Downstream (4 at the back, 1 with battery charging)

1 USB 3.0 port - Upstream

Veldig greit å ha lyd pluss USB i skjermen. Lett å koble opp lyd/tastatur/mus til skjermen på den måten.

MHL er en standard som muligjør overføring fra USB 2/3 som støtter MHL til HDMI. Mobiler har ofte dette, dvs at du kan koble mobilen til skjermen din med en enkel usb til HDMI kabel :)

Så det er egentlig en vanlig hdmi kontakt med tillegg funksjonalitet? Det er ikke noe problem å bruke vanlig hdmi på den? :)
Lenke til kommentar

 

Så det er egentlig en vanlig hdmi kontakt med tillegg funksjonalitet? Det er ikke noe problem å bruke vanlig hdmi på den? :)

 

 

Stemmer det, hvis du vil vite mer om hva tilleggsfunksjonalitet MHL gir:

http://www.consumerreports.org/cro/news/2012/08/what-is-mhl-and-why-should-you-care/index.htm

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/what-is-mhl-and-why-do-you-need-it--1209802(litt lengre artikkel)

Ser ingen steder at det står eksplisitt at HDMI kan brukes som vanlig. Likevel ville det vært merkelig av Dell å lage en ultrasharp skjerm som hadde 2 HDMI som bare fungerte med mobil, og det står heller ingen steder at det ikke fungerer som vanlig. Så er veldig sikker på at dette er ekstra, muliggjør 2 veis kommunikasjon.

Lenke til kommentar

 

 

Så det er egentlig en vanlig hdmi kontakt med tillegg funksjonalitet? Det er ikke noe problem å bruke vanlig hdmi på den? :)

 

 

Stemmer det, hvis du vil vite mer om hva tilleggsfunksjonalitet MHL gir:

http://www.consumerreports.org/cro/news/2012/08/what-is-mhl-and-why-should-you-care/index.htm

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/what-is-mhl-and-why-do-you-need-it--1209802(litt lengre artikkel)

Ser ingen steder at det står eksplisitt at HDMI kan brukes som vanlig. Likevel ville det vært merkelig av Dell å lage en ultrasharp skjerm som hadde 2 HDMI som bare fungerte med mobil, og det står heller ingen steder at det ikke fungerer som vanlig. Så er veldig sikker på at dette er ekstra, muliggjør 2 veis kommunikasjon.

 

Ifølge denne siden så er det samme fysiske kontakt :) Så da regner jeg med at det går bra.

Hva er forskjellen mellom 210-ADUL og 860-BBCW versjonen av skjermen? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Så det er egentlig en vanlig hdmi kontakt med tillegg funksjonalitet? Det er ikke noe problem å bruke vanlig hdmi på den? :)

 

 

Stemmer det, hvis du vil vite mer om hva tilleggsfunksjonalitet MHL gir:

http://www.consumerreports.org/cro/news/2012/08/what-is-mhl-and-why-should-you-care/index.htm

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/what-is-mhl-and-why-do-you-need-it--1209802(litt lengre artikkel)

Ser ingen steder at det står eksplisitt at HDMI kan brukes som vanlig. Likevel ville det vært merkelig av Dell å lage en ultrasharp skjerm som hadde 2 HDMI som bare fungerte med mobil, og det står heller ingen steder at det ikke fungerer som vanlig. Så er veldig sikker på at dette er ekstra, muliggjør 2 veis kommunikasjon.

 

Ifølge denne siden så er det samme fysiske kontakt :) Så da regner jeg med at det går bra.

Hva er forskjellen mellom 210-ADUL og 860-BBCW versjonen av skjermen? :)

 

 

Eneste forksjellen jeg ser (proshop.no har begge versjoner) er at 210-ADUL står opgitt med HDMI MHL, mens den andre står bare oppgitt som HDMI. Så er mulig 210-ADUL har MHL, mens den andre ikke har, ellers ser de helt like ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...