Gå til innhold

Vondt i underarmene, tips til nytt tastatur?

Anbefalte innlegg

Har for tiden et Ducky Shine 3 med Cherry MX Brown taster. Det er et utrolig godt tastatur, byggekvalitet, det minimalistiske designet og de veldig bra lysene, det er nært sagt perfekt!

Bortsett fra en ting. Jeg får utrolig vondt i underarmene når jeg skriver med det. Spilling går kjempefint, men skriving må jeg dessverre gi opp. Så jeg har bestemt meg for å selge det, og heller prøve noe annet.

Jeg greier ikke helt å sette fingeren på det (no pun indended), men det er ikke mange setninger som skal til før jeg kjenner det skikkelig. Smerten begynner på utsiden av underarmen og strekker seg til slutt ned til undersiden av håndleddene. Har prøvd med støtte også, men dessverre så hjalp ikke det noe særlig.

Og her er det rare. Har null problemer med andre tastaturer. Sitter på jobb etter skift nå og skriver på et gammelt HP OEM tastatur av typen Rubber Dome. Hater tastene på det, men det gjør ikke vondt. Laptopen min er en lek å skrive med, og det gamle Logitech Illuminated er helt perfekt, fingerne flyr over tastene og det er samtidig tilfredstillende. Det er bare så synd at det ikke støtter mer enn 2KRO, og da er det ikke så veldig egnet til gaming.

Så ser etter et annet mekanisk tastatur. Liker den tilfredstillende måten tastetrykkene gir meg, og kan ikke gi opp helt enda. Men jeg får ikke testet så mange, har ikke noen stor datasjappe rett ved der jeg bor, annet enn en Elkjøp og en Expert som bare har tastaturene sine i eskene.

Tenker litt på Topre switcher, kanskje Novatouch TKL? TKL er også en ting jeg kunne tenkt meg, bruker ikke numpad, og kunne hatt brukt for den ekstra plassen under spilling.

Noen tips?

TL:DR (Beklager denne lange posten, men det må nesten forklares litt også)

Cherry MX Brown: vondt
Alt annet - ikke mekanisk: ikke vondt, men ikke brukende til gaming.

Takk for all hjelp, håper det er noen av dere som kjenner igjen problemet, som kanskje har løst det også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at du har prøvd å bruke andre tastaturer når du er hjemme? Du er sikker på at det ikke er sittestillingen din som er problemet?

Har prøvd andre tastaturer ja, ikke mekaniske riktignok (Logitech Illuminated er vel kanskje strengt tatt mekanisk), mange forskjellige sittestillinger, det er det eneste tastaturet jeg noensinne har brukt som har gitt meg slike problemer :/

Lenke til kommentar

Kan vel kanskje legge til en ting, som en slags bump, og det er at jeg kanskje tar i litt når jeg skriver. Når jeg skriver på det mekaniske tastaturet, så er jeg vel ganske hardhendt, trykker knappene hardt og bunner ut hvert eneste trykk. Kanskje en stivere bryter kan hjelpe meg litt? Black kanskje? Jeg er også interessert i å høre hva dere syns om Novatouch, hvis det er noen der ute som har en. :)

Lenke til kommentar

Stikk på en større elektronikkbutikk som selger tastaturer. Be om å få prøve tastaturene der. Eventuelt kan du se om det er forskjellige tastaturer tilgjengelig på jobb som du kan prøve.

Selv prøvde jeg en haug tastaturer og landet på Logitech k740 som ligner mer på et laptoptastatur med litt lengre vandring. Har Cherry brown switcher på gamingtastaturet mitt, og synes det er greit nok å skrive på når jeg skal gjøre noe produktivt og likevel sitter med gamingmaskinen.

Lenke til kommentar

Har ikke en i nærheten. Får vel ta en tur inn til Oslo, kanskje Digitalimpuls har modeller stående ute, mener å huske at de har det.

Har K740 også, deilig å skrive på, men dessverre ikke bra mtp på gaming, da det bare er 2KRO. Hadde det vært mulig å spille på det så hadde jeg klart bare hatt det. :)

Lenke til kommentar

Har for tiden et Ducky Shine 3 med Cherry MX Brown taster. Det er et utrolig godt tastatur, byggekvalitet, det minimalistiske designet og de veldig bra lysene, det er nært sagt perfekt!

Bortsett fra en ting. Jeg får utrolig vondt i underarmene når jeg skriver med det. Spilling går kjempefint, men skriving må jeg dessverre gi opp. Så jeg har bestemt meg for å selge det, og heller prøve noe annet.

Jeg greier ikke helt å sette fingeren på det (no pun indended), men det er ikke mange setninger som skal til før jeg kjenner det skikkelig. Smerten begynner på utsiden av underarmen og strekker seg til slutt ned til undersiden av håndleddene. Har prøvd med støtte også, men dessverre så hjalp ikke det noe særlig.

Og her er det rare. Har null problemer med andre tastaturer. Sitter på jobb etter skift nå og skriver på et gammelt HP OEM tastatur av typen Rubber Dome. Hater tastene på det, men det gjør ikke vondt. Laptopen min er en lek å skrive med, og det gamle Logitech Illuminated er helt perfekt, fingerne flyr over tastene og det er samtidig tilfredstillende. Det er bare så synd at det ikke støtter mer enn 2KRO, og da er det ikke så veldig egnet til gaming.

Så ser etter et annet mekanisk tastatur. Liker den tilfredstillende måten tastetrykkene gir meg, og kan ikke gi opp helt enda. Men jeg får ikke testet så mange, har ikke noen stor datasjappe rett ved der jeg bor, annet enn en Elkjøp og en Expert som bare har tastaturene sine i eskene.

Tenker litt på Topre switcher, kanskje Novatouch TKL? TKL er også en ting jeg kunne tenkt meg, bruker ikke numpad, og kunne hatt brukt for den ekstra plassen under spilling.

Noen tips?

TL:DR (Beklager denne lange posten, men det må nesten forklares litt også)

Cherry MX Brown: vondt

Alt annet - ikke mekanisk: ikke vondt, men ikke brukende til gaming.

Takk for all hjelp, håper det er noen av dere som kjenner igjen problemet, som kanskje har løst det også. :)

Kjøpte nettopp Func KB-460 på cdon(Det fås med MX Brown, red og blue). Tastaturet er svinbillig, koster rett i overkant av 600kr. Led backlights,attachable wrist rest, programmerbart, og ikke minst det mest behagelige tastaturer jeg har eid. Har prøvd mange av de "store", blandt annet Corsair Vengeance K70. Etter jeg kjøpte Func, sier jeg bare en ting: Hold deg unna alle dyrere tastaturer, og ikke kjøp Quickfire TK heller om noen skulle anbefale det, da jeg har hatt det og det er ikke i nærheten av denne comforten.

Func føles faktisk som å ta på silke, jeg tuller ikke. DU svindler faktisk butikken ved å kjøpe dette til 650kr, da du får mer enn noen andre tastaturer med den prisen. Jeg vil faktisk si at dette tastaturet er det beste, pga prisen(Den er latterlig liten). Dette tastaturet har ikke masse dilldall du ikke bruker, og er rett og slett et helt ordinært tastatur, bare mekanisk og med silke comfort.

Siden tastaturet koster 650kr, er det absolutt ingenting å klage på. Enseste er at det som sagt ikke har 100000 ekstra funksjoner, men det bruker hvertfall ikke jeg.

Func KB-460 Er et røverkjøp, og jeg anbefaler deg å prøve det!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...