Gå til innhold

to routere i en bolig

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå fikk jeg nettopp internett fra Telenor etter laaang ventetid ;) Men har et lite dilemma som jeg håper noen flinke mennesker her inne kan hjelpe meg med.

I stuen går uttaket til bredbånden, slik at routeren\modemet som fulgte med telenor står i stuen.

Pcene står i kjelleren hvor jeg har 2 stasjonære og 1 server stående med en Netgear wndr3800 router.

Bruker TP-Link homeplug for og få bredbånd til kjelleren, og det virker som da fungerer bra.

Spørsmålet blir då om jeg bør stille inn routerene manualt sånn at det ikke blir rot eller noe? Tenker at det kan bli litt kræsj viss jeg har 2 forskjellige nettverk. Hvordan bør dette kobles opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sender ruteren i kjelleren ut Wi-Fi? Er de 2 stajsonære og den ene serveren koblet til med kabel?

Har du koblet fra LAN på Telenor-ruteren -> Homeplug -> LAN på WNDR3800?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Sender ruteren i kjelleren ut Wi-Fi? Er de 2 stajsonære og den ene serveren koblet til med kabel?

Har du koblet fra LAN på Telenor-ruteren -> Homeplug -> LAN på WNDR3800?

Den i kjelleren sender ut wifi ja, og alle enheter er koblet til med kabel via routeren som er i kjelleren.

Sånn som jeg har det nå, så er det Stue -> Telenor-router -> Port1, Homeplug stue -> Homeplug kjeller WAN port WNDR3800

Alle enheter i kjelleren får internett, men klarer ikke og sende filer til dataen i stuen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...