Unslinga Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Jeg har akkurat kjøpt meg en 2000 Corsa som min første bil og jeg trenger litt informasjon om hva jeg trenger i tillegg til dempere og senkefjerer. Det jeg har funnet til nå: http://www.xtremecar.no/sportsdemper-opel-corsa-a-b-c-tigra-roadster-bak.html http://www.xtremecar.no/sportsdemper-opel-corsa-c-mervia-combo-tigra-twintop-hoyre-forran.html http://www.xtremecar.no/sportsdemper-opel-corsa-c-mervia-combo-tigra-twintop-venstre-forran.html http://www.xtremecar.no/ta-technix-lowering-springs-opel-corsa-type-c-40-40mm-year-11-00-10-06-godkjent-ja-11564.html Hva annet er det jeg trenger til en komplett bytte av fjerer, og vil jeg i det hele tatt få dette godkjent? PS. Må uansett bytte demperne da bilen oppfører seg som en båt. Endret 12. mars 2015 av Unslinga Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Ikke for å være festbremsen her (noe jeg nå blir uansett), men har du tenkt over kostnadene av dette vs verdien på bilen din? Dette er førstegangsbilen din som du nevner. Du planlegger kanskje ikke å ha denne i mer en 1-3 år, og verdien på en 15 år gammel Corsa er vel heller ikke høy. Nå er jo bil et tapsprosjekt omtrent uansett, men er du sikker på at det er verdt det? Det vil tvilsomt øke verdien på bilen noe særlig også. "Just my two cents" her. Artig med første bil, men personlig ville jeg heller brukt så lite som mulig, og heller spart til noe tøft om et par år Lenke til kommentar
Unslinga Skrevet 12. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2015 Ikke for å være festbremsen her (noe jeg nå blir uansett), men har du tenkt over kostnadene av dette vs verdien på bilen din? Dette er førstegangsbilen din som du nevner. Du planlegger kanskje ikke å ha denne i mer en 1-3 år, og verdien på en 15 år gammel Corsa er vel heller ikke høy. Nå er jo bil et tapsprosjekt omtrent uansett, men er du sikker på at det er verdt det? Det vil tvilsomt øke verdien på bilen noe særlig også. "Just my two cents" her. Artig med første bil, men personlig ville jeg heller brukt så lite som mulig, og heller spart til noe tøft om et par år Kostnaden i dette er ikke det viktige. Jeg vil først og fremst forbedre kjøreegenskapene for min egen del fordi demperne uansett er nødt til å byttes ut (bilen oppfører seg som en båt) Jeg regnet først med å bruke >10000 på dette så en totalpris på <4000 for de delene jeg allerede har funnet var ganske fornøyelig, men jeg trenger å vite om det er noe jeg mangler av deler for å gjennomføre byttingen. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Det står ingenting om TüV-godkjenning på noen av delene, og syns det var litt merkelig billig. Er ikke sånn super-oppdatert på merker innen fjærer og dempere, men ville heller sett på Koni, KW, eller Bilstein f.eks. Evt. send de en mail og spør om de er Tüv-godkjente, noe du trenger for å få det godkjent. Endret 12. mars 2015 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Unslinga Skrevet 12. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2015 Det står ingenting om TüV-godkjenning på noen av delene, og syns det var litt merkelig billig. Er ikke sånn super-oppdatert på merker innen fjærer og dempere, men ville heller sett på Koni, KW, eller Bilstein f.eks. Evt. send de en mail og spør om de er Tüv-godkjente, noe du trenger for å få det godkjent. Jeg fikk ikke noen god greie på om enkeltdelene er Tüv-godkjente, men jeg fant ut at dette settet er godkjent: http://www.xtremecar.no/senkesett-hoved/senkesett-komplett-med-stotdempere/opel/corsa/ta-technix-komplett-senkesett-opel-corsa-type-c-ar-11-00-10-272.html Det er også positivt at det koster mindre enn det gjorde i deler. Er det flere ting jeg bør ta i betrakting? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Bør bytte fjørbeinslager og den gummien som sitter øverst på fjærene. For å få det godkjent må du 4hjulskontroll med lysjustering på verksted + en tur til SVV å få det skrevet inn i vognkort. Er ofte billigere å kjøpe senkesett enn org, ulempen er jo at de billigste settene ofte er VELDIG stive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå